Rugsėjo pabaigoje „auto24ring“ trasoje šalia Pärnu miesto Estijoje finišavo „1000 km Pärnu powered by Hankook“ lenktynės, o kartu su jomis – ir ilgų nuotolių lenktynių serijos „1000 km Cup“ varžybos.
1000 km. Cup
© Vytautas Pilkauskas

„Šiemet pirmą kartą maratoninių lenktynių entuziastai varžėsi „1000 km Cup“ serijoje, kurią sudarė dviejų etapų varžybos – jau minėtos Estijoje ir liepą vykusios Palangoje, – sako pagrindinis jų organizatorius, VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis, kurio vadovaujamam kolektyvui, pirmajam iš užsieniečių, teko garbė ir kartu nemenka atsakomybė organizuoti sezono finišo lenktynes Estijoje. – Džiaugiuosi, kad pirmasis blynas neprisvilo, o varžybose dalyvavusių sportininkų mintys ir palankūs vertinimai įkvėpė dar nespėjus apdovanoti laureatų sėstis prie darbo stalo ir braižyti jau kito sezono kontūrus“.

Dėl „1000 km Cup“ šiemet varžėsi keturios dešimtys komandų, o atkakliausia kova vyko ne tik masiškiausiose ir tradiciškai didžiausio žiūrovų dėmesio susilaukiančiose GT bei A3000+ klasėse, kurių dalyviai lenktyniauja su galingiausiais automobiliais.

1000 km. Cup
1000 km. Cup
© Vytautas Pilkauskas

Vis dėlto bene didžiausių netikėtumų sulaukta GT klasėje, kurios čempionais kiek nelauktai tapo „Rotoma Racing“ sportininkai Robertas Graudinis, Dainius Matijošaitis ir Andrius Jasionauskas, vairavę „BMW M3“.

„1000 km Cup“ taurė iškovota paskutiniojo etapo varžybose Estijoje, o tokios sėkmės prieš startą nesitikėjo ir patys „Rotoma Racing“ atstovai. Po kvalifikacijoje užimtos antrosios pozicijos ekipos sportininkas D. Matijošaitis lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ kalbėjo, jog toks rezultatas jį ir komandą pilnai tenkina, nes varžovų – „Skuba Racing Team“ – „BMW M3 V8 BigDaddy“ esąs gerokai pranašesnis.

Tačiau pergalė iškovojama trasoje, o ne lenktynių kuluaruose, aiškinantis kovinę parengtį ar automobilių galingumą. Ko gero niekas nesitikėjo, kad kvalifikacinių varžybų laimėtoja „Skuba Racing Team“, Estijoje startavusi iš pirmosios pozicijos, pirmoji baigs kovą ir jai beliks guostis ambicijų galbūt netenkinančia antrąja vieta.

1000 km. Cup
1000 km. Cup
© Vytautas Pilkauskas

Pergalę šiose lenktynėse šventusi „Rotoma Racing“ turi ne patį galingiausią bei greičiausią bolidą, nors gali didžiuotis iš tiesų greitais lenktynininkais. Todėl tenka sutikti su ekspertais, tvirtinančiais, jog sėkmę jai atnešė technikos patikimumas ir puikus komandinis darbas.

Trečioji vieta taurės įskaitoje atiteko Palangos maratono čempionams – „Skuba Dream“ komandai, kurios žiūrovai Pärnu neišvydo ir dėl to išliejo nemažai apmaudo.

A3000+ klasėje aukščiausiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užims „Igorio lankų“ ekipos sportininkai Igoris Ivanovas, Kęstutis Vilkas, Sigitas Ambrazevičius ir Dainius Kablys vairavę „Seat Leon“. Jie Palangoje pelnytus 15 taškų Estijoje papildė dar 25 ir su 40 galutinės įskaitos taškų pranoko antroje vietoje likusius belgus iš „Mojo Lounge by JR Motorsport“ bei trečiuosius prizininkus iš Estijos - „Cone Forest Motorsport“ komandą.

