„Tvarumas yra IKEA verslo strategijos dalis, kartu su mažos kainos įsipareigojimu ir prieinamumu daugeliui. Tvarumas reiškia ne tik mūsų veiklos principus, siekiant daryti kuo mažesnę įtaką gamtai, tačiau ir įsipareigojimą tų šalių, kuriose veikiame, visuomenei. Socialinės atsakomybės programos tikslas yra įkvėpti, sukelti diskusiją visuomenėje, mobilizuoti pastangas įsivardintiems iššūkiams įveikti ir taip siekti ilgalaikių pozityvių pokyčių“, - sako Johannes R. Johannesson, IKEA Baltijos šalyse vadovas.

Prieš smurtą namuose

Pasak J. R. Johannesson, iki šiol IKEA Baltijos šalyse daugiausia dėmesio skyrė žaliosioms iniciatyvoms, siekdama populiarinti tvarų gyvenimą namuose. Ši strateginė kryptis ir toliau išliks, tačiau šalia atsiras investicijos ir pastangos spręsti socialines problemas.

„IKEA‘os esminis principas yra įsitikinimas, jog visi žmonės yra lygūs ir nusipelno pagarbaus elgesio visais gyvenimo atvejais ir visose įmanomose situacijose, įskaitant ir gyvenimą namuose. Matome smurto artimoje aplinkoje statistiką, kuri auga visose Baltijos šalyse COVID-19 pandemijos metu. Todėl norime būti dar vienu balsu visuomenėje, kuris garsiai kalba apie šią problemą ir kviečia partnerius, atsakingas institucijas vienytis ir kartu ieškoti sprendimų“, - sako J. R. Johannesson. Statistiniai duomenys rodo, jog kas trečia moteris Baltijos šalyse bent kartą savo gyvenime patiria smurtą iš savo intymaus partnerio. Ši situacija dar paaštrėjo karantino metu, kai buvo apribotos žmonių judėjimo galimybės ir gyventojai turi daugiau laiko praleisti uždarose namų erdvėse.

„Norime kalbėti ne tik apie fizinį smurtą. Ši forma yra dažniausiai atpažįstama ir žinoma daliai visuomenės, tačiau problema yra daug gilesnė. Savo veiksmais sieksime atkreipti dėmesį ir informuoti apie kitas ne mažiau žalojančio smurto formas, pavyzdžiui, psichologinį, ekonominį“, - teigia J. R. Johanneson.

Nuo pagalbos krizių centrams iki komunikacijos

IKEA socialinė iniciatyva Baltijos šalyse apims tokias veiklas kaip pagalba krizių centrams, kurie teikia laikino apgyvendinimo ir kitas socialines paslaugas paveiktoms šeimoms, komunikacinė kampanija, didinant problemos žinomumą ir įvairių smurto formų atpažįstamumą, šviečiamoji medžiaga apie smurtos formas ir galimą pagalbą.

„Neturime visų atsakymų ir negalime pasiekti tikslų vieni. Todėl ieškosime bendraminčių: vyriausybinių ir nevyriausybinių organizacijų, verslo įmonių ir žiniasklaidos partnerių, kurie norėtų kartu imtis šių skaudžių iššūkių. Tai ilgalaikis mūsų įmonės įsipareigojimas, dabartinis mūsų planas numato trejų metų veiksmus“, - įvardija IKEA atstovas.

IKEA planuoja kampaniją pradėti 2021 m. pradžioje. Pirmiausia ji startuos Latvijoje ir Lietuvoje.