Pastebima ir tai, kad kilo ne tik padangų montavimo kainos, bet ir brango pačios padangos, tad norintiesiems pasiruošti savo automobilį šaltajam sezonui šiemet tenka labiau paploninti piniginę.
„Vakarų ekspreso“ žurnalistams dar prieš ilgąjį Vėlinių savaitgalį apsilankius po Klaipėdos autoservisus ir įvairius garažiukus, kur montuojamos automobilių padangos, savo akimis teko įsitikinti, kad čia veiksmas virte verda.
Išaiškėjo ir kainų skirtumai: vienur 4 ratų padangas galima pasikeisti už 20-25 eurus, kitur už tokią paslaugą gali tekti pakloti ir daugiau nei 100 eurų.
„Darbo tiek, kad nėra kada ir kalbėti – šiomis dienomis dirbame nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro. Maždaug po 13 valandų be perstojo. Dar po to pats tvarkausi sąskaitas, tad dar užtrunka laiko... Gal paskambinkite vėlai vakare ir pakalbėsime telefonu, viską papasakosiu“, – atvykus į Birutės gatvėje esantį specializuotą padangų keitimo autoservisą „Memelio ratai“ sakė šio serviso vadovas Ričardas Jonušas.
Visgi pavyko jį įkalbėti, kad bent kelioms minutėms atsitrauktų nuo darbų ir papasakotų apie padangų keitimo kainas ir tendencijas.
„Palyginti su praėjusiais metais, pabrango ir pačios padangos, ir padangų montavimas. Juk pabrango ir medžiagos: svareliai, vintiliai, tad dabar pas mus minimali keturių padangų montavimo kaina – 25 eurai. Jei atvyksta su visureigiu ar didesnio diametro padangų automobiliu, tada kaina gali pakilti ir iki 40 ar 60 eurų. Kuo didesni ratai, tuo didesnė ir kaina“, – paaiškino R. Jonušas.
Anot jo, viena nauja žieminė padanga pabrango vidutiniškai apie 20 eurų.
„Prie to prisidėjo ir padidėjusios muitų kainos. Tarkime, pernai vieno 15 colių dydžio rato padangos kaina buvo iki 40 eurų, dabar pardavinėjame po 52 eurus. Didesnio diametro padangos pabrango dar labiau: grubiai tariant, viena nauja padanga pabrango apie 20 eurų“, – pasakojo šiuo verslu jau daugelį metų užsiimantis klaipėdietis.
Anot R. Jonušo, į šį verslą nuolat reikia investuoti.
„Ratai didėja, tad ir padangų montavimo stakles turime atnaujinti. Reikia įsigyti tokias stakles, kad be laužtuvo, jog nesubraižytume diskų, galėtume nuimti padangą.
Mes jau turime 4 padangų montavimo stakles, tad tai palengvina darbą – paslaugas galime suteikti ir greičiau, ir kokybiškiau“, – sakė R. Jonušas.
Pasiteiravus, kiek maždaug žmogui, važiuojančiam su automobiliu 16 colių dydžio ratais, norint apsirūpinti naujomis padangomis, gali tekti patuštinti piniginę, R. Jonušas atsakė: „Su montavimu gali tekti sumokėti apie 240 eurų.“
Prakalbus apie eiles ir artimiausią laisvą vietą, šis patikino, kad eilė yra susidariusi apie savaitę į priekį.
„Padangų keitimo bumas prasidėjo nuo spalio 10 dienos ir tęsis iki lapkričio vidurio. Taip pat atsiras ir žmonių, kurie iki privalomos lapkričio 10 dienos nepasikeis savo padangų. Taip jau būna kasmet: kai atšąla oras ir pradeda automobiliai slidinėti gatvėse, tada atskuba pas mus“, – šyptelėjo „Memelio ratų“ vadovas.
Siūlo laukti „gyvoje“ eilėje
Užsukus į kitą padangų montavimo servisą, esantį Liepų gatvėje šalia „Gintaro baldų“, jos direktorius Alvydas Mikavičius teigė, kad iš anksto žmonėms vietų nerezervuoja.
„Dirbame tokiu principu, kad žmonės stotų į gyvą eilę. Pastebime, kad kasdien eilė didėja. Padangų montavimo bumas banguotas: iš ryto visi puola labiau. Didesnį žmonių antplūdį jaučiame apie savaitę“, – „Vakarų ekspresui“ sakė A. Mikavičius.
Jis nedideliame garaže darbuojasi pats, padedamas dviejų darbininkų.
„Pas mus vienos padangos montavimas kainuoja 5-6 eurus. Palyginti su praėjusiais metais, procentais šiek tiek pabrango, gali ir dar brangti, kadangi vien nuo pavasario svareliai ir kitos mums reikalingos medžiagos brango berods tris kartus“, – aiškino A. Mikavičius.
Jis taip pastebėjo, kad maždaug 10-20 eurų brango ir naujos padangos.
„14-15 colių dydžio padangos procentais tiek nebrango, o, tarkime, 17 colių padanga brango 10 ir daugiau eurų. Didesnės padangos – dar labiau“, – sakė apie 20 metų šiame versle besisukantis A. Mikavičius.
Pasiteiravus, kokias padangas jis siūlytų montuotis lietuviškai žiemai – vadinamąsias universalias m+s ar žiemines, A. Mikavičius atsakė: „Daug kas keičiasi m+s, bet aš siūlyčiau vis vien geriau vasarą montuotis vasarines padangas, žiemai – žiemines. Taip saugiau.“
Didesniuose servisuose – brangiau
Pakalbinus didesnių Klaipėdos autoservisų – „Armi“, „Skoda“ ir „Mercedes Benz“ atstovus, paaiškėjo, kad čia padangų montavimo kainos maždaug dukart ar net daugiau skiriasi, tačiau jie pripažįsta, kad jų profilis platesnis nei specializuotų padangų montavimo autoservisiukų, tad padangų montavimas toli gražu nėra jų pagrindinė duona.
