„Nekyla minčių traukti prie jūros, kol čia tiek emocijų, nematytų, didžiule galia alsuojančių automobilių ir kovos ryžtu degančių sportininkų veidų“, - gėrėdamasis margaspalviu dalyvių paradu pasakojo Jūris Dambis, atvykęs iš Latvijos Kraslavos miestelio.

„Ne pirmą kartą čia stebiu šiuos lenktynininkų paradus ir ne pirmą kartą gėrėdamasis galingais bolidais bandau įspėti maratoninių lenktynių nugalėtoją, tačiau to padaryti dar nė karto nepavyko. Gal bent šįsyk tapsiu savotišku orakulu?“ – vylėsi Juozas Šidiškis iš Šiaulių rajono.

Dar gerokai iki maratoninių lenktynių uvertiūros, kuria pagrįstai laikomos pirmąja grafa į plačią didžiųjų lenktynių programą įrašytos pačios trumpiausios, tačiau azartiškos „Blue Sheep Super Sprint“ lenktynės, poilsiautojai apgulė Palangos centro prieigas. Mat šiomis gatvėmis nusidriekė margaspalvis visų 43 komandų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Olandijos, Vokietijos, Švedijos, Ispanijos, Baltarusijos ir Rusijos, paradas. Šių komandų sudėtyse nugalėtojų titulo sieks 145 sportininkai.

Tačiau ne vien sportininkų gausa nulemia būsimų varžybų sėkmę. Daugelio nuomone šiemet vyks itin įdomi ir nenuspėjama kova, nes daugelio komandų jėgos – apylygės.

„Jei anksčiau dėl renginio laimėtojų laurų realiai varžydavosi dvi-trys komandos, tai šiemet tokių pretendentų matau nemažiau dešimties, - sakė lenktynes nuo pat pradžių rengiančios „Promo events“ bendrovės vadovas Darius Jonušis. – Ir tai didžiausia lenktynių vertybė, nes atvykę į Palangą žiūrovai sportinės kovos ir azarto stoka trasoje tikrai negalės skųstis“.

Nors D. Jonušis nepanoro įvardyti pagrindinių pretendentų, tačiau juos prognozuoti nesunku. Tai ir praėjusių metų 1000 km lenktynių laimėtoja „General Financing – STIHL by Pitlane“ komanda, kurios lenktynininkai broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai, olandas Sebastiaanas Bleekemolenas ir Benediktas Vanagas pilotuos vieną iš dviejų trasoje pasirodysiančių „Porsche“ automobilių. Būtent šie automobiliai ne kartą demonstravo savo patikimumą bei tinkamumą specifinei Palangos trasai.

Sklaidant 1000 km lenktynių istorijos puslapius nesunku pastebėti, jog net aštuonis kartus per 14 jau įvykusių lenktynių čia triumfavo komandos, kurių sportininkai vairavo „Porsche“. Todėl ir pernykščiai laimėtojai liko ištikimi papildomai modifikuotam 2012 m. „Porsche 911 GT3 Cup“ modeliui.

Žvelgiant į spalvingą paradą Vytauto gatvėje ne vieno žvilgsnis nukrypo į dar vieną itin grėsmingai atrodantį monstrą – vieną greičiausių bei galingiausių maratoninių lenktynių automobilių – „Aquila CR1“, kurį šiemet vairuos pajėgiausių šalies ralio meistrų, šios trasos rekordininko Ramūno Čapkausko, Deivido Jociaus ir Vytauto Švedo trijulė.

Iš visų trijų komandos narių būtent Ramūnas geriausiai pažįsta šį automobilį, su kuriuo dvejus metus paeiliui skynėsi Palangoje kelią finišo link. Nors jis pasiekė trasos greičio rekordą, tačiau dėl automobilio patikimumo teko sudėti ginklus.

Rengiantis šių metų startui įmontuotas naujas BMW variklis, kuris specialiai ilgų nuotolių lenktynėms paruoštas garsioje Olandijos KMS firmoje. „Aquila CR1“ sveria 1100 kilogramų, išvysto 480 AG pajėgumą ir apie 450 Nm sukimo momentą. Sumontuota sekvencinė elektronikos kontroliuojama pavarų dėžė, neleidžianti perjungti žemesnės pavaros, jei automobilis važiuoja per greitai.

