Į DELFI kreipėsi skaitytojai, pasipiktinę kad tokie skelbimų portalai, kaip autoplius.lt ir autogidas.lt savo paslaugas pabrangino du kartus. Jų manymu, portalų savininkai naudojasi monopoline padėtimi.

„Ką aš galiu pasakyti, aš puikiai suprantu matematiką. Pirma, kad čia „Autogidas“, „Autopliusas“ – vienas savininkas. Kai buvo atskirai, kai nebuvo monopolijos, tai, aišku, buvo konkurencija, o kai dabar monopolija, aišku, kad vienas savininkas, ką nori, tą daro“, – nusivylimo neslėpė naudotais automobiliais prekiaujantis Andrejus.

„Skelbimo kaina – beveik 7 eurai (dedant skelbimą 30 d., - red.). Kai reikia tiek mokėti už vieną mašiną, kai žmogus parduoda, tarkime, vieną mašiną už 150 eurų, tai čia – nesąmonė. Vakar dar kalbėjau apie tai su kitu žmogumi. Tai nėra kalbos, dabar visi skelbimus duoda į kitą portalą, kuris juos skelbia nemokamai“, – sakė prekiautojas.

Anksčiau jam esą dažnai teko dažniau naudotis minėtų portalų paslaugomis, tačiau dabar jos tapo per brangios.

„Ir trys eurai brangu buvo, bet dar pakėlė ir dabar dvigubai kainuoja. Suprantu, kad norisi uždirbti, bet turi būti proto ribos. Aš dabar iš principo ten nepardavinėsiu“, – žadėjo Andrejus.

Kiek anksčiau išaugusiomis skelbimų kainomis stebėjosi ir nekilnojamojo turto pardavėjai. Lietuvos nekilnojamojo turto agentūrų asociacijos valdybos narys Žiuljenas Galeckas tuomet pasakojo, kad skelbimų kainos be jokio įspėjimo buvo padidintos du kartus.

„Bendravimas yra vienašališkas, siūlėme įvairiausių variantų, padaryti teisingesnį apmokestinimą, ieškoti logikos, negavome jokio pagrindimo“, – pripažino pašnekovas.

Didesnės kainos klientų labui

Sausio mėnesį paslaugų kainas padidino šie skelbimų portalai: autoplius.lt, autogidas.lt, aruodas.lt, skelbiu.lt.

Norintiems parduoti automobilį, už 15 dienų rodomą skelbimą specializuotuose portaluose teks mokėti nebe 2,9 euro, o 4,99 euro. Portale skelbiu.lt – nebe 0,87 euro, o 1,49 euro. Nekilnojamojo turto (NT) skelbimai pastarajame portale pabrango nuo 2,9 euro iki 4,99 euro.

Skelbimų kainos

Lyg susitarę skelbimų portalų atstovai įvardina tokias pačias paslaugų branginimo priežastis.

Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis DELFI aiškino, kad viskas daroma dėl to, kad klientai transporto priemonę galėtų parduoti kuo sėkmingiau ir greičiau.

„Sėkmingiausiai tai pavyksta padaryti vartotojams, kurie užsako papildomas paslaugas (pvz., skelbimo iškėlimą sąraše). Tuo remdamiesi suformavome naujus planus, į kuriuos jas įtraukėme. Taigi pasirinkusieji pigiausią skelbimo planą ne tik jį įdeda, bet ir sulaukia daugiau potencialių pirkėjų dėmesio, nes pirmomis dienomis jų skelbimas rodomas aukščiau ir yra daugiau peržiūrimas“, – tikino M. Buzelis.

Autogidas.lt projekto vadovas Evaldas Narbuntovičius taip pat tvirtino, kad kainos ir paslaugų paketai keisti atsižvelgiant į lankytojų poreikius ir elgseną: „Užsisakydami naujus paslaugų paketus, o ne skelbimo talpinimo ir papildomas paslaugas atskirai, klientai sutaupys laiko ir pinigų“.

„Žinodami, kokios paslaugos yra efektyviausios ir labiausiai padeda parduoti ar išnuomoti NT, pasiūlėme kompleksinius skelbimo aktyvavimo planus. Perskirstėme, kokios paslaugos į planus įskaičiuojamos – skelbimas ne tik aktyvuojamas, bet ir iškeliamas į sąrašo viršų“, – komentavo aruodas.lt vadovė Viktorija Steponavičiūtė.

Portalų atstovai patvirtino, kad pigesnių skelbimų be papildomų paslaugų klientai paskelbti nebegali.

Siekia išvengti skandalo?

Rinkodaros strategijos ekspertas Linas Šimonis abejoja, kad skelbimai pabranginti klientų labui.
Linas Šimonis

„Visada kiekvienam verslui norisi uždirbti daugiau pinigų. Šiuos norus riboja tik konkurentai, paslaugos paklausa ir pirkėjų mokumas. Lietuvos skelbimų rinkoje situacija su konkurentais keista – labai daug portalų atsidūrė vienose rankose.

Norint kuo daugiau uždirbti kainų kėlimas turi niuansą. Keliant kainas reikia gražų veidą išlaikyti, kad mes čia ne šiaip sau keliam, o kad duodam kažko daugiau“, – DELFI komentavo nepriklausomas ekspertas.

Jo manymu, kad šiuo atveju kainų didinimas galbūt pridengiamas papildomomis paslaugomis norint užbėgti už akių skandalas, kuris kiltų jei vartotojų teisių ir kitos institucijos nustatytų, kad piktnaudžiaujama dominuojančia, monopoline padėtimi.

„Tos „papildomos paslaugos“... Jeigu sakytų, kad mes tik suteikiame galimybę nusipirkti su papildomomis, bet jums nebūtina pirkti, tada tvarka. Nori daugiau, nori mažiau, kaip sakoma, jūsų teisė rinktis. Nepaliekant teisės rinktis, brangesnė paslauga tam tikra prasme įbrukama prievarta. Taigi, pasiteisinimas papildomomis paslaugomis tėra pasiteisinimas, o ne tikroji priežastis“, – svarstė L. Šimonis.

Kaip pranešė Konkurencijos taryba, 2014 m. gruodžio 8 d. AS Eesti Meedia (per OÜ Classify) įsigijo 100 proc. Allepal OÜ akcijų ir taip įgijo vienvaldę šios bendrovės kontrolę.

Pirmoji estų bendrovė Lietuvoje valdo internetines platformas 15min.lt, plius.lt, domoplius.lt, autoplius.lt, shopspy.lt, scanpix.lt, kainos.lt. Nupirktoji Allepal OÜ Lietuvoje veikia per UAB „Diginet LT“, kuri valdo skelbiu.lt, aruodas.lt, ntzemelapis.lt, autogidas.lt, cvbankas.lt, freeshop.lt ir kartu.lt.

Konkurencijos taryba šiuo metu dar sprendžia, ar suteikti leidimą tokiai bendrovių koncentracijai. Bendroves ji ragino pranešimą apie koncentraciją pateikti dar prieš pusmetį. Tačiau tai padaryta tik šių metų sausio 8 d.

DELFI primena, kad apie skelbimų portalų susijungimą visuomenei atskleidė dar praėjusių metų pradžioje. Tuomet kaip tik prognozuota apie galimą kainų didinimą naudojantis dominuojančia padėtimi.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (676)