Ištuštėjusioje automobilių stovėjimo aikštelėje prasideda naktinis gyvenimas. Pirkėjų srautą keičia dragų dalyviai ir žiūrovai.
Tad aplinkinių namų gyventojai priversti klausytis žviegiančių automobilių, cypiančių padangų ir besilinksminančio jaunimo keliamo triukšmo.
Taikos prospekto 114, 115 namų gyventojai pasakojo, kad automobilių keliamas triukšmas girdėti net pro uždarus langus, o tokio „koncerto“ jie priversti klausytis kiekvieną savaitgalį.
Nelegalios lenktynės kartais prasidedančios net nespėjus užsidaryti prekybos centrui.
Automobilių stovėjimo aikštelėje neretai susiburia apie šimtas automobilių, kurie akimirksniu išsiskirsto, pasirodžius policijos patrulių ekipažui.
Ieško efektyvių priemonių
Prekybos ir pramogų centro Big vadovas Ramūnas Balčiauskas pripažino, kad išvaikyti nelegalių lenktynių dalyvius nėra lengva. Policijos ekipažo pasirodymas duoda trumpalaikį efektą.
R.Balčiauskas sakė suprantąs, kad policija padėtų nebent tuo atveju, jei toje vietoje budėtų nuolat. Tačiau jis pasigedo didesnio policijos dėmesio šiai problemai spręsti.
Prekybos centro vadovybė siautėjančius dragų mėgėjus bandė drausminti įrengdama guminius asfaltui sutvirtinti skirtus bortelius, bet greitai jie buvo išdaužyti.
„Mūsų netenkina tokia situacija, tad nuleisti rankų nesiruošiame. Lankytojai turi jaustis saugūs , o aplinkinių namų gyventojai gyventi ramiai“, - teigė R.Balčiauskas.
Prekybos centro administracija dar svarsto, kaip spręsti šią problemą ir kokios priemonės būtų efektyvios.
„Nesinori imtis skubotų sprendimų. Geriau ilgiau užtrukti, bet imtis realią naudą duodančių priemonių“, - aiškino vadovas, negalėjęs nurodyti, kada aplinkinių namų gyventojai ir centro klientai sulauks žadėtosios ramybės.
Bandys uždėti apynasrį
Nelegalių lenktynių organizatoriai Laisvojoje ekonominėje zonoje netrukdė, kol čia nebuvo įsikūrę daugiau įmonių.
Tiesi, lygi ir naujai asfaltuota Pramonės gatvė greičio mėgėjus itin traukė.
Situacija pasikeitė išaugus įmonių skaičiui: suintensyvėjus transporto srautams ir aplinkiniuose kaimuose padaugėjus gyventojų. Nakties ir savaitgalių lenktynininkai pradėjo trukdyti.
Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Raimondas Bakas aiškino, kad nesilaikantys eismo priežiūros taisyklių dragų mėgėjai pradėjo kelti pavojų čią įsikūrusių įmonių darbuotojams ir paprastiems eismo dalyviams.
Dėl jų bendrovė patiria ir materialinių nuostolių, nes po naktinių linksmybių tenka kuopti greičio mėgėjų paliktas šiukšles.
Problemą bandyta spręsti kviečiant saugos tarnybą, policiją, tačiau šios nepajėgios sukontroliuoti nelegalių lenktynių dalyvius.
Pavyti motociklininką automobiliu nėra paprasta.
Naudos nedavė ir vaizdo kameros. Jos nepajėgios pritraukti po sėdyne pritaisytus motociklininkų valstybinius numerius.
Bendrovės atstovas kreipėsi į Klaipėdos miesto savivaldybę su prašymu leisti įrengti greičio slopinimo kalnelius, vadinamuosius gulinčius policininkus. Savivaldybės Saugaus eismo komisija palaimino prašymą, tuo labiau, kad bendrovė tai padaryti pasisiūlė už savo lėšas.
Pasak R.Bako, šią savaitę turėtų būti pradėti įrenginėti greičio slopinimo kalneliai, jei tam sprendimui neprieštaraus kitos Laisvojoje ekonominėje zonoje įsikūrusios įmonės.
Keturis slopinimo kalnelius ketinama sumontuoti kas 300 metrų, kad transporto priemonės nespėtų įsibėgėti.
„Kalneliai“ – ne išeitis
Po Šiaurės prospekto atidarymo eismas Pakruojo gatve dar labiau suintesyvėjo. Nuo ankstyvo ryto gatvės gyventojai turi kęsti mašinų srautus, triukšmą.
Ramybės nėra ir naktimis, kai atkunta greičio mėgėjai.
Pakruojo gatvės gyventojas Aurimas Mockus pasakojo, kad kai antrą valandą nakties pralekia koks piemuo automobiliu be slopintuvo ar „čioperis“ – gali iš lovos iškristi.
Greičio mėgėjai ne tik triukšmauja, bet ir kelia pavojų, nes dėl neįrengtų šaligatvių pėstieji priversti vaikčioti važiuojamąja kelio dalimi.
Pasak A.Mockaus, greičio mėgėjai čia jaučiasi saugūs, nes policijos patrulius sutikti Šiaurės prospekte yra didesnė tikimybė, nei šioje gatvėje.
Gyventojai ne kartą kėlė klausimą dėl greičio slopintuvų įrengimo, tačiau sužinoję, kad mokėti tektų patiems, minties atsisakydavo.
Praėjusios savaitės pabaigoje Saugaus eismo komisija savivaldybėje gyventojų prašymu svarstė greičio slopinimo kalnelių įrengimą Pakruojo gatvėje, tačiau galutinis sprendimas nebuvo priimtas.
Kaip paaiškino Klaipėdos miesto savivaldybės transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė, kiekvienoje gatvėje pristatyti kalnelių negalima, nes tada nebus įmanoma pravažiuoti.
Be to, įrengus greičio slopintuvus padidėja triukšmas, tarša, o aplinkinių namų gyventojai jaučia vibraciją.
Tad ne kartą pasitaikė situacija, kai įrengus kalnelį gyventojai po kurio laiko pageidaudavo jį išmontuoti.
V.Paukštė patvirtino, kad savivaldybė taip pat sulaukia skundų dėl nelegalių lenktynių, tačiau gyventojai dažniausiai skambina tiesiogiai policijai.
Problemos nemato
Klaipėdos miesto vyriausiojo policijos komisariato Operatyvaus valdymo skyriaus viršininkas Igoris Ivanovas problemos dėl nelegalių lenktynių neįžvelgė, nors pripažino, kad anksčiau greičio mėgėjai kėlė daugiau rūpesčių.
Pastaruoju metu iš gyventojų sulaukta vos kelių skambučių. Policijai skundėsi gyvenantieji BIG kaimynystėje. I.Ivanovo manymu, dragai persikėlė už miesto, toliau nuo gyvenamųjų namų, tad niekam ir netrukdo. Tačiau priešaky – vasara, kai, kaip spėjama, gali atkusti nelegalių lenktynių mėgėjai.
Viršininkas patikino, kad situacija bus kontroliuojama ir imamasi visų reikiamų priemonių gyventojų ramybei užtikrinti.