VMU prižiūri 38,2 tūkst. km miško kelių tinklą valstybinių ir privačių miškų teritorijoje, kurių priežiūrą vykdo dotacijomis bei nuosavomis lėšomis.

VMU į kelių priežiūrą ir tvarkymą investuoja nuosavas lėšas ir naudojasi programomis, tokiomis kaip Valstybinių miškų, valstybės saugomų teritorijų vietinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto) bei Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis, skirtomis miško kelių priežiūrai ir taisymui (remontui) visų nuosavybės formų miškuose programos.

„Siekiant, kad miško keliai būtų geros būklės tiek miškininkams atlikti darbus, privažiuoti prie gaisraviečių, tiek ir gyventojams lankantis miške, VMU kasmet didina miško kelių tvarkymo ir investicijas. Šiais metais investuodami į miško kelių priežiūrai ir taisymui reikiamą techniką, ypatingą dėmesį skiriame gamtą tausojantiems sprendimams“, – teigia VMU generalinis direktorius Valdas Kaubrė.

Viena iš naujovių – laikinosios kelio plokštės. Vykdant kompleksinę miškų ūkio veiklą – laikinosios kelio plokštės padės užtikrinti atsakingą bei racionalų miškų išteklių naudojimą, nepakenkiant gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimui. Šios inovacijos dėka bus tausojama miško infrastruktūra: miško keliai, kvartalinės linijos, medienos sandėliavimo aikštelės ir kt. Šiuo metu įsigyjamos laikinosios kelio plokštės 2,5 km ilgio atkarpai. 1,8 mln. Eur investicijos grąža pasireikš ekonominiu, socialiniu bei ekologiniu aspektais.

Miškas

Per 2023 m. įsigyti 4 greideriai, 3 ratiniai ir 1 vikšrinis ekskavatorius, kurių dalis jau naudojami darbuose, likę bus pradedami eksploatuoti 2024 m. I-II ketv. Taip pat įsigyjami 4 nauji savivarčiai automobiliai su hidromanipuliatoriais, smulkioji technika. Ši technika atitinka aukščiausius kokybės reikalavimus ir pasitarnaus kelių priežiūrai, pakelių šienavimui.

Planuojant kelių taisymo darbus, jų apimtys nustatomos atsižvelgiant į gamtines sąlygas. Vadovaujantis teisės aktais, savivaldybės vykdomosios institucijos turi teisę priimti sprendimus apie nustatytą kelių sugadinimo tikimybės laikotarpį – esant šlapioms oro sąlygoms ar per sausrą – tokiu atveju eismas keliais gali būti apribojamas.

“Veikloje rūpinamės miško kelių būklės gerinimu, taip pat planuodami darbus vertiname gamtines aplinkybes, kad keliams žala nebūtų daroma.

Todėl esant netinkamoms oro sąlygoms, darbai organizuojami mažesne apimtimi arba stabdomi, taip saugant ir tausojant miško infrastruktūrą. Bendraudami su savivaldybėmis ir seniūnijomis – siekiame visapusiško geranoriško bendradarbiavimo ir supratimo, tad vykdydami gamybą saugome ir tausojame kelius, o juos sugadinus, kuo skubiau, nesilaikydami maksimalių terminų, sutvarkome ir atstatome į pradinę padėtį”, – teigia VMU Miško infrastruktūros skyriaus vadovas Rolandas Kavėnas.

Miško kelių remonto darbus atlieka VMU darbuotojai ir rangovai, o sudėtingiems darbams, tokiems kaip kapitalinis kelių remontas, tiesimas, rekonstravimas atlikti pasitelkiami rangovai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją