„Kodėl?“ – tokį klausimą varžybų spaudos centras, Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“ pateikė lenktynes rengiančios „Promo Events“ vadovui Dariui Jonušiui.

„Šiemet 1000 km lenktynės, pagrįstai tituluojamos kaip didžiausia automobilių sporto šventė Baltijos šalyse – bus jubiliejinės, 15-tosios jų istorijoje. Nors tai ne apvali sukaktis, tačiau ne tik jų organizatoriams, bet ir, manau, absoliučiai daugumai varžybose dalyvavusių sportininkų bei žiūrovų lenktynės paliko išties labai daug nepamirštamų, džiugių akimirkų, prisiminimų apie atkakliausias vasaros batalijas ir saldų pergalės skonį, – sako D. Jonušis.

Norėdami kad jubiliejinė vasaros greičio fiesta Palangoje būtų dar ryškesnė bei skirtųsi nuo visų jau įvykusių keturiolikos lenktynių, gerokai ilgiau užtrukome rengdami ir tobulindami jų sportinį reglamentą, taisykles, o jas parodyti dalyvio paraiškas pateikusiems sportininkams privalėjome tik suderinę su Lietuvos automobilių sporto federacija“.

Kita vertus lenktynės pasiekė tokią konkurenciją, kad po 10 valandų batalijų nugalėtojus ir prizininkus neretai skiria vos keliolika sekundžių. Norėdami išlaikyti tokią įtampą, kaustančią visų dėmesį iki pat paskutiniųjų distancijos metrų, privalėjome dar kartą peržiūrėti taisykles.

Kaip teigė pagrindinis varžybų organizatorius, po ilgų derybų ir svarstymų šiemet labai tiksliai reglamentuota saugos automobilio fazė ir jo funkcijos, ilgų nuotolių lenktynėse padėsiančios išlaikyti varžybų dvasią bei konkurenciją net ir pasirodžius minėtam saugos automobiliui lenktynių trasoje.

Į varžybų nuostatus įtraukta daug pataisų, liečiančių renginio saugumą. Pirmą kartą šių lenktynių istorijoje ne tik galingiausių automobilių vairuotojai, bet ir absoliučiai visi 1000 km lenktynių dalyviai privalės naudoti Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) homologuotas galvos ir kaklo apsaugos sistemas, sporto pasaulyje žinomas HANS („Head and Neck Support“) arba FHR (Frontal Head Restraint) pavadinimais.

Prieš dešimtmetį FIA jas įtraukė į privalomų saugos elementų sąrašą visiems „Formulės 1“ pilotams, o vėliau tai ėmė naudoti NASCAR, WRC ir kitų lenktynių serijų dalyviai.

Pirmieji su HANS apsaugomis iš Lietuvos sportininkų 2005 metais į Kurzemės ralio trasas išvažiavo Dominykas ir Valdas Butvilai.

„Spartesnį šių saugos priemonių taikymą 1000 km lenktynėse nemenka dalimi paskatino ir prieš dvejus metus Lietuvoje lankęsis FIA prezidentas Jeanas Todtas, su kuriuo teko nemažai diskutuoti įvairiais klausimais ir kuris varžybų saugumui visada skyrė ir tebeskiria išskirtinį dėmesį“, – sakė D. Jonušis.

Žinoma, neeilinės jų rengėjams ir visiems greičio gerbėjams 15-osios 1000 km lenktynės – tai ne vien pataisos varžybų reglamente.

Organizatorių komandą naujiems ieškojimams įkvepia faktas, jog jau eilę metų 1000 km lenktynės pripažįstamos geriausiu automobilių sporto renginiu šalyje. Tai dar kartą patvirtino ir gruodžio-sausio mėnesiais surengti geriausiųjų rinkimai, kur sutapus 21 rinkimų komisijos nario ir daugiau nei 4 tūkstančių skaitytojų nuomonei laurai ir vėl atiteko vasaros greičio festivaliui Palangoje.

„Skelbdami paraiškų priėmimo pradžią žadame tokią šventę, kokios dar nėra buvę. Jau išsiuntėme pakvietimus dideliam būriui pajėgių užsienio sportininkų, žadame išskirtinį dėmesį bei pagarbą visų 14 iki šiol vykusių lenktynių nugalėtojams ir dar daug naujovių, neabejotinai praturtinsiančių liepos 16-19 dienomis Palangoje vyksiančių 15-ųjų 1000 km lenktynių programą“, – sakė D. Jonušis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)