Nors iš išvaizdos šių metų „Aquila” bolidas atrodo identiškai pernykščiam, vis dėlto po aptakiu kėbulu slepiasi nemažai permainų. Paprašytas palyginti, kada jautėsi geriau – ar pernai, kai į lenktynes atvyko su niekam iki tol nematytu bolidu, ar šiemet, kai į jo komandą žiūrima kaip į vienus iš realiausių pretendentų į nugalėtojus, R. Čapkauskas atsakė: „Praėję metai nuo šių skiriasi tuo, kad 2012-aisiais į lenktynes atvažiavome praktiškai be automobilio testų – nežinojome jo silpnų vietų bei negalėjome prognozuoti, kokių bėdų gali iškilti. Šiemet yra viskas kitaip – šį automobilį mes jau esame įsigiję, turėjome nemažai laiko jį išbandyti, radome daug problemų, kurios galėjo nulemti tai, kad pernai lenktynės nesusiklostė“.

Pasimokę iš praėjusių metų klaidų komandos vadovai nusprendė kaip reikiant pakeisti „Aquila” bolidą, kuris varžysis X1 klasėje. Mechanikai modifikavo stabdžius, degalų tiekimo sistemą, galiausiai buvo pakeistas ir variklis – pernai „Aquila“ važiavo su „Chevrolet Corvette“ 7.0 l darbinio tūrio V8 jėgaine, o šiemet joje sumontuotas atmosferinis, 4.0 l V8 BMW motoras. Jį ilgų nuotolių varžyboms paruošė Olandijos kompanija „Kms racing engines“. Nors variklis išvysto 480 AG ir 410 Nm ir pagal galią neprilygsta pernykščiam, kurio charakteristikose buvo įrašytas skaičius 580 AG, ekipa to nesureikšmina ir tikina greičio beveik nepraradusi.

„Turėjome imtis šių veiksmų, nes trasa itin apkrauna automobilį, yra labai daug pagreitėjimo ir stabdymo zonų, automobilis tiesiog nespėja atvėsti. Dabar automobilis yra labiau pritaikytas šiai trasai. Bus įdomu pažiūrėti, kaip skirsis trasos įveikimo laikas – pagal teorinius skaičiavimus, skiriasi tik kelios sekundės dalys“, – apie pokyčius portalui DELFI sakė R. Čapkauskas, kuris iki šiol lenktynes Palangoje buvo laimėjęs vienintelį kartą – 2007 m.

Ar galima šiemet tikėtis, kad pasikeitusi „Aquila“ gali pagerinti pernai pirmtako užfiksuotą vieno rato įveikimo rekordą (1:17.270 min.)?

„Nenorime sakyti – taip, tikrai pagerinsime. Pažiūrėsime kaip bus, viskas paaiškės važiavimuose. Ir pernai galėjome pravažiuoti greičiau, tačiau norint pasiekti rekordą, būti greitam neužtenka, nes yra viena problema – neįmanoma pravažiuoti vieno „švaraus“ rato. Nuvažiuoji pusę rato ir turi lenkti lėtesnius. Trasa yra per trumpa ir per mažai vietos lenkimams. Net ir pernai, kai buvo pagerintas rekordas, tame rate buvo du lenkimai“, – kalbėjo žiedinių lenktynių meistras.

Po pernykštės istorijos – atsargesni

Prisiminimai apie trasos rato įveikimo rekordą – bene vienintelis dalykas iš pernai, kurį komandai malonu prisiminti. Ambicijų ir tąsyk nestokojęs ekipažas 2012-aisiais greitai įsiveržė į priekį, tačiau jau 18 rate prasidėjo stabdžių bei degalų tiekimo sistemų bėdos, kurios privertė daug laiko sugaišti remontuojant techniką ir galutinėje rikiuotėje komandą nustūmė į 28 poziciją.

