Tyrimas atliktas naudojant pasaulyje gerai žinomą tyrimų sistemą „NeedScope“, puikiai atskleidžiančią įvairių sričių klientų elgesiui įtakos turinčius psichologinius poreikius.
Išsamus restoranų klientų tyrimas parodė, kad visas maitinimo įstaigas galime suskirstyti į šešis pagrindinius tipus. Taigi kiekvienam žmogui prieš pradedant tokį verslą patartina išanalizuoti ir nuspręsti, koks turėtų būti jo svajonių restoranas.

Ramybės oazė

Šios vietos lankytojai yra ramūs, kuklūs ir paprasti žmonės. Jie mėgaujasi gyvenimu, lankosi įvairiose jaukiose vietose, vertina draugišką atmosferą. Tokiems svečiams tiesiog būtina jausti šeimininkų dėmesį. Personalas turi puikiai žinoti, kada klientams pasiūlyti pagalbą, o kada tiesiog leisti ramiai mėgautis mėgstamu maistu ar gėrimu.

Norėdami įtikti lankytojams turėtumėte siūlyti tradicinę, jaukią, namus primenančią aplinką. Stalus sustatykite tvarkingai, tačiau ne per daug formaliai. Nepamirškite sukurti ir atskirų zonų, kuriose galima rengti romantiškus pasimatymus bei ramius draugų pasisėdėjimus.

Lankytojams siūlykite tradicinius populiarius gėrimus ir būtinai pasirūpinkite geru vyno sąrašu.
Į valgiaraštį derėtų įtraukti įprastus sezoninius produktus, o svarbiausia – viską kokybiškai ir prabangiai pateikti.

Išskirtinė vieta

Svarbiausia tokios vietos lankytojams yra kokybiškas maistas. Tai kultūringi, kūrybingi, puikiai išmanantys virtuvę žmonės. Kadangi yra tikri maisto ekspertai, tokie svečiai trokšta tobulai paruoštų patiekalų.

Restorano interjeras galėtų būti ganėtinai paprastas. Svarbiausia – gastronominė patirtis. Atsiminkite, kad virtuvės šefas tokiems svečiams yra svarbiausias asmuo, todėl galite pastatyti staliuką, prie kurio sėdintys lankytojai galėtų aiškiai matyti, kas vyksta virtuvėje. Valgiaraštyje aprašykite virėjo kulinarinę patirtį ir pomėgius, pažymėkite jo sukurtus gurmaniškus patiekalus. Savo klientams siūlykite tik išskirtinį vyną ir nepamirškite turėti bent kelių šio gėrimo desertinių rūšių.

Atkreipkite ypatingą dėmesį į stalo įrankių, staltiesių, stiklinių bei taurių išvaizdą. Paverskite savo restoraną tinkama vieta ramiai mėgautis maistu ir bendrauti.

Linksmybių zona

Į tokią vietą užsukusiems klientams kur kas svarbiau pasilinksminti nei pavalgyti. Tokie svečiai trokšta lankytis ten, kur daug žmonių, nuolat verda veiksmas, galima juoktis ir plepėti.
Sukurkite neformalią aplinką, kurioje būtų išties smagu atsipūsti po sunkaus darbo, pabendrauti su draugais, išgerti ir užkąsti.

Tokiame restorane svečiai gali ir susispausti – tai dar labiau prisidės prie šurmulingos aplinkos kūrimo. Personalas turėtų nuolat šypsotis, bendrauti ir skleisti entuziazmą.

Savo gėrimų meniu pristatykite teatrališkai: įdomiai papuoškite stiklines ar maišykite kokteilius stovėdami ant stalų. Taip pat pamėginkite prie patiekalų pasiūlyti teminių gėrimų: amerikietišką alų su mėsainiu, argentinietišką vyną su geru kepsniu ir panašiai. Nuolat akcentuokite gerą kainos ir kokybės santykį.

Privilegijuotojų buveinė

Tokio tipo restoranų lankytojai – stilingi, rafinuoti ir savimi pasitikintys žmonės. Jiems be galo svarbi prabangi aplinka, kokybiškas maistas ir aptarnavimas. Tokie svečiai tikisi būti atpažinti ir sulaukti ypatingo aptarnavimo nuo pat pirmos minutės, kai tik įžengia pro duris.