A3000 klasėje užtikrintą pergalę švenčia „Alfa Romeo“ klubo sportininkai Rimvydas Agurkis, Paulius Macevičius, Alminas Malaiška ir Marius Gabrijolavičius, laimėję savo klasės varžytuves ir Palangoje, ir Pärnu.

1000 km. Cup
1000 km. Cup
© Vytautas Pilkauskas

Antrąją vietą šioje klasėje laimėjo „Greičio akademijos-Energizer Racing“ sportininkai Rolandas Salys, Rokas Kvedaras ir Rimvydas Savickas, kuriems iškovoti šią poziciją padėjo geras pasirodymas paskutiniojo etapo lenktynėse Estijoje.

Šios ekipos laimėjimas atrodo ne mažiau įspūdingai, nei „Rotoma Racing“ pergalė GT klasėje. Ypač turint omenyje, kad „Energizer Racing“ sportininkai antrąją vietą iškovojo vairuodami mažiausiai arklio galių, lyginant su visais kitais konkurentais, turintį “BMW 330“ – šios markės gerbėjams puikiai žinomą E-46 serijos Bavarijos automobilių gamintojų kūrinį su standartiniu trijų litrų darbo tūrio varikliu, standartine mechanine pavarų dėže ir serijinio modelio transmisija.

„Jei prieš startą pasiteirautumėte kas laimės lenktynes, didžioji dalis respondentų atsakytų – greičiausias bolidas ir greičiausias lenktynininkas! Tačiau tai neteisingas atsakymas, nes taip nutinka labai retai, o dar rečiau – ilgųjų nuotolių lenktynėse, tokiose kaip „1000km Pärnu powered by Hankook“, - sakė komandos lenktynininkas R. Savickas.

1000 km. Cup
1000 km. Cup
© Vytautas Pilkauskas

Rimvydo nuomone, viena šio laimėjimo sudedamųjų dalių – nemenka patirtis maratoninėse lenktynėse, komandos nusiteikimas ir preciziškas, atsakingas pasirengimas kiekvienam startui, kai valandų valandomis gludinamos pilotų pasikeitimo, padangų keitimo, kuro užpylimo procedūros. Kiekvienai trasai sureguliuojama bolido pakaba, parenkama transmisija, optimizuojamas bolido svorio balansas, sudaroma lenktynių strategiją atsižvelgiant į kuro suvartojimą, trasos būklę, oro sąlygas.

„Juk kiekvienas papildomas kilometras ar valanda treniruotėse taupo sekundes ar jų dalis lenktynėse, todėl dėl to verta išlieti tiek prakaito“, – įsitikinęs „Energizer Racing“ atstovas R. Savickas, kuris sakė esąs labai dėkingas „Promo Events“ ne tik už puikiai organizuotas lenktynes, bet ir galimybę surinkti neįkainojamą informaciją apie lenktynines „Hankook“ padangas tiesiogiai iš šios kompanijos konsultantų, kurie visų lenktynių metu padėjo reguliuoti bolidą, nešykštėjo patarimų kaip maksimaliai išnaudoti padangų galimybes.

Trečioji vieta A3000 klasėje atiteko „Autoverslo-Rolfo Ego Racing team“ komandai.

„Subaru-Kautra Team“ paskutinės sezono lenktynės Estijoje lėmė pergalę A2000 klasėje, kur ši ekipa pranoko „Bunasta by Zaibelis motorsport“ ir „Sauda racing“ komandas.

1000 km. Cup
1000 km. Cup
© Vytautas Pilkauskas

Eksperimentinių automobilių, X1, klasėje dvi komandos - „Gera dovana-Cargowin.eu“ ir „Qvick-VR Racing“, lenktynių Estijoje ir Palangoje nugalėtojos - surinko po 25 taškus. Pergalę šventė pirmoji, laimėjusi baigiamojo etapo lenktynes. „Gera dovana-Cargowin.eu“ sportininkai Egidijus Gutaravičius ir Martynas Čiuželis verti pagyrų, kai jie, dėl techninių problemų ilgai užsibuvę garažuose, artėjant lenktynių Estijoje finišui visgi išvairavo savąją „Lotus Elise“ ir nugalėjo X1 klasėje.