Nors iš pradžių buvo atsargiai kalbama apie sąmokslo teorijas, prieš šių metų lenktynes „Barbar'a – Bauer racing Team“ ekipa neslepia: tyrimai laboratorijoje parodė, kad degalų sistemą užkišo pajūrio smėlis. Kaip jis ten atsirado, lenktynininkai jau nebesiaiškina, tačiau šiemet atlikti ne tik automobilio patobulinimai, bet ir imtasi papildomų atsargumo priemonių.

„Labai gaila, kad taip pernai atsitiko, ir tai nutiko mūsų aplinkoje, į kurią buvo įsisukę negeri žmonės. Šiemet mes maksimaliai apsisaugojome – automobilis yra laikomas specialiame garaže, jo nebepaliekame „Pitlane“ zonoje. O pernai prie jo priėjimas buvo labai paprastas, ir kuro pylimo sistema nesudėtinga, viską buvo galima padaryti per penkias sekundes“, - DELFI sakė lenktynininkas.

Ramūnas Čapkauskas (D.Kibirkšties nuotr.)
Paklaustas, ką galėtų patarti kitiems lenktynininkams, kad jiems nepasikartotų pernykštė jo komandos situacija, 36-erių R.Čapkauskas sakė: „Manau, kad kiti lenktynininkai turėtų saugoti savo techniką. Pas mus taip jau yra, dar nesame sukūrę lenktynių kultūros. Kiek prisimenu, panašūs dalykai mane lydi visą gyvenimą, net kai buvau vaikas, pjaustydavo kartingo kuro kanistrus. Viskas iš pavydo. Mes patys turime sukurti tą lenktynių kultūrą, niekas už mus to nepadarys. Man juokinga, kai girdžiu kitus sakant, kad užsienyje viskas gražu, koks puikus lenktynių servisas, bet juk tokių dalykų niekas kitas nesukūrė, kaip tik patys lenktynininkai.“

Stabdžiai už 20 tūkst. eurų

„Barbar'a – Bauer racing Team“ ekipai šie metai kitokie nei praėję ir dėl to, kad Palangoje matomas „Aquila CR1 LS65“ jau yra „Algirdai racing Team“ komandos nuosavybė. Prieš 2012-ųjų 1000 km automobilių maratoną buvo skelbta, kad jo kaina siekia apie 600 000 Lt. Kaip pasikeitė automobilio kaina jį modifikavus, R. Čapkauskas nenorėjo atskleisti tvirtindamas, kad kol kas dar nėra suskaičiuota, kiek visko į jį sudėta.

„Kadangi tai yra prototipas, kiekviena jo detalė yra rankų darbo ir kainuoja labai brangiai – vien tik stabdžiai verti 20 000 eurų. Taip, tai yra geriausi stabdžiai, tačiau kitokie ir negali būti, tokie reikalingi šiai trasai“, – pasakojo lenktynininkas.

Jis atskleidė, kad „Aquila“ bolidą įsigijusi komanda po lenktynių Palangoje ketina pasirodyti analogiškame renginyje Rygoje, taip pat – trumpų distancijų Lietuvos ir Baltijos čempionatuose.

„Norime automobilį visur parodyti, norime padaryti, kad jis susikurtų patikimos mašinos reputaciją. Ne šiaip čia atvyko ir danų inžinierių komanda. Vizija yra gaminti tokius automobilius, iki šiol iš viso yra sukurti tik 22 tokie modeliai, jie išsibarstę po visą pasaulį ir pasirodo įvairiose lenktynėse. Tai yra tobulas automobilis, surinktas profesionalių mechanikų“, – teigė R. Čapkauskas.

Šimtatūkstantines žiūrovų minias pritraukiančios 1000 km lenktynės šiemet turi naują partnerį – pagrindinį naujienų portalą Lietuvoje DELFI. Automobilių sporto mėgėjai visas naujienas gali rasti specialioje lenktynių rubrikoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)