Trileriuose rodomos kvapą gniaužiančios avarijos, po kurių vairuotojai stebuklingai lieka sveiki ir patys išsikapanoja iš nuolaužų krūvos, jau šio dešimtmečio pabaigoje nebeturėtų stebinti. Iki 2020-ųjų „Volvo“ žada sukurti beveik visiškai nuo sužeidimų apsaugantį automobilį. Tiksliau – švedų inžinieriai pasišovė apsaugoti vairuotojus nuo jų pačių klaidų.
© Gamintojo nuotr.

Nors klausti „kam to reikia?“, švelniai tariant, yra naivoka, tačiau „Volvo“ strategai parengė gluminančiai tiesmuką atsakymą – „dėl pinigų“. Atmetus visus moralinius-emocinius aspektus, vidutinio statistinio piliečio gyvybė visose civilizuotose šalyse yra įkainota kone cento tikslumu ir, priklausomai nuo valstybės ekonominės galios, vertinama nuo beveik 7 mln. dolerių Amerikoje iki maždaug 13 tūkst. dolerių Tadžikijoje (Lietuvoje vieno žmogaus gyvybės kaina ekonomine prasme lygi 400 tūkst. litų).

Kadangi kasmet viso pasaulio keliuose įvyksta maždaug 1,2 mln. avarijų, kuriose sužalojama ir pražudoma iki 50 mln. žmonių, pačiais optimistiškiausiais skaičiavimais dėl to patiriama apie 450 milijardų JAV dolerių nuostolių kasmet. Tai ne tik neuždirbti pinigai, bet gydymo bei reabilitacijos išlaidos, įvairios invalidumo ir našlaičių pašalpos, kurios palengvina visų sąžiningų mokesčių mokėtojų pinigines. T. y. cinikų pareiškimai, esą greičio viršijimas, saugos diržų nesisegimas bei kitų esminių saugios elgsenos kelyje principų ignoravimas – jų pačių reikalas, stipriai prasilenkia su tiesa.

Dėl šių priežasčių nuo pat susikūrimo dienos „Volvo“ itin daug dėmesio skyrė automobilio saugumui ir užpatentavo įspūdingą kiekį šios srities išradimų. Švedai pirmieji sugalvojo trijų taškų saugos diržo sistemą, sukūrė kinetinę energiją avarijų metu sugeriantį automobilio kėbulą, pradėjo montuoti šonines oro pagalves bei vaikiškas kėdutes galinėje sėdynėje.

Šviežiausias akibrokštas Giltinei – naujuose modeliuose pradėtos montuoti saugos oro pagalves pėstiesiems. Priekinėje mašinos dalyje esantys jutikliams užfiksavus neišvengiamą susidūrimą su pėsčiuoju, sistema 10 cm kilsteli variklio dangtį ir iš po jo iššauna maždaug trečdalį lango bei priekinius statramsčius dengiančią „U“ formos oro saugos pagalvę.

Kokias automobilio sistemas ir kaip labiausiai reikia tobulinti be kita ko sufleruoja speciali „Volvo“ ekspertų komanda jau bemaž 40 metų vykstanti į visas avarijas, kuriose tik dalyvauja šios markės automobiliai. Nepriklausomai nuo policijos išvadų, šie specialistai patys analizuoja kaip realiomis sąlygomis veikė pasyvaus ir aktyvaus saugumo sistemos, o prireikus detalesnių tyrimų – išperka mašinos likučius ir gabena juos į savo laboratoriją. Beje, Geteborge esančiame itin moderniame „Volvo“ bandymų centre per metus padaroma apie 400 avarijų imitacijų. Testams įrengti du 150 metrų ilgio tuneliai ir vienas besisukantis tunelis, kuriame inžinieriai gali pakeisti priekinio ir šoninio susidūrimo kampus ir net išbandyti automobilio kritimą į tvenkinį. Visi šie dalykai nuo 2000-ųjų iki šiol jau padėjo perpus sumažinti avarijų, vairuojant „Volvo“ automobilius, skaičių.

Pastaraisiais metais švedai itin daug dėmesio skyrė automatinio stabdymo sistemai „City Safety“. Incidentus keliuose analizuojančių struktūrų statistika byloja, kad maždaug pusė vairuotojų neturi pakankamai greitos reakcijos, todėl du trečdaliai avarijų miestuose įvyksta judant nedideliu (iki 30 km/val) greičiu.

Ekspertų skaičiavimais, automobilio greitį prieš susidūrimą su pėsčiuoju sumažinus greitį nuo 50 iki 25 km/val., mirtinų sužalojimų rizika sumažėja net iki 85 proc. Pirmosios „City Safety“ versijos savarankiškai sustabdydavo automobilius jei šie judėdavo iki 30 km/val. Naujausiuose „Volvo“ modeliuose elektronika ne tik susidoroja su didesniu priešincidentiniu greičiu, bet ir atpažįsta pėsčiuosius. Elektroninės automobilio „akys“ reaguoja į didesnius nei 80 cm ūgio žmones, atsidūrusius važiavimo trajektorijoje. Jei vairuotojas nereaguoja į garsinius įspėjimo signalus bei prieš akis mirksinčią raudoną šviesą, mašinos kompiuteris automatiškai aktyvuoja stabdžius.

Bendrai susidūrimo riziką „City Safety“ sumažina maždaug 20 proc. Ši sistema laikoma bene svarbiausiu inžinierių laimėjimu po saugos diržų ir kinetinę energiją sugeriančio kėbulo konstrukcijos išradimo.

Visą šią savaitę projekto „Geležiniai spąstai“ komanda su partneriais tikrino nemokamose patikrose užsiregistravusių Lietuvoje važinėjančių „Volvo“ automobilių būklę vienu saugumo aspektu – ar automobilis po sunkios avarijos nėra suremontuotas sukčiaujant, nesilaikant gyvybiškai svarbių saugumo elementų atkūrimo. Apie tai, ką pasakojo „Volvo“ markę iki kaulų smegenų pažįstantys specialistai – artimiausiuose delfi.lt rašiniuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (144)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (184)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

„Žalgiris“ baigė savo žygį Europoje – Vilniuje žemai nusilenkė galingajai „Sevillai“ (422)

UEFA Europos lygos trečiojo atrankos etapo atsakomosiose rungtynėse pilnutėliame per 5...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (15)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (18)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (1)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...

Internautai nesėkmingai bando atspėti: koks gyvūnas slepiasi tarp žaislų? (21)

Gali atrodyti, kad šioje nuotraukoje „pozuoja“ vien tik pliušiniai žaislai, tačiau jūs...

Paprasti būdai, padėsiantys suvaldyti pyktį (2)

Kiekvienai mamai ar tėčiui yra tekę nors kartą atsidurti situacijoje, kai jų atžalos pyktis...

Kodėl džiūsta aviečių uogos (3)

Aviečių uogos džiūsta dėl įvairių virusinių ligų, kurias platina cikados ir amarai. Šie...

Po kelionės į Graikiją suprato, kodėl Lietuvai reikia mokamų paplūdimių (236)

Mokami paplūdimiai yra viso pasaulio ateitis, nes juose yra visko, apie ką svajoja poilsiautojai....