Buities ir statybinių prekių parduotuvių tinklas „Senukai“ paskelbė, kad rugpjūčio 14 d. daugeliui prekių taikys 30 proc. nuolaidą. Šio tinklo atstovai šios akcijos priežasčių DELFI nekomentavo.
Kitas buities ir statybinių prekių tinklas „Ermitažas“ taip pat skelbia „pigiadienį“, kurio metu 13-17 d. kai kurioms prekių grupėms siūlo 30-50 proc. nuolaidas.
Be nuolaidų mokyklinėms prekėms, 50 proc. lauko baldams ir 47 proc. valgomojo kėdėms siūlo ir baldų salonų „Berry“ tinkas. Jo vadovas Jaunius Žiogas tvirtino, kad tai niekaip nesusiję su planuojamu „Ikea“ atidarymu.
„Tau nieko bendra neturi. Gal kam nors tai yra įvykis, bet mūsų darbas vyksta kaip suplanuota. Mes turime savo veiksmų kalendorių. To fakto nepažymime“ – DELFI komentavo jis.
Be kitų akcijų, specialių pasiūlymų rugpjūčio 1-14 d. pirkėjams pateikė ir prekių namams parduotuvių tinklas „Jysk“. Tačiau šio tinklo elektroninės parduotuvės vadovas Tomas Kižys DELFI sakė, kad šios akcijos niekaip nesusijusios su „Ikea“ atidarymu.
„Mūsų akcijos yra susijusios su sezoniškumu, o ne su „Ikea“ atidarymu. Akcijos yra daugiau ar mažiau standartinės kiekvienais metais ir susijusios su naujaisiais mokslo metais ar vasaros atėjimu. Tikrai nėra taip, kad savo produktų portfelį derintume prie „Ikea“ atėjimo“, – komentavo jis.
„Audėjo“ baldų centro direktoriaus pavaduotoja Neringa Pauplienė DELFI sakė, kad specialių akcijų prieš „Ikea“ atidarymą nedaro.
„Mes specialiai nieko neruošiame. Šiemet, kaip ir kasmet, mieste pasikabinom reklaminius plakatus. Rugpjūtį reklama būna kiekvienais metais, nes visur vyksta mokyklinės mugės, pagyvėja prekyba“, – teigė ji.
Naujos parduotuvės atėjimo pašnekovė tvirtino nebijanti: „Nejaučiame konkurencijos, nes parduodame visai kitokius baldus nei „Ikea“. Pavyzdžiui, mes importuojame prabangius baldus iš JAV“, – tvirtino N. Pauplienė.
Prognozuoja bankrotus
Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis mano, kad protingiausia kitiems pardavėjams būtų išlaukti psichozę dėl „Ikea“.
Pašnekovas prognozuoja, kad į stiprius prekės ženklus turinčias parduotuves pirkėjai grįš, o silpnieji išnyks.
„Jeigu turi normalią strategiją ir normalų išskirtinumą, dalis pirkėjų grįš. Jiems tik reikia išlaukti tam tikrą laikotarpį. Be abejo, jeigu neturi nieko, ką priešpastatyti, tai pirkėjai ir nebegrįš. Ta dalis įmonių, kuri neturi, ką priešpastatyti, nes gamina panašius produktus arba blogesnius ir brangesnius, tie ir bankrutuos“, – sakė L. Šimonis.
Jo nuomone, dabar norintys išgyventi Lietuvoje turės gaminti brangesnius baldus, pritaikytus ne masiniam skoniui.
„Kodėl mažiausiai dėl „Ikea“ atėjimo jaudinasi itališkų baldų importuotojai? Tiesiog jie yra ne tokie patys“ – tvirtino marketingo specialistas.
Jis labai peikia ligšiolines baldų pardavėjų marketingo strategijas.
„Mane labai džiugina būsimi Lietuvos baldininkų bankrotai, nes Lietuvos baldininkai keliolika metų kliedėjo su marketingu. Pagaliau jie gavo pirmą normalų žaidėją ir dabar jau viskas tvarkoje. Daryti dabar vėlu, tai reikėjo daryti seniai, susirasti strategiją, normaliai užsiimti marketingu ir normaliai užsiimti rinką. Tai yra puikus pavyzdys kitiems sektoriams, kaip negalima elgtis“, – tvirtino L. Šimonis.
DELFI primena, kad daugiau nei 26 tūkst. kv. m ploto „Ikea“ parduotuvę planuojama atidaryti trečiadienį rugpjūčio 14 d.