Kriminalinių naujienų reporteriai, pasakodami apie kasdienes eismo nelaimes, dėl jiems vieniems žinomų priežasčių kone kiekviename reportaže (tais atvejais, jei mašinoje lieka gyvų žmonių) kartoja frazę „vairuotoją išgelbėjo oro pagalvės“. Šioje klišėje tiesos beveik tiek pat, kiek teiginyje esą vėjas pučia todėl, kad siūbuoja medžių šakos.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Oro pagalvės iš tiesų svarbus dalykėlis, nes gerokai suminkština smūgį ir iš dalies apsaugo nuo didesnių nemalonumų, tačiau jei automobilyje esantys žmonės nebus taisyklingai prisisegę saugos diržų, jei neveiks jų įtempikliai ir – svarbiausia – jei nedirbs kėbulo gniuždymo zonos, tam tikrais atvejais išgyventi nėra jokių galimybių.

Štai kaip metams bėgant tobulėjo automobilio konstrukcija ir kito požiūris į saugumą:

* Pirmasis automobilis, turėjęs saugos karkaso prototipą –„Volvo PV 444“. Jis buvo pristatytas 1944-aisiais. Tarp daugybės novatoriškų šiame modelyje realizuotų saugumo idėjų būtina paminėti ne tik dvitaškio tvirtinimo saugos diržus, bet iki tol negirdėtą dalyką – laminuotą priekinį stiklą, kuris gelbėdavo nuo veido sužalojimų avarijos metu.

Volvo PV 444 A
Volvo PV 444 A
© Gamintojo nuotr.

* Maždaug 1950-aisiais „Mercedes-Benz“ inžinieriai pradėjo atlikinėti reguliarius smūgio testus. Vokiečiai sukūrė saugią vairo kolonėlę, kuri susidūrimo metu deformuodavosi, bet nesmigdavo į vairuotoją.

* 1955-aisiais pasirodęs „Citroen DS“ turėjo dviejų kontūrų stabdžių sistemą, o netrukus gavo ir posūkio kryptimi pasukamus priekinius žibintus.

* Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) buvo sugalvota aviatorių dar 1929-aisiais. Pirmą kartą automobilyje 1966-aisiais ją pritaikė britų kompanijos „Jensen“ inžinieriai.

* 1967-aisiais „Volvo“ sumontavo saugos diržus galinėje sėdynėje, o priekinėse sėdynėse sumontavo galvos atlošus.

* 1973-aisiais amerikiečiai sumanė į automobilius dėti saugos oro pagalves. Europoje tokią sistemą 1980-aisiais „S“ klasės modelio pirkėjams pasiūlė „Mercedes-Benz“.

Mercedes-Benz 450 SEL (1980 m.)
Mercedes-Benz 450 SEL (1980 m.)
© Gamintojo nuotr.

* „Volvo“ 1986-aisiais pirmieji įrengė automobilyje vaikų saugos sėdynes.

* Pirmasis pasaulyje automobilis su šoninėmis oro pagalvėmis ir šoninio smūgio apsaugos sistema pagamintas 1994-aisiais - „Volvo 850“.

Volvo 850 Turbo
Volvo 850 Turbo
© Gamintojo nuotr.

* 1995 metais buvo sukurta dinaminio stabilumo sistema ESP, padedanti neišslysti iš trajektorijos posūkyje. Nuo 2010 metų ji privaloma visuose Europoje parduodamuose automobiliuose.

* Nepriklausoma organizacija „Euro NCAP“ (Europos naujų automobilių patikrinimo programa - European New Car Assessment Programme) nuo 2000-ųjų išbando visus serijinius modelius vertindami priekinio, šoninio ir galinio susidūrimo testais.

* Naktinio matymo sistema pirmąkart buvo pristatyta 2005 metais „Mercedes-Benz“ S klasės automobiliuose.

* 2008-aisiais „Volvo“ pristatė modelį „XC60“ su „City Safety“ sistema, kuri prieš kliūtį automatiškai sustabdo iki 30 km/val. greičiu važiuojantį automobilį, jei to nedaro vairuotojas.

Volvo XC60
Volvo XC60
© Gamintojo nuotr.

* Šiuo metu didieji automobilių gamintojai eksperimentuoja kurdami savarankiškai tarpusavyje komunikuoti galinčias transporto priemones. Tikėtina, kad vienintelis dalykas, kuriuo netolimoje ateityje turės pasirūpinti automobiliais keliauti susiruošę žmonės – teisingai įvesti reikiamą adresą.

Sužinok, kokia tikroji tavo automobilio būklė

Šią savaitę pradedamas naujas projekto „Geležiniai spąstai“ etapas, kurio metu bus suteikta galimybė visiems norintiems išsklaidyti abejones dėl jau eksploatuojamo automobilio pasyvaus saugumo sistemų būklės. Sekite informaciją portale DELFI portale ir registruokitės nemokamai patikrai Jums patogiomis sąlygomis. Kiekvieną savaitę bus galima registruotis skirtingų automobilių markių šeimininkams. Projektas pradedamas nuo „Renault“ markės automobilių patikros – registruotis apžiūrai galite paspaudę šią nuorodą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Skaudžią tiesą apie tėvus sužinojo tik sulaukęs pilnametystės (76)

Iki 18-os jis naiviai tikėjo, kad abu tėvai žuvo katastrofoje ir jokių giminių nėra....

Norintys pasinaudoti valstybės parama būstui turėtų paskubėti (53)

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija skaičiuoja, kad šiemet finansine paskata pirmajam...

NBA naujokų birža: Dončičius pakliuvo į mainus, Kulboka – į „Hornets“, LiAngelo liko už borto lietuvis liks Europoje (15)

Bruklino „Barclay's Center“ arenoje baigėsi ilgai laukta 2018-ųjų metų NBA naujokų birža....

Ragina nelaukti ir skubiau uždrausti vidaus degimo variklius (71)

Londono meras Sadiqas Khanas ir kitų Didžiosios Britanijos miestų lyderiai ragina valdžią...

Dėl Melanios Trump pasirinkto drabužio – skandalas: tai užslėpta žinutė? (13)

Jungtinių Valstijų pirmoji ponia Melania Trump aplankyti migrantų vaikų prie JAV ir Meksikos...

Argentinoje – katastrofos nuojauta, žaidėjai iš posto verčia trenerį, žiniasklaida – patį Lionelį Messi (17)

„Popieriaus namas subyrėjo“, – perfrazuodama pasaulyje šiuo metu itin populiaraus ispanų...

Velionio XXXTentacion merginos liudijimai sukrečia: reperis žiauriai smurtavo net jai pastojus (28)

Reperio XXXTentacion buvusi mergina, prieš kurią, kaip teigiama, atlikėjas reguliariai smurtavo,...

Įspėja išvykstančius atostogauti: neapdairūs poilsiautojai patys sau kasa duobę (3)

Kiekvieną vasarą lietuviams išsiruošus poilsiauti, ilgapirščiai naudojasi tuo, kad žmonių...

Kavos tirščiai ir pelenai – net neįsivaizduojate, kaip jie gali pagelbėti jūsų daržui

Namuose kasdien atsirandančios mums įprastos atliekos – puikūs pagalbininkai sode ir darže....

Kaip naminėmis priemonėmis išnaikinti 5 pavojingiausius sodo kenkėjus (11)

Norint atsikratyti kenkėjų, naikinančių jūsų sodo augalus, nebūtina griebtis cheminių...