Apie tai jis kalbėjo trečiadienį po Vyriausybės posėdžio, kuriame pritarta planui kasmet didinti degalų ir kuro akcizus bei naujam kasmetiniam automobilių mokesčiui.
„Daugumos portalų antraštėse matau parašyta, kad tai automobilių mokestis. Dažnas tai traktuoja, kaip turto mokestį.
Todėl noriu pabrėžti, kad tai yra taršos, kurio galima išvengti. Ne kiekvienas automobilis mokės jį. Mokės taršesni nei vidurkis automobiliai“, – pastebėjo ministras.
Principinė pozicija
S. Gentvilas sakė, kad 2023 metais dyzelinių automobilių savininkai pajustų tiek naujo mokesčio, tiek didesnių akcizų poveikį.
„Esame atlikę ekonominius vertinimus, poveikį infliacijai, tai jis yra paklaidos ribose. Iš tikrųjų, principinė pozicija yra, kad dyzeliniai automobiliai turėtų būti mažiau skatinama alternatyva.
Pildamiesi dyzelinį kurą, importuojame taršą į miestus. Paskata rinktis dyzelinį automobilį turėtų mažėti. Turėtume eiti į švaresnį kurą, kol elektromobiliai taps įperkami vidutiniam Lietuvos gyventojui“, – kalbėjo jis.
Ministras sutiko, kad niekada nėra gero meto įvesti mokesčius.
„Tačiau reikia suprasti – kada jei ne dabar, po Glazgo susitikimų, po Žaliojo kurso pristatymo?
Kritikos yra, bet nelabai matau pasiūlymų, kaip realiai spręsti augančios taršos problemą. Labai laukiu, tikrai atsižvelgiame į kai kuriuos niuansus.
Šiandien pasirodė Laisvės partijos keletas žinučių, bet reikia suprasti, kad esame bendraautoriai su Susisiekimo ministerija šiame projekte. Man atrodo, Aušrinė Armonaitė gerai patikslino, kad įvedant didesnius taršos mokesčius, mažėtų pajamų ir kiti mokesčiai.
Kadangi pereinamieji laikotarpiai yra ilgi, manau, tai spręsis ateityje“, – sakė jis.