„Regis, padarėme viską, kad automobilis būtų ne tik greitas ir galingas, bet ir patikimas, - sakė „Barbara-Bauer by Algirdai“ komandos lenktynininkas R. Čapkauskas, vildamasis, jog trečias bandymas tikrai nemeluos.

Belgijos „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“ komanda šiemet lenktynėse startuos net dviem automobiliais. Per 40 žmonių iš Belgijos ir Olandijos jau atvyko į Palangą vedini vieno tikslo – „Mojo Lounge“ klubui šiose prestižinėse lenktynėse iškovoti pirmąją vietą. 

Automobiliu „BMW M4 Silhouette“ važiuoja patyrę lenktynininkai iš Belgijos Stevas Vanbellingenas, Wardas Sluys bei pirmą kartą lenktynėse Lietuvoje dalyvausiantis Danielis Colembie, kuris į Palangą atvyko turėdamas JAV sportininko licenciją. Todėl Danielį galima laikyti pirmuoju JAV atstovu, radusiu kelią į Lietuvą, į Palangoje rengiamas 1000 km lenktynes.

Antrąjį ekipažą sudaro greičiausi jaunieji Lietuvos pilotai – Europos kartingo čempionato lyderis Simas Juodviršis, Kazimieras Vasiliauskas bei olandas Michaelis Verhagenas. Jie pilotuos „BMW M3 GTR“ automobilį. 

Varžovai pataria atkreipti dėmesį ir į jungtinės Belgijos ir Lietuvos „Brum Brum Vitamins by JR Motorsport“ lenktynininkų Benoit Dupont, Dainiaus Matijošaičio ir Andriaus Jasionausko trio, kuris tramdys „BMW M3 Silhoutte“ ir kuris anaiptol nelinkęs tenkintis ne favoritų vaidmeniu.

„1000 km lenktynėse startuosiu jau septintą kartą paeiliui, - sakė D. Matijošaitis. – Nors kiekvienose varžybose, kuriose dalyvauju, keliu vienintelį tikslą – finišuoti, tačiau šįsyk tikiuosi daugiau. Dabar labiausia maga išbandyti naują, gerokai pasikeitusią lenktynių trasą, kurioje netrukus pradėsime pirmąsias treniruotes, o tada galima bus ir tikslus sukonkretinti“.

Didžiųjų lenktynių pradžioje pagarbos ir įvertinimo susilaukė ne tik būsimi jubiliejinių, 15-ųjų lenktynių favoritai, bet ir įrašę ne vieną įsimenantį puslapį į šių lenktynių istoriją.

Šiltai pagerbtas Vytautas Venskūnas, laimėjęs daugiausia - ketverias 1000 km lenktynes 2000, 2001, 2003 ir 2004 metais. Šį sportininką galima laikyti nekarūnuotu šių lenktynių karaliumi.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Skirmantas Skrinskas nuoširdžiai pasveikino tituluočiausią 1000 km lenktynių dalyvį ir apdovanojo jį įspūdinga taure. Linkėdamas, kad Vytautas nepamirštų kelio ir į Lietuvos trasas, S. Skrinskas įteikė jam enciklopedinį leidinį „Gražiausi Europos keliai“, kuriame savo puslapį rado ir Palangoje rengiamos 1000 km lenktynės.

Trejas maratonines lenktynes laimėjo vienas jauniausių šalies automobilių sporto meistrų Jonas Gelžinis, po dvi pergales Palangoje iškovojo Eugenijus Tumalevičius, Alfredas Kudla, Vladas Laurinavičius, Aleksejus Vasiljevas ir broliai Nemunas bei Nerijus Dagiliai.

Po vieną pergalę 1000 km lenktynėse yra laimėję 25 sportininkai

Beje, visi jie savo pergales iškovojo „ilgojoje“ trasoje, kai vieno rato ilgis buvo 2994 metrai.

Pradedant 15-osiomis 1000 km lenktynėmis, „Kauno tiltų“ bendrovės darbuotojams baigus Palangos aplinkkelyje esančio Vydmantų transporto mazgo, kuris rekonstruotas į dobilo lapo formos skirtingų lygių sankryžą, pertvarkos darbus, pasikeitė ir trasos vieno rato ilgis, kuris dabar sutrumpėjo iki 2682 m. Tad jubiliejinių, 15-ųjų lenktynių dalyviams iki finišo teks įveikti jau 373 ratus, kurie sudaro tą pačią 1000 km distanciją, o ne 334, kaip buvo iki šiol.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)