Greitosios pagalbos automobilių pirkimo konkursą Sveikatos apsaugos ministerija paskelbė vidurvasarį, tačiau galimi dalyviai jį vadina skandalingu. Pavyzdžiui, jiems sunkiai suprantami atrodo automobilių pakabų reikalavimai, kurie esą esminių pokyčių pacientų vežimui neturi, tačiau iki minimumo sumažina galimų tiekėjų skaičių.

Priekaištų dalyviai turi ir reikalavimams dėl medicinos įrangos, kuri kainuos ne ką mažiau nei pats automobilis. Esą daugelis techninių įrangos sąlygų atitinka vos keleto konkrečių gamintojų ir montuotojų interesus. Ministerija atkerta reikalavimus nustačiusi po konsultacijų su specialistais, kurie esą savo darbą išmano.

„Firmos, aš manyčiau, tikrai žino blogiau reikalavimus, kuriuos reikia taikyti ligonių pervežimui“, - sako sveikatos apsaugos viceministrė Janina Kumpienė.

Tačiau galimi dalyviai tvirtina, kad pagal sąlygas, jau dabar aišku, kas laimės konkursą.

„Nugalėtojas šio konkurso, jei niekas nepasikeis ir viskas važiuos kaip yra dabar, tikėtina, kad turėtų būti „Volkswagen transporter“ kaip automobilis, o automobilį įrenginėti turėtų „ALTAS komercinis transportas“, - kalba “Ford” pardavimo vadovas Arvydas Šinkūnas.

Abejodami konkurso skaidrumu „Ford‘ atstovai kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą.

„Viešųjų pirkimų tarnyba paprašė nukelti vokų atplėšimo terminą ir sustabdyti pirkimo procedūras, ką perkančioji organizacija ir padarė. Ji nukėlė vokų atplėšimo terminus ir informavo dalyvius apie tai. Kol mes nepateiksime vertinimo išvadų, minėtas konkursas nebus tęsiamas“, - sako Viešųjų pirkimų tarnybos atstovė Jolita Rima Puškorienė.

Sąlygose aptikusi diskriminacinių pažeidimų tarnyba leis konkursą tęsti tik tada, kai jie bus pašalinti. Jei reikalavimai nebus pakeisti, „Ford“ atstovai žada konkursą skųsti teismams. Konkursas vertinamas apie 40 milijonų litų, iš kurių daugiau nei pusė - Europos Sąjungos pinigai.