aA
Dakaro ralio trasose užtikrintai viešpataujant rusų „Kamaz“ sunkvežimiams, jų konkurentai nesnaudžia. Baltarusijos MAZ gamykla paruošė naują ginklą 2020 metų Dakarui – „MAZ-6440RR“, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Baltarusiai Dakare mėgins įkąsti rusams: kaip reikiant patobulino savo MAZ
Baltarusiai Dakare mėgins įkąsti rusams: kaip reikiant patobulino savo MAZ
© iGo2Dakar nuotr.

Labiausiai pastebimas atnaujinimas – automobilio kabina dabar yra tarp ašių, o jos priekyje kyšo variklio dangtis.

„Mes bandėme sukurti vieną gražiausių sunkvežimių. Naujasis „MAZ-6440RR“ yra ne tik galingas ir manevringas, bet ir atrodo įspūdingai. Ralio reido varžybose jam garantuotas dėmesys, o tai prisidės prie MAZ vardo garsinimo pasaulyje“, – nepriklausomų žurnalistų „iGo2Dakar“ komandai Marselio uoste pasakojo „MAZ-SPORTauto“ vadovas ir lenktynininkas Sergejus Viazovičius.

„MAZ-6440RR“ apginkluotas 960 arklio galių (AG) turinčių turbininiu varikliu, išvystančiu net 4500 niutonmetrų (Nm) sukimo momentą. Maksimalus sunkvežimio greitis elektroniniu būdu ribojamas iki 140 km/val. – tai padaryta tik dėl Dakaro ralio taisyklių. Bakas talpina net 1000 litrų degalų.

Sunkvežimio ilgis 7,05 metro, plotis 2,55 m, aukštis siekia 3,4 metro. Sunkvežimyje sumontuota „Allison 4000“ automatinė pavarų dėžė, „Weweler“ spyruoklės, „Reiger“ amortizatoriai, SISU ašys ir ZF paskirstymo dėžė.

Apie naują sunkvežimį ir visus pakeitimus „iGo2Dakar“ kalbėjosi su „MAZ-SPORTauto“ direktoriaus pavaduotoju Grigorijumi Patskevičiumi.

Vyras pabrėžė, kad automobilio dizainas yra absoliučiai naujas, o vienas pagrindinių atnaujintų techninių komponentų yra pirmą kartą į MAZ sunkvežimį sumontuota automatinė pavarų dėžė.

Nors automobilio dizaino pakeitimas galėtų atrodyti nepakankamai didelis atnaujinimas, tai buvo atlikta ne veltui. Pagrindinė pakeitimo nauda — idealus svorio pasiskirstymas tarp ašių. Perkėlus variklį į priekį, buvo pasiektas 50/50 svorio pasiskirstymas. Dėl šio balanso ir perkeltos kabinos, sportininkai patirs mažesnius smūgius ir vibracijas lenktynių metu.

G. Patskevičius paklaustas, ar nesumažėjo matomumas dėl naujos sunkvežimio komponuotės, žodžių nevyniojo į vatą: „matomumas šiek tiek sumažėjo, šito neslėpsime, bet šį praradimą visiškai kompensuoja privalumai, apie kuriuos kalbėjau anksčiau.“

Visi pakeitimai, kaip pasakojo „MAZ-SPORTauto“ atstovas, buvo atliekami tik po pasitarimų ir diskusijų su vairuotojais: „Mūsų lenktynininkų patarimai ir nuomonė yra didelė ir svarbi technikos tobulinimo dalis. Iš esmės, visi konstrukcijos dizaino pakeitimai atsirado atlikus testus ir bandymus, kurių metu sportininkai padarė išvadas, kas būtų geriausia. Jų norai ir argumentai yra visada išklausomi.“

Naujasis sunkvežimis įveikė ne tik testus vietiniuose bandymų poligonuose, bet jau dalyvavo ir keliuose raliuose. „Silk Way Rally 2019“, kuriame „MAZ-6440RR“ debiutavo, sunkvežimis pasirodė puikiai, o iš Maroko „Desert Challenge 2019“ S. Viazovičius su raudonuoju sunkvežimiu parvežė pirmosios vietos taurę.

Taigi, sunkvežimis įrodė galintis padėti kovoje dėl aukščiausių pozicijų, o vienas pagrindinių džiaugsmų ekipažui – išaugęs komforto lygis. Tai maratoniniuose raliuose reiškia net labai daug.

Paklausus apie lūkeščius artėjančiam Dakarui, G. Patskevičius atsakė nedvejodamas: „Tik viena prognozė – mes tapsime 2020 Dakaro nugalėtojais.“

Kaip seksis tiek naujajam MAZ, tiek visiems kitiems Dakaro dalyviams, tiesiai iš Saudo Arabijos praneš „iGo2Dakar“ medijos komanda.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
4.1429

Top naujienos

Gydytojas infektologas įvertino vakcinų efektyvumą: vienu aspektu „Astra Zeneca“ tikrai išsiskiria (106)

Lietuvoje netyla diskusijos, ar nereikėtų ilginti intervalo tarp dviejų vakcinos nuo koronaviruso...

Aistė Žebrauskienė | D+

Neramina vis labiau vėluojantys įmonių tarpusavio atsiskaitymai: ekonomistai įspėja apie didesnes problemas

2021-ųjų pradžia Lietuvos ekonomikai buvo geresnė, nei tikėtasi, – šalies BVP augo 1 proc....

Lietingas pavasaris artėja prie pabaigos: šeštadienį sulauksime paskutinės nedidelio lietaus porcijos (3)

Šeštadienio rytą beveik visoje Lietuvoje bus sausa, drėgnesni debesys sukiosis ties vakariniais...

Buvęs imtynininkas gailisi dėl savo poelgio „Metelicoje“: jis mane „kabino“, manė, kad aš – gėjus (204)

Po incidento prie populiaraus Vilniaus naktinio klubo „ Metelica “ buvęs imtynininkas ne tik buvo...

Atlikėjo Sasha Song išvaizdos pokyčiai peruku nesibaigė: sakiau, kad to niekada nedarysiu, bet nutiko kitaip (12)

Žinomas dainininkas Dmitrijus Šavrovas, geriau žinomas Sasha Song pseudonimu, prieš keletą...

Sukrečianti istorija apie motiną, kuri tapo žudike maniake ir kankino savo pačios šeimos narius (41)

Be to, kad smurtaudavo prieš savo podukras ir jas žemindavo, Shelly Knotek kviesdavosi į namus...

Žiniasklaida: po galimų mainų – antrasis Westermanno sugrįžimas į Kauną (72)

„Barcelona“ ir Kauno „Žalgiris“ veda derybas dėl galimo gynėjų apsikeitimo: ispanų „El...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Apipjaustymas – populiarėjanti mada ar naudinga procedūra? Urologo nuomonė nustebins

JAV, Kanada, Pietų Afrikos Respublika, Naujoji Zelandija, Jungtinėje Karalystė, Pietų Korėja –...

Kol lietuviai stovi eilėse prie vakcinų, rusai savo „Sputniku“ skiepytis nenori net už pinigus (1054)

„Milijonas prizų“ – tokią programą nusprendė įgyvendinti Maskva, norėdama prisivilioti...