Bendrovės vadovas pažymėjo, kad jei „Transneft“ greitai nepataisys naftotiekio, bus didesnė tikimybė, kad tai bus dėl politinių, o ne dėl verslo priežasčių. Tokiu atveju „PKN Orlen“ prašytų Lenkijos vyriausybės iškelti klausimą ES, kuris savo ruožtu būtų tiesiogiai susijęs su bloko energetikos politika Rusijos atžvilgiu.
Tuo tarpu Lietuvos ministras pirmininkas Gediminas Kirkilas ketvirtadienį interviu sakė, kad „Mažeikių nafta“ žaliavinės naftos galėtų gauti ir kitais būdais, jei „Transneft“ uždarytų naftotiekį.
Kaip interviu „Žinių radijui“ sakė G. Kirkilas, „Mažeikių nafta“ svarsto galimybę per „Klaipėdos naftos“ terminalą ir geležinkeliu importuoti dar naftos žaliavos, kuri papildys per Būtingės terminalą gaunamą naftą.
„Aš netgi manyčiau, kad ateityje šie alternatyvūs tiekimo būdai taps pagrindiniais, jei mūsų ligšiolinis naftotiekio prižiūrėtojas bus toks nepatikimas“, – teigė premjeras.
Rugpjūčio 16 d. Rusijos bendrovė „Transneft“ pranešė, kad gali uždaryti 42 metų senumo naftotiekį „Družba-1“, kuriuo po avarijos liepos pabaigoje buvo nustota tiekti nafta.
Remiantis preliminariais „Transneft“ eksporto tvarkaraščiais, pateiktais šią savaitę, rugsėjį, jau antrą mėnesį, nafta dar nebus tiekiama į Lietuvą.