aA
Dakaras niekad nesibaigia. Tai lenktynininko Benedikto Vanago posakis. Šią frazę puikiai žino 142 tūkstančiai sportininko paskyros feisbuke sekėjų. Ją ne kartą girdėjo stebintys „Dakaro ralį“ – kone visa Lietuva. Su ja susipažino ir dviejų Afrikos valstybių – Namibijos ir Pietų Afrikos Respublikos – autosporto profesionalai.
B. Vanagas lankėsi Afrikoje
B. Vanagas lankėsi Afrikoje
© Komandos nuotr.

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, Juodajame žemyne lankęsis „General Financing team Pitlane“ komandos pilotas išbandė naują Europos rinkai skirtą „Toyota Hilux“ pikapą, derino kito sezono planus su „Toyota Motorsport“ atstovais, taip pat rado laiko aplankyti laukinės gamtos rezervatus.

Aukščiausiose pasaulio smėlio kopose užgimusios pažintys davė vaisių. Greičiausias Dakaro lietuvis rezga solidžius planus 2017 metų sezonui. Tiek klasikinio ralio, tiek sudėtingiausioms planetos lenktynėms – Dakarui.

- Benediktai, Afrikos žemyne praleidote savaitę. Dykumose išbandėte rudenį prekyboje pasirodysiantį „Toyota Hilux“ modelį. Važinėjote po laukinę gamtą, gyvenote puikiuose viešbučiuose, kartais – stovyklose laukinėje gamtoje. Iš pirmo žvilgsnio – atostogų režimas. Kaip buvo iš tikrųjų?

– Daugeliui kelionė į Afriką bei jūsų išvardinti atributai siejasi su atostogomis. Iš tiesų, nors po Dakaro finišo jau praėjo keturi su puse mėnesio, atostogomis man dar nekvepėjo. Namibijoje „Toyota Europe“ per keturias dienas ne tik supažindino su naujuoju „Hilux“ modeliu, bet ir pasistengė aprodyti šią unikalią šalį.

Įvairia gamta bei aukščiausiomis pasaulyje kopomis pasaulyje garsėjanti valstybė žymi ir antru mažiausiu gyventojų tankiu po Mongolijos. Dviejų Vokietijų dydžio šalyje gyvena tik apie 2 milijonus gyventojų.

Keturias dienas gyvenome Dakaro režimu, daug kilometrų, išbandymų automobiliams bei nuostabių vaizdų akims kasdien. Rutina, žinoma, pasikeitė nuo kasdieninės, tačiau dienos intensyvumas nesumažėjo.

Darbo reikalais įvairiausiuose kontinentuose keliauju nemažai, bet čia ypač didelį įspūdį paliko susidūrimas su laukine Afrikos gyvūnija Brado Pitto ir Angelinos Jolie globojamame rezervate. Kai per keliasdešimt metrų nuo tavęs vaikštinėja ilgakaklės žirafos, dramblių bandos ar visiškai šalia matai grobuonišką gepardą, tai negali nepalikti įspūdžio.

- Vis dėlto vizito į Namibiją esmė buvo naujojo Europos rinkai skirto „Toyota Hilux“ modelio testai. „Toyota Europe“ jus pakvietė kaip ambasadorių. Jums tai – įvertinimas?

– Ambasadorius yra ne tik įvertinimas, tai – pareigybė. Turiu žinoti apie naujausius „Toyota“ modelius kaip galima daugiau, todėl prezentacijų metu turiu puikią galimybę su jais susipažinti bei susidaryti nuomonę. Žmonės, žinodami, kad dirbu su „Toyota“, dažnai manęs klausia apie šiuos automobilius. Rekomenduoti galiu tik pats tuo tikėdamas. Todėl man tai daugiau darbas.

- Antroje išvykos dalyje lankėtės Pietų Afrikos Respublikoje, didžiausio automobilių gamintojo „Toyota Motorsport“ padalinyje. Peršasi mintis, jog jau aišku, kokiu automobiliu važiuosite 2017-ųjų Dakaro ralyje?

– Pastarųjų dvejų metų partnerystė su „Toyota“ abiems pusėms davė daug naudos. „Toyota Hilux“ dėl Dakaro karštinės tapo žinomiausiu automobiliu Lietuvoje. Tai teigiamai atsiliepė „Toyota“ pardavimams. Savo ruožtu tai suteikia vis daugiau galimybių ir „General Financing team Pitlane“ komandai.

Po Namibijoje vykusio naujojo „Toyota“ pikapo pristatymo perskridau į Pietų Afrikos sostinę Johanesburgą. Čia įsikūrusiame „Toyota Motorsport“ padalinyje susitikau su „Toyota Gazoo Racing“ komandos Dakare vadovais, drauge aptarėme tolimesnes mūsų bendradarbiavimo galimybes.

Dakare pastaraisiais metais dėl ypač milžiniškos konkurencijos automobiliai evoliucionuoja ir, norint išlikti greičiausiųjų dvidešimtuke, privalai startuoti su tinkama įranga. Šiuo metu deramės dėl naujausios specifikacijos „Toyota Hilux“ modelio, tačiau galutinio sprendimo dar nėra.