„Mes nesame specializuotas padangų servisas, tad pas mus tėra vienos padangų montavimo staklės, tačiau jos dirba visą darbo dieną be sustojimo. Darbų dar yra suplanuota apie savaitę į priekį. Mes turime tokią praktiką: nuo spalio mėnesio pradžios kviečiame nuolatinius savo klientus į servisą ir bandome tą srautą paskirstyti tolygiai.
Stengiamės tai pasidaryti iki lapkričio 3-4 dienos. Didysis srautas yra aptarnaujamas per spalio mėnesį. Būna labai aktyvus darbymetis“, – paaiškino „Armi“ serviso technikos direktorius Gintaras Sendrius.
Šiame autoservise 4 padangų montavimo su balansavimu ir daviklių pririšimu kaina svyruoja priklausomai nuo padangos dydžio nuo 45 iki 65 eurų.
„Džiugu, kad keičiasi žmonių įpročiai – daugelis iš anksto sutinka pasikeisti padangas. Labai gerai pamenu, kad prieš 4-5 metus žmonės tempdavo iki paskutinės dienos, kad kuo daugiau sutaupytų laiko ir kuo mažiau važinėtų su žieminėmis padangomis.
Dabar žmonėms paskambini, pavyzdžiui, spalio 5 dieną ir pasiūlai permontuoti padangėles, sako: „Gerai, o kada galiu?“ Anksčiau neprisikviesdavai.
Griežtai sakydavo: „Dar anksti, spėsiu“ ir taip iki paskutinės akimirkos, o vėliau gali dieną naktį dirbti, bet visiems permontuoti ratų tiesiog nespėsi. Džiugu, kad žmonės pasidarė supratingesni ir atsakingesni“, – savo patirtimi dalijosi G. Sendrius.
Panašiai, kaip ir „Armi“ servise, padangų montavimo kaina ir „Skoda“ autoservise – nuo 44 iki 60 eurų.
„Pernai buvo apie 40 eurų, tad procentaliai šiek tiek pabrango – apie 10 procentų. Darbų maždaug turime dviem savaitėms į priekį. Stengiamės klientui permontuoti ratus kuo greičiau – prie vieno automobilio dirba du žmonės“, – paaiškino „Skoda“ autoserviso meistras-priėmėjas Michailas Šotikas.
Paklausi padangų sandėliavimo paslauga
Visgi „Vakarų ekspreso“ žurnalistams pavyko rasti vietą, kur, palyginti su praėjusiais metais, padangų montavimo kaina nekito, tačiau ji ir taip iš mūsų kalbintų servisų atstovų – didžiausia – svyruoja nuo 78 iki 107 eurų.
„Padangų montavimo sezonas po truputį įsibėgėja. Pas mus padangų montavimo įkainiai nuo praėjusio sezono nesikeitė – kaina svyruoja nuo 78 (R16 ratai) iki 107 (R22 ratai) eurų. Didelių eilių nėra, nes pagrindiniai šios paslaugos klientai yra tie, kurie naudojasi padangų saugojimo paslauga“, – sakė „Mercedes Benz“ Klaipėdos atstovybės serviso UAB „Veho Lietuva“ vadovas Donatas Vaivada.
Tai, kad paklausi padangų saugojimo paslauga, patvirtino ir „Armi“ serviso atstovas G. Sendrius.
„Pas mus vienam sezonui sandėliuoti padangas kainuoja 40 eurų. Kadangi mūsų sandėlis yra riboto dydžio, saugome apie 100 komplektų padangų. Tiek kasmet ir būna. Jis kasmet būna užpildytas“, – sakė G. Sendrius.
„Skoda“ autoserviso atstovas M. Šotikas teigė, kad praėjusiais metais padangų sandėliavimo paslaugos kaina buvo 36 eurai, o šiemet už tą pačią paslaugą jau tenka pakloti 40 eurų, o jei ir didesnio dydžio padangos – 60 eurų.
„Kaina priklauso nuo sandėlyje užimamos vietos“, – paaiškino „Skoda“ serviso atstovas.
Tai, kad apie padangų sandėliavimą dažnai klausimą išgirsta, prasitarė ir „Memelio ratų“ vadovas R. Jonušas.
„Daug kas skambina, bet kai išgirsta, kad už tai reikia mokėti, nenori. Kol kas padangų sandėliavimui neturiu vietų. Esu atsivežęs daug padangų pardavimui, tačiau statausi sandėlius, gal vėliau ir pasiūlysiu sandėliavimo paslaugas“, – kalbėjo R. Jonušas.
Anot jo, Skandinavijos šalyse žmonės visada turi du komplektus padangų ir ten yra vadinami „padangų viešbučiai“.
„O pas mus lietuviai dar nelabai nori mokėti už padangų sandėliavimą. Būna, kurie laiko net balkone, tačiau tai nėra gerai. Jei padangos gauna lietaus, saulės, gali suskeldėti guma. Be to, pasitaiko, kad padangas deda vieną ant kitos ir dar ant viršaus užkrauna svorio.
Tokiu būdu padangos gali deformuotis, tiesiog susikreivalioja ir yra nebeeksploatuojamos. Žmogus nori sutaupyti, o gaunasi atvirkščiai – moka dukart“, – pavyzdį pasakė R. Jonušas.