Praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs saugaus eismo projektas „Geležiniai spąstai“ gimė ieškant atsakymų į klausimą, kodėl Lietuvoje 1 mln. gyventojų tenka bene daugiausia žmonių žūčių visoje Europoje.
© J.Markevičiaus nuotr.

Pusmetį trukusių unikalių eksperimentų išvados gana tiesmukos – daugybės tragedijų būtų galima išvengti, jei šalies keliais ir gatvėmis važinėtų techniniu požiūriu nepriekaištingi automobiliai. Pirmadienį startuoja naujas projekto etapas, padėsiantis atsakyti į gyvybiškai svarbų klausimą daugybei nenaujomis mašinomis važinėjančių žmonių: ką kelionės metu dažniau spausti – stabdį ar akceleratorių...

Žinia, Lietuvoje lig šiol nebuvo jokios transporto parko valdymo politikos. Vidutinis lengvųjų automobilių amžius siekia 16,4 metų, o daugiau nei 87 proc. eksploatuojamų mašinų yra senesnės nei 10 metų. Bendrosios techninės būklės požiūriu tai balansuoja ant automobilių kritinio amžiaus (tokiu laikomi 9 – 12 metų) ribos, kurią peržengus traumatizmo ir žūties rizika avarijos atveju pradeda intensyviai didėti. Lyginant su 2 – 4 metų senumo automobiliais itin skaudžių padarinių avarijos metu tikimybė išauga 1,5 – 2 kartus.

Projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu, buvo siekiama išsiaiškinti, kokį poveikį pasyviam automobilių saugumui turi kėbulo remontas, kai darbus atlieka reikiamos kvalifikacijos neturintys meistrai ir kai nėra paisoma automobilių gamintojų nustatytų technologinių reikalavimų. Iš 8 dalių suvirintas 15 metų senumo „BMW 323ti“ atrodė palyginti geros prekinės išvaizdos, tačiau bandymai ADAC laboratorijoje atskleidė, kad smūgio į nejudamą kliūtį metu automobilio kėbulas plyšo visose vietose, kurios buvo virintos, o keleivių saugos celė deformavosi taip, kad žmonėms ten nebuvo net teorinių galimybių išvengti mirtinų traumų.

Antrojo etapo metu automobilio liekanos po eksperimento ADAC laboratorijoje metu buvo eksponuojamos 11 didžiausių Lietuvos miestų (taip pat Latvijos sostinėje) prie didžiausių prekybos centrų. Renginių metu „Geležinių spąstų“ ekspoziciją pamatė maždaug 650 tūkst. žmonių, o bendra auditorija, kurią pasiekė projekto žinutė, siekė beveik 2 mln.

Būtinybę tęsti projektą padiktavo pirmųjų dviejų etapų rezultatai. Bendraujant su mobilią „Geležinių spąstų“ ekspoziciją aplankiusiais žmonėmis buvo nesunku pajusti egzistuojant aiškią takoskyrą tarp paprastų vairuotojų, kuriems mašina yra tiesiog transporto priemonė, padedanti nukeliauti iš taško „A“ į tašką „B“, ir autoverslininkų. Pirmieji rezultatus vadino neįtikėtinais dėl pagal „EuroNCAP“ metodiką atlikto eksperimento mažo greičio ir tragiškų padarinių. Dalis antrosios grupės žmonių parodomąjį BMW remontą vadino „prasta chaltūra“ ir dievagojosi galintys padaryti geriau.

Dalis tiesos tame yra. Atstatyti avarijoje aplamdyto automobilio saugumo parametrus galima, tačiau tik su sąlyga, kad tai daroma paisant griežtų technologinių reikalavimų ir procedūrų. Deja, šie dalykai kainuoja tiek, kad dažnai remontuoti senesnį automobilį neapsimoka – antrinėje rinkoje galima pigiau įsigyti analogišką, tik nesudaužytą modelį. Iš „mirusių“ prikelta mašina „konkurencinga“ tampa tik tada, kai kėbulas remontuojamas pjaustant ir virinant sąvartyne rastas detales. Kuo tokiu atveju rizikuojama, mes jau išsiaiškinome projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu.

Neatsitiktinai dabar bene svarbiausias klausimas, kurį užduoda perkantieji nenaują transporto priemonę – „ar automobilis nebuvo patekęs į avariją?“. Kaip sužinoti tiesą žmogui, kuriam technikos pasaulis tolimas kaip Mėnulis? Ar galima tikėtis, kad pardavėjas sąžiningai atskleis visas detales apie ratuotą prekę? Akivaizdu, kad kvalifikuotai išsklaidyti visas abejones gali tik nepriklausomi profesionalai, turintys reikiamą diagnostinę įrangą ir sukaupę atitinkamas žinias.

Mūsų komanda drauge su populiariausių automobilių markių atstovybėmis Lietuvoje pradeda naują projekto „Geležiniai spąstai“ etapą, kurio metu bus suteikta galimybė visiems norintiems išsklaidyti abejones dėl jau eksploatuojamo automobilio pasyvaus saugumo sistemų būklės. Sekite informaciją portale DELFI portale ir registruokitės nemokamai patikrai Jums patogiomis sąlygomis. Kiekvieną savaitę bus galima registruotis skirtingų automobilių markių šeimininkams. Projektas pradedamas nuo „Renault“ markės automobilių patikros – registruotis apžiūrai galite paspaudę šią nuorodą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po veidmainiškų Gražulio išvedžiojimų – kandūs internautų kirčiai (230)

Po to, kai Seimo narys Petras Gražulis prisipažino su palangiške Birute Navickaite susilaukęs...

Papiktino 100 eurų reikalavimas už staliuko rezervaciją: gal nevaidinkite čia Niujorko ar Londono (11)

Bent kartą gyvenime kavinėje ar restorane daug kam tenka rezervuoti staliuką kokiam nors...

Po tragedijos Klaipėdos viešbutyje prabilo Ričardas Pinikas: kas nutiko tą lemtingą vakarą? (339)

Dažniausiai žiniasklaidoje pristatomas kaip a.a. aktoriaus Vytauto Šapranausko vadybininkas...

Rusijos žudikas Nr.1: kas jis? grupuotės nariai gyveno visiškai kitoje realybėje (21)

Austrija Rusijai išdavė, kaip manoma, didelės nusikalstamos grupuotės lyderį Aslaną Gagijevą,...

Atlikėja Mia nusirėžė plaukus: išvaizdos pokyčiai – prieš naują etapą asmeniniame gyvenime (40)

Ne paslaptis, jog gyvenimo pokyčius atspindi ir besikeičianti išvaizda. Na, o asmeninio gyvenimo...

Trumpas muša prekybos karo būgnais: grasina smogti į jautrią ES vietą (32)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas pagrasino, kad tuo atveju, jei ES pademonstruos priešiškumą...

Pasitikrinkite savo žinias apie sveikatą atsakydami į šiuos penkis klausimus

Žmonės yra labai smalsūs. Sveikata mums – didžiausias turtas, todėl norime žinoti grėsmes ir...

Bakas sako, kad trauksis iš frakcijos, jei valstiečiai imsis „beprasmiško“ tyrimo (191)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Vytautas Bakas penktadienį pareiškė,...

Išrinkite unikalią Lietuvos vietą, kurioje jaučiatės tarsi užsienyje (55)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

Aukso gyslą Palangoje atradusio verslininko prekė paplito it virusas: poilsiautojai noriai atveria pinigines (25)

Pernai poilsiautojai Palangoje dėl neregėto deserto eilėse stovėdavo kone valandą, tačiau aukso...