Tai, kad „Toyota Motorsport“ su mumis diskutuoja dėl tokio pajėgumo automobilio pardavimo, reiškia, kad pasitiki mūsų kompetencijomis. Kitokiu atveju galėtume įsigyti tik žemesnio pajėgumo klientų programos bolidą. Tačiau, kartoju, galutinio atsakymo dėl 2017-ųjų Dakaro neturiu.

- Su „Toyota“ bendradarbiaujate trečius metus, tačiau ne visi jūsų sportiniai automobiliai šios markės. Dalyvaujate ralio maratono, klasikinio ralio bei žiedinių lenktynių varžybose. Kiek stipriai kirba mintis suvienodinti autoparką visoms lenktynėms?

– „Toyota Motorsport“ pasikvietusi manę į Pietų Afriką suteikė galimybę testuoti „Toyota Yaris S2000“ klasės automobilį, skirtą klasikinio ralio lenktynėms. Metuose esu daugiausia lenktyninių kilometrų nuvažiuojantis Baltijos šalių sportininkas – apie 10 tūkstančių. Dalį jų įveikiu klasikinio ralio trasose. Būtų svarbu „General Financing team Pitlane“ komandai įsigyti kelis tokius automobilius.

Man svarbu ne tik asmeniškai ruoštis startams Dakaro maratone, bet ir auginti lenktynininkų pamainą, perduoti per 20 metų sukauptą profesionalią patirtį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Drifto sezonas šiemet bus kitoks: dalyvių skaičius rekordinis, o klysti – nebegalima (7)

Adrenalino išsiilgę lenktynininkai jau pirmajame šių metų „ Autoplius.lt Drift Matsuri“...

Rokas Baciuška intensyviai ruošiasi Pasaulio ralio-kroso čempionatui

Prancūzijoje, Lessay trasoje tris dienas vyko intensyvūs „Unkorrupted“ komandos testai....

Šeštadienį startuos antrasis Lietuvos mini ralio čempionato etapas – ralis „Kaunas 2020“

Automobilių sporto sezonui pamažu įsibėgėjant, šį šeštadienį, liepos 4 dieną, Kaune...

Šį savaitgalį kviečia į pigių automobilių festivalį: dalyviams paruošė 1000 kilometrų iššūkį (1)

Jau šį savaitgalį vyks antrą kartą organizuojamos pramoginio pobūdžio varžybos „RatRace“,...

Aistė Antanaitytė-Matukaitė grįžta į lenktynių trasą: lėks 1006 km lenktynėse

Du metus dėl neštumo ir gimusios dukros Gabrielės už lenktynių trasos atitvarų praleidusi...

Top naujienos

Vilniaus ponia, kuri daugybę metų gyveno iš svetimų pinigų: dėl to jūs esate patys kalti (68)

Įtakinga verslininkė, turinti pažinčių įvairiuose visuomenės sluoksniuose, ir galinti padėti...

Lietuvos kurortuose – užsienio turistų štilis: kaip kurortai gyvena be išlaidžiausių svečių iš Rusijos ir Baltarusijos? (34)

Karantinas itin skaudžiai paveikė Lietuvos kurortus, kurie gyvena iš turistų srautų,...

Atvanga nuo lietaus – tik šeštadienis (3)

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio juosta. Didesnėje šalies teritorijos dalyje vyraus...

Lietuvos turtuoliai spjovė į šalies kurortus ir keliauja į Jūrmalą: čia daugiau privatumo ir prabangos (251)

Kaimyninės Latvijos kurortą – Jūrmalą – itin pamėgo ne tik Rusijos žvaigždės, bet ir...

„Pergalę“ švenčiančiam Putinui – akibrokštas iš atokaus regiono (841)

Vladimirui Putinui apžvelgiant savo didžiulę „pergalę“ šią savaitę įvykusiame...

Atmestame ir vėliau pradingusiame Juleso Verne`o romane – neįtikėtinai tikslios prognozės apie šiuolaikinį pasaulį (42)

Beveik prieš 150 metų Julesas Verne`as parašė romaną, kuriame buvo neįtikėtinai tikslių...

Mergaites žaginęs seksualinis maniakas vėl ruošiasi į laisvę: anksčiau laiko paleistas, sustoti neketino (197)

Kitąmet į laisvę turėtų būti paleistas maniakas, 1994-aisiais siautėjęs Klaipėdoje ir jos...

Vairuotojų, kurie naršo telefone, laukia labai griežtos sankcijos: galite likti ir be teisių (182)

Remiantis statistika, per birželį keliuose žuvo keturi motociklininkai. Kas dėl to kaltas ir...

Abiturientus palaužusį matematikos egzaminą peržiūrėjo profesionalai: norėtųsi matyti gerokai sudėtingesnių užduočių (264)

Penktadienį Lietuvos abiturientai laikė valstybinį matematikos egzaminą: vieniems jis sukėlė...

TOP 10 madingiausių interjero tendencijų šią vasarą

Vienos namų dekoravimo mados keičia kitas, tačiau kai kurie elementai niekada nepasensta. Norėdami...

|Maža didelių žinių kaina