Trečioji vieta šioje klasėje atiteko Kauno automobilininkų sporto klubo komandai.

Dyzelinių automobilių D1 ir D2 klasėse varžėsi po tris komandas.

Pirmojoje nugalėjo „Sparti reklama-PF Kekava racing team“ lenktynininkai Rimas Cesiulis, Almantas Sadauskas, Julius Skirmantas ir Donatas Kisielius, savo pergalę įtvirtinę Estijoje, o D2 klasės čempionų titulas atiteko „PGM technika Racing“ lenktynininkams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Estas O. Tanakas taps „Toyota“ WRC komandos pilotu

„ Toyota Gazoo Racing World Rally“ komanda oficialiai paskelbė, kad estas Ottas Tanakas...

Sezoną Lenkijoje baigęs D. Butvilas: buvome labai greiti, tik pritrūko sėkmės (1)

Praėjusį savaitgalį Lenkijoje finišavo šios šalies ralio čempionatas, į kurį po dvejų metų...

Paskutiniame Lietuvos šonaslydžio čempionato etape nugalėjo B. Čirba (2)

Praėjusį šeštadienį, spalio 14 dieną, Kačerginės Nemuno žiede vyko paskutinis, šeštasis,...

G. Grinbergas – geriausių pasaulio „Rok Junior“ lenktynininkų septintuke (1)

Pasaulio „ROK Junior“ kartingo kategorijos čempionate Italijoje šį savaitgalį paaiškėjo...

A. Juknevičius – apie lietuvišką biudžetą ir pasaulines ambicijas (4)

Sausį prasidės Dakaro ralis , Lietuva vėl išprotės. Skaičiuosime sekundes, kas, ką ir kaip...

Top naujienos

Orai: jau sulauksime žiemiškų užuominų (6)

Margaspalviai lapai nuo medžių sparčiai krinta, o auksinis ruduo jau į pabaigą. Šiomis dienomis...

Šokiruojantys viduramžių gydymo metodai (63)

Viduramžių gydytojus Vakarų Europoje galima skirti į dvi labai aiškias kategorijas: kaimo...

Beprotiškai augančio Vilniaus rajono gyventojai šiurpsta nuo blogėjančio gyvenimo (405)

Vieno iš tankiausiai užstatytų Vilniaus miesto kvartalų – Perkūnkiemio – gyventojai mėgina...

Vargo Lietuva: vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines bėdas (155)

Vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines požiūrio į vaikų psichikos...

Baltų pažadintas Milano „AX Armani“ dramatiškai nusileido Eurolygos čempionams „Real“ palaužė CSKA ekipą  (5)

Eurolygos antrame ture Milano „AX Armani“ (0/2) namuose po dramatiškos kovos ir pratęsimo 86:92...

VRK neskirs dotacijos Liberalų sąjūdžiui (50)

Partijai padarius šiurkštų finansavimo įstatymo pažeidimą, dotacija neskiriama, sako...

Savo šansus išnaudojęs L. Lekavičius svariai prisidėjo prie „Panathinaikos“ pergalės Ambicinga „Maccabi“ ekipa palaužė svečius iš Vitorijos (6)

Eurolygos antrame ture pirmą pergalę iškovojo Graikijos čempionė Atėnų „Panathinaikos“...

Kodėl panika dėl belaidžio ryšio saugumo kilo tik dabar? (44)

Pastarosiomis dienomis kilo didelė panika dėl „Wi-Fi” ryšio saugumo – paaiškėjo, kad...

Kelionę aplink pasaulį pradėjęs Vilius: apie dviratininkų džiaugsmus ir vargus Europos keliuose (7)

21 metų keliautojas Vilius Grižas jau kurį mina dviratį tolyn nuo Lietuvos. Daugiau apie vaikino...

Niekam nereikalinga kalytė rado savo pašaukimą: tapo puikia pareigūne (4)

Floridos valstijos Mariono apygardos šerifo tarnyba neseniai įdarbino itin mielą keturkoję...