aA
Jei vienoje vietoje pamatysite daugiau nei tris „Citroen“ markės automobilius, galite būti tikri, kad netoliese vyksta „poezijos pavasaris“, dailininkų pleneras ar dar kažkas panašaus, netelpančio į kasdienybės rėmus.
Naudoti Citroen automobiliai
© DELFI montažas

Juokai juokais, tačiau ar iš tiesų egzistuoja kokios nors aiškios takoskyros tarp vokiškų ar japoniškų ir prancūziškų automobilių gerbėjų? Ar skiriasi jų požiūris į techniką ir ar tie skirtumai turi įtakos eismo saugumui? Projekto „Geležiniai spąstai“ komanda pabandė rasti atsakymus.

Į nemokamas patikras, kurias siūlė bendrovė „Krasta Auto“, nuo naujų metų tapusi oficialia „Citroen“ serviso partnere Lietuvoje, užsiregistravo gana nedaug šios markės mašinų. Tai visiškai natūralu, nes „Citroen“ populiacija iš tiesų gerokai kuklesnė nei į mūsų šalį atkeliaujančių „senjorų“ iš Vokietijos. Tačiau dar prieš pirmiesiems automobiliams atvykstant į „Krasta Auto“ dirbtuves, šios įmonės po pardaviminio skyriaus vadovas Martynas Janėnas buvo pasirengęs lažintis, kad skandalingoms antraštėms greičiausiai nebus pagrindo.

Dėmesį reiktų atkreipti tik į kietųjų dalelių filtrus. Šią sistemą privalu prižiūrėti, nes šio mazgo keitimas tikrai brangus. Daug važinėjantiems prastais keliais taip pat reiktų daugiau dėmesio skirti hidrauliniams pakabos mechanizmams.
Martynas Janėnas

„Akivaizdu, kad „Citroen“ markės automobilius renkasi kiek kitokio mentaliteto žmonės. Beveik visi be išimties mūsų sutikti „Citroen“ šeimininkai iš tiesų labai inteligentiški, puikiai žinantys ko nori ir kodėl renkasi būtent šio gamintojo mašinas. Ypač tai pasakytina apie vairuojančius aukštesnės klasės modelius XM, C5 ar C6. Pagal kainos ir komforto santykį, jie praktiškai neturi analogų. Juos perkančius žmones galima vadinti savotiškais technikos gurmanais. Tačiau esminis skirtumas – jie nori, kad viskas veiktų taip, kaip turėtų veikti. Dėl šios priežasties į oficialius „Citroen“ servisus atvažiuoja gerokai vyresnio amžiaus automobiliai, nei Lietuvoje įprasta“, – pastebėjo M. Janėnas.

Technikos ekspertas konstatavo, kad „Citroen“ markės automobilių savininkų nieku gyvu nebūtų galima pavadinti mažiau techniškai išprususiais, labiau išsiblaškiusiais ir važiuojančiais tol, kol mašina visiškai subyra. Apleistų vyresnės kartos automobilių M. Janėno komandos žmonės teigė kol kas nesutikę. Griečiau priešingai – net vyresni nei 7 metų amžiaus automobilių savininkai nubrozdintus buferius tvarkyti dažnai patiki ne pigiausiems, o aukštesnės kvalifikacijos meistrams.

Ar „Citroen“ reikia kokios nors specifinės priežiūros ir ar prancūziški automobiliai turi savo „Achilo kulną“? M. Janėnas teigė, kad jei modeliai su dyzeliniais varikliais maitinami kokybiškais degalais, problemų nekyla.

„Dėmesį reiktų atkreipti tik į kietųjų dalelių filtrus. Jei vokiškų mašinų šeimininkams dėl to nereikia sukti galvos, nes užterštas filtras išdeginamas papildoma degalų injekcija, tai „Citroen“ reikia papildyti specialiu skysčiu (analogišku, kaip „AdBlue“). Šią sistemą privalu prižiūrėti, nes šio mazgo keitimas tikrai brangus. Daug važinėjantiems prastais keliais taip pat reiktų daugiau dėmesio skirti hidrauliniams pakabos mechanizmams. Daugiau jokių specifinių techninės priežiūros ar eksploatacijos rūpesčių nekyla – tai pakankamai kantrūs automobiliai“, – teigė M. Janėnas.

Jis taip pat akcentavo, kad kalbos apie komplikuotus prancūzų inžinierių sprendimus, esą užkertančius kelią pačiam automobilio savininkui suremontuoti smulkius gedimus ar, tarkim, pasikeisti perdegusią lemputę, yra gerokai perdėtos.

„Tiesa yra ta, kad kiekvienas automobilių gamintojas stengiasi sekti automobilio eksploatavimo istoriją. Tai leidžia gamintojams gauti informaciją apie įvairių automobilių elementų darbą ir žinant silpniausias vietas juos tobulinti. Autorizuotame servise prijungus diagnostinę aparatūrą tokie duomenys automatiškai keliauja į gamintojų serverius, o automobilio kompiuterių programinė įranga atnaujinama. Tokia sistema turi labai daug privalumų ir net neabejoju, kad ateityje prie analogiško komunikavimo pereis visi automobilių gamintojai“, – pastebėjo M. Janėnas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Skvernelis apie planuojamą karantino atšaukimą – dalis ribojimų liks (78)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis po Vyriausybės posėdžio papasakojo, kaip gyvenimas...

Lukašenka jau ėmėsi bauginti žmones: valdžia tokiai įvykių eigai nebuvo pasiruošusi (97)

Birželio 1 d. tapo akivaizdu, kad masinį nepasitenkinimą Baltarusijoje valdžia gesina benzino...

Į laisvę paleistas Sutkus: jokių kyšių niekam nesu davęs nei juos ėmęs, namuose 400 tūkst. eurų nerasta (425)

Vilniaus miesto apylinkės teismas nepatenkino Generalinės prokuratūros prašymo skirti suėmimą...

Koks darbo stažas garantuoja privalomąjį sveikatos draudimą? (21)

Šiaulių teritorinė ligonių kasa sulaukia niekur nedirbančių vyresnio amžiaus gyventojų...

Skvernelis: Rokas Masiulis ir kiti buvo perspėti, kad su tokiais žmonėmis kontakto būti negali papildyta (43)

Premjeras Saulius Skvernelis sakė, kad jiems buvo žinoma, kad tam tikri asmenys bando daryti įtaką...

Po nelegalių lenktynių bangos, policija savivaldybėms pasiūlė svarstyti apie tam skirtų saugių vietų įrengimą

Policijos departamentas kreipėsi į Savivaldybių asociaciją dėl bendradarbiavimo ir priemonių...

Masiulis: ponas Sutkus griežė pirmu kaltinimų smuiku (116)

Buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako jautęs korupcijos byloje įtariamo Lietuvos verslo...

Lobistų korupcijos byloje apklaustas ir Andrius Baranauskas papildyta (16)

Specialiųjų tyrimų tarnybos ir Generalinės prokuratūros vykdomame ikiteisminiame tyrime...

STT pareigūnų vizito sulaukė ir „Maxima“, paimti dokumentai (102)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) antradienį lankėsi ir prekybos tinklą „ Maxima “...

Vašingtono policija ašarinėmis dujomis išvaikė 20 kunigų, kad Trumpas galėtų nusifotografuoti prie bažnyčios (172)

Šį pirmadienį St. Johno episkopalinės bažnyčios dvasininkiją ir kitus taikiai protestavusius...

|Maža didelių žinių kaina