Dauguma baiminasi, kad jų vaikai tampa priklausomi nuo ekranų, tačiau dažnai jaučiasi sutrikę dėl tikrųjų pavojų ir nežino, ką turėtų daryti, kad suvaldytų nerimą keliančią situaciją.
Kaip savo knygoje „Vaikystė tarp ekranų“ teigia garsi Didžiosios Britanijos klinikinės vaikų psichologijos specialistė dr. Elizabeth Kilbey, mūsų vaikų gyvenimas iš tiesų susietas su tiksinčia skaitmenine bomba, kuri aptinkama mokyklose, vaikų darželiuose, namuose, miegamuosiuose, svetainėse – ir lengvai pasiekiama ištisą parą. Ji kursto ginčus šeimose ir paveikia vaikų smegenis, jų elgesį, svorį bei raidą. Ji pakeičia vaikų žaidimus, bendravimą ir laisvalaikį. Vaikai dėl jos kartais negeba ilgesniam laikui susikaupti, atsisako atlikti namų darbus ir nuolatos kaulija leidimo ilgiau pabūti prie kompiuterio ar telefono ekrano. Deja, dažnai tėvai jaučiasi bejėgiai ką nors pakeisti.
Kaip rašoma pranešime spaudai, knygos autorė, kasdien teikdama pagalbą šimtams vaikų bei jų šeimos narių, pastebi, kad vaikų „ekranų manija“ – labiausiai aptariama šiuolaikinio vaikų auklėjimo tema. Per savo ilgametę darbo patirtį sukaupusi didelį bagažą vertingų patarimų, ji dalijasi jais knygoje ir stengiasi atsakyti į svarbius tėvams kylančius klausimus.
Kokį poveikį skaitmeninis pasaulis daro mūsų vaikams? Ar laikas, praleistas prie ekrano, nulems, kad mūsų vaikai pernelyg greitai suaugs? Ar mūsų vaikai anksti praranda vaikišką tyrumą dėl to, ką jiems suteikia skaitmeninis pasaulis? Ar laikas, leidžiamas prie ekrano, paveiks tai, kaip mūsų vaikai sutelkia dėmesį ir geba susikaupti, ar tai lems hiperaktyvumo ir smurtinio elgesio proveržį? Ar jie taps priklausomi nuo išmaniojo įrenginio? Galbūt nepripažindami skaitmeninio pasaulio vaikus apribojame, todėl jiems sunku pritapti mokslo institucijose ir bendruomenėje?
Visi atvejai, minimi šioje knygoje, paremti tikromis patirtimis šeimų, su kuriomis E. Kilbey susidūrė dirbdama klinikinį darbą. Autorė, pasitelkusi naujausius mokslinių tyrinėjimų duomenis padeda tėvams aiškiau suprasti, kokius pavojus latentiniu (pradinės mokyklos