Restorane būtini aukštos kokybės stalo reikmenys. Formaliai padengti staliukai turėtų stovėti kiek toliau vienas nuo kito – pasirūpinkite, kad klientų neerzintų smalsių praeivių žvilgsniai.

Stenkitės ramiai, mandagiai ir nepriekaištingai aptarnauti klientus. Suburkite daug apie kulinariją išmanantį personalą, mokantį elgtis su svečiais lyg su karališkosios šeimos nariais.
Ilgas ir įspūdingas vyno sąrašas – tiesiog privalomas. Taip pat turėkite kokybiško šampano ir platų digestyvų (gėrimų, skirtų mėgautis pavalgius) pasirinkimą.

Pasirūpinkite, kad valgiaraštyje pakaktų prabangos ir išskirtinumo elementų. Siūlykite neįprastų rūšių žuvies valgių, išskirtinių kepsnių ir nuolat atnaujinkite patiekalų sąrašą.

Eksperimentuotojų džiaugsmas

Tokio tipo restoranų klientai yra savimi pasitikintys ir nepriklausomi žmonės. Šie lankytojai nuolat domisi naujovėmis, mėgsta užsukti į neseniai duris atvėrusias vietas. Tokiems svečiams tiesiog privalu pateikti naujovių.

Restorano dekoras neturi būti brangus, tačiau ypatingas ir unikalus. Stalus vertėtų sustatyti eklektiškai – nuo tradicinių iki minkštųjų zonų užkandžiams. Pagyvinkite juos unikaliais elementais, tokiais kaip vienkartiniai, popieriniai valgiaraščiai, klijuotės vietoj staltiesių ir panašiai. Aptarnavimo stilius tegul atitinka restorano temą ir kultūrą, o personalas su kiekvienu klientu bendrauja originaliai ir individualiai.

Turėkite išskirtinį kokteilių meistrą, kuriantį įspūdingus ir kokybiškus gėrimus. Be to, galite naudoti neįprastą maisto ruošimo techniką: kepti ant grotelių šalia staliukų, patiekti maistą ant pašildytų akmenų, sriubos sultinį supilti į arbatinuką. Nebijokite keistenybių ir būkite išradingi.

Vieta bendrauti

Tokios vietos lankytojai trokšta tiesiog pabendrauti. Šis klientų tipas labai socialus, vertinantis patogumą ir lengvai prisitaikantis prie įvairių situacijų, todėl stenkitės sukurti malonią ir svetingą aplinką. Tegul jūsų restorano stilius būna tinkamas apsilankyti su šeima ar artimais draugais.

Pasirūpinkite, kad klientai galėtų patogiai bendrauti – tam geriausiai tiks apskriti stalai. Turėkite lengvai nešiojamų ar sudedamų staliukų, kad greitai galėtumėte prisitaikyti prie lankytojų grupės dydžio. Draugiškas, malonus ir sugebantis greitai bei kokybiškai aptarnauti svečius – toks turėtų būti jūsų personalas. Palengvinkite gyvenimą ir tėvams su mažais vaikais – apsvarstykite, kur būtų galima pastatyti vežimėlius, po ranka turėkite aukštų kėdžių.

Tokie pagrindiniai maitinimo įstaigų tipai. Tikimės, kad juos išstudijavę nusprendėte, kokį restoraną ketinate atidaryti ir kokių svečių lauksite. Kaip jau turbūt supratote, viena dažniausių verslininkų klaidų – stengtis įtikti visiems lankytojų tipams. Tačiau atsiminkite, kad tik pažinę savo klientus ir aiškiai supratę, kam ir dėl ko dirbate, galėsite džiaugtis nuolatiniais svečiais. O šie ne tik patys dažnai lankysis, bet ir rekomenduos jūsų restoraną draugams. Sėkmės!

""TOP geriausių pasaulyje aludarių" ir "Natalija Bunkė: verslumas mano kraujyje" ieškokite "bzn start" balandžio mėnesio verslo žurnalo numeryje.