Bankai atkerta, kad tokia sistema siekiama užtikrinti kliento sąskaitoje esančių pinigų saugumą, ir vardija keletą galimybių, kaip nepamiršti PIN kodų.
Vienintelė išeitis – naujos kortelės užsakymas
„Netikėtai pamiršau mokėjimo kortelės PIN kodą, tad nuėjau į „Swedbank“ banką, kad jį primintų. Bet darbuotoja pasakė, kad kodo priminti negali ir reikia užsisakyti naują kortelę arba mokėti 5 Lt, kad galėčiau išsiimti pinigų iš sąskaitos banke. Tad išėjau iš banko nieko nepešęs, nes dar vienos kortelės man tikrai nereikia. Įdomu, ar kituose bankuose yra tokia pati tvarka?“ – teiraujasi į LRT.lt naujienų portalą parašęs skaitytojas.
Tuo metu Saulius Abraškevičius, „Swedbank“ atstovas spaudai, atsako, kad jeigu banko klientas pamiršta mokėjimo kortelės PIN kodą ir maksimalų bandymų skaičių surenka neteisingą PIN kodą, yra galimybė klientui leisti dar kartą pabandyti, tačiau visgi išlieka esminis reikalavimas – klientas turi surinkti teisingą PIN kodą.
„Tai yra, norint naudotis kortele bet kokiu atveju būtinas teisingas kodas. Bankas nežino ir niekaip negali sužinoti, kokį PIN kodą naudoja vienas ar kitas klientas, ši informacija yra privati ir žinoma tik pačiam klientui. Naujas PIN kodas mokėjimo kortelei nėra suteikiamas, vienintelė išeitis – naujos mokėjimo kortelės užsakymas“, – konstatuoja S. Abraškevičius.
Tačiau tokia situacija yra ir kituose – DNB, SEB bei „Danske Bank“ – bankuose. „Mes taip pat siūlome pasigaminti naują mokėjimo kortelę. Mat pagal saugumo reikalavimus naujasis PIN kodas suteikiamas kartu su visu rinkiniu – PIN kodo numeriu vokelyje bei nauja mokėjimo kortele“, – LRT.lt komentavo Darius Jasinskis, „Danske Bank“ banko Produktų valdymo departamento direktorius.
Žmonės linkę užsirašyti PIN kodus
Išduodant mokėjimo kortelę kartu įteikiamas ir uždaras vokas, kuriame yra įrašytas unikalus PIN kodas. Dažnai nurodoma įsidėmėjus PIN kodą sunaikinti voką, tačiau, kaip LRT.lt teigė Rūta Bložytė-Saghaei, DNB banko Rinkodaros ir komunikacijos departamento ekspertė, realiame gyvenime žmonės esą linkę užsirašyti PIN kodus ir slaptažodžius, mat jų reikia visur: kortelėms, el. bankininkystei, el. paštams ir kitiems prisijungimo prie savitarnos sistemų kodams, netgi telefonams.
„Mūsų pagrindinis patarimas būtų – ką bedarytumėte, niekada nelaikykite kortelės vienoje vietoje kartu su jos PIN kodu, o kodą šifruokite jums vienam suprantamu būdu. Priešingu atveju, praradę kortelę kartu su nešifruotu PIN kodu, jūs patys duodate galimybę piktavaliams ištuštinti jūsų sąskaitą, kol dar nespėjote jos užblokuoti“, – aiškina R. Bložytė-Saghaei. Taisyklių ir patarimų, kaip šifruoti kodus, esą daug, tačiau šifras turi būti individualus, kad jį perprasti būtų kuo sunkiau.
„Pavyzdžiui, jei PIN kodą nusprendėte išsaugoti telefone, tikrai apsunkinsite galimybę juo pasinaudoti, jei jį išsaugosite žmogaus vardu (nesusietu nei su banko, nei kortelės pavadinimu), o patį keturženklį PIN kodą įmaišę į standartinio tel. numerio seką, galbūt prie kiekvieno skaitmens pridedant, tarkime, 2“, – patarimus dalija ekspertė.
Tuo metu „Swedbank“ klientams pasiūlo PIN kodą pasikeisti į paprastesnį ar tokį, kurio klientas nepamirš. Tai esą galima padaryti naudotis grynuosius pinigus priimančiais ir išduodančiais bankomatais. „Taip pat reikėtų nenaudoti PIN kodui labai paprastų skaičių kombinacijų, kurias galima lengvai atspėti, tarkime, 1234“, – dar vieną patarimą pateikia S. Abraškevičius.