Uždaromos populiarios vasaros sezono kryptys
Dėl ryškaus cikliškumo žiemos sezonu, kuris aviacijoje prasideda lapkritį, paprastai uždaromos kai kurios vasaros sezono metu populiarios kryptys iš Lietuvos, tokios kaip Graikija, Kreta, Kroatija ir kt., kurios, tikėtina, vėl bus atidaromos kitą vasaros sezoną.
Kaip rodo pigių oro bendrovių skrydžių paieškų svetainės, nuo rugsėjo 24 d. nebelieka „Wizzair“ skrydžių iš Vilniaus į Splitą (Kroatija), Graikijos miestus Santoriną ir Zakintą, o nuo spalio 29 d. ir į Atėnus. Paskutinis lėktuvas šį sezoną į Nicą (Prancūzija) pakils spalio 28 d.
„Ryanair“ nuo spalio 29 d. uždaro tris kryptis iš Kauno: Rimini (Italija), Rodas (Graikija), Palma (Ispanija), o iš Vilniaus – į Atėnus (Graikija).
„Aviacijoje metai skirstomi į du sezonus: vasaros ir žiemos, jie pakankamai skirtingi. Žiemos sezonas visada yra mažiau intensyvus – vasaros sezono metu populiarios pietų Europos kryptys žiemai stabdomos arba mažinamas jų intensyvumas, o šilumos ieškantiems keleiviams iš Lietuvos siūlomos piečiau esančios užsakomųjų skrydžių kryptys: Egiptas, Tenerifė ir pan.“, – komentuoja Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius.
Stabdo ir įprastas kryptis
Tačiau be šių įprastų sezoninių krypčių pakeitimų, kai kurios oro bendrovės uždaro daugiau krypčių, kuriomis keleivius skraidindavo ir žiemos sezonu.
„Ryanair“ spalio pabaigoje stabdo skrydžius iš Vilniaus į Frankfurto Hano oro uostą. Paskutinis skrydis – spalio 29 d. Į Frankfurtą ir toliau skraidins kita oro bendrovė „Lufthansa“.
Taip pat nuo spalio pabaigos nebelieka „Ryanair“ skrydžių iš Vilniaus į Liverpulį (Jungtinė Karalystė) ir nuo spalio 27 d. iš Kauno į Neapolį (Italija). Tačiau į Liverpulį „Ryanair“ skraidina ir toliau skraidins ir iš Kauno.
Maža to, „Ryanair“ uždaro tris skrydžius iš Lietuvos į Rytų Europos miestus. Nuo spalio 29 d. nebelieka metus veikusios krypties Kaunas-Budapeštas (Vengrija), vieną vasaros sezoną pabuvusios krypties Vilnius-Gdanskas (Lenkija), taip pat Vilnius-Varšuva (Lenkija). Pastarąja kryptimi toliau skraidins lenkų oro linijos „LOT“.
„Dėl Vengrijos vyriausybės priimtų mokestinių sprendimų, oro bendrovė „Ryanair“ nusprendė ženkliai sumažinti susiekimą su šios šalies sostine. Bendrovė nutraukia skrydžius ne tik iš Kauno, bet ir iš 7 kitų oro uostų. Likusios minimos kryptys (Gdanskas ir Varšuva – red.) buvo numatytos bendrovės vasaros skrydžių tvarkaraštyje ir, kaip planuota, bus stabdomos baigiantis aviaciniam vasaros sezonui – spalio mėnesį“, – komentuoja LTOU atstovas.
Aviacijos tinklalaidėje „Prisiskraidėm“ aviacijos ekspertas Simonas Bartkus pažymi, kad šiomis kryptimis oro bendrovei nebeapsimokėjo toliau skraidinti keleivių.
„Tai jau galima vadinti tendencija. Eilinį kartą pabandė, bet pamatė, kad niekam iš Lietuvos į Rytų Europą nereikia (skristi – red.) arba reikia už labai pigiai, už kiek jiems neapsimoka skraidyti. <...>
Tyliai uždaro skrydžius iš Vilniaus į Gdanską. Tai buvo ne pirmas bandymas: „Wizz air“ skraidė 2017 m., o 2019 m. uždarė. Dabar, kai „Ryanair“ nebėra galimybių skraidyti į Ukrainą, Vilnius-Kijevas skrydžius pakeitė į Vilnius-Gdanskas, bet skrydžiai pabuvo vieną vasarą: nuo gegužės iki spalio pabaigos.
„Ryanair“ planavo kitaip ir dar prieš savaitę pardavinėjo bilietus visam žiemos sezonui skrydžiams iš Kauno į Varšuvą, jie taip pat bus uždaryti spalio pabaigoje“, – dėsto aviacijos ekspertas.
Jis užsiminė, kad nuo rudens nebelieka ir oro bendrovės „Norwegian“ skrydžių iš Palangos į Kopenhagą, ši kryptis atidaryta tik vasaros pradžioje. Kaip ir iki šiol toliau iš Palangos į Kopenhagą keleivius skraidins oro linijos „SAS“.
Latvių oro bendrovė „AirBaltic“ taip pat nuo rugsėjo paskelbė stabdanti reguliarius skrydžius į Hamburgą, Oslą, Dubliną ir Londono Gatwicko oro uostą.
LTOU: atsisakoma dėl itin aršios konkurencijos
LTOU paaiškina oro bendrovių sprendimus uždaryti dalį krypčių.
„Vertinant besibaigiantį vasaros sezoną, reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad tam tikrus pokyčius savo skrydžių geografijoje dalis bendrovių atlieka dėl itin aršios konkurencijos rinkoje. Ženklus degalų kainų augimas, bendroves verčia labai kritiškai įvertinti turimas kryptis, todėl jos greičiausiai atsisako mažiau populiarių krypčių arba tų, į kurias yra labai didelė konkurencija“, – aiškina LTOU atstovas M. Zelenius.
Kaip tikina, tokie stabdymai turi itin mažai įtakos Lietuvos oro uostų rezultatams.
„Pirmu atveju (atsisako mažiau populiarių krypčių – red.) keleivių skaičius yra per mažas, kad reikšmingai paveiktų bendrus rezultatus, antru atveju (dėl didelės konkurencijos – red.) populiariomis kryptimis, kaip pavyzdžiui, į Londoną, Dubliną ar Oslą iš Lietuvos skraidina ne viena oro bendrovė, kuri tuos keleivius ir perima“, – pažymi jis.
Žemėlapį papildys ir naujos kryptys
Nepaisant to, oro bendrovės žiemos sezonui planuoja ir naujų krypčių. Kol kas žinomos dvi: „Ryanair“ planuojamas pradėti skrydis iš Vilniaus į Turiną bei oro bendrovės „Wizzair“ kryptis Vilnius–Grenoblis.
„Žiemos metu taip pat atsiranda paklausa slidinėjimo kryptims – tai Vokietijos, Austrijos, Italijos ar Prancūzijos Alpėse esantys kurortai“, – pažymi M. Zelenius.
Anot jo, dėl kitų žiemos ir kitos vasaros sezono krypčių dar vyksta intensyvios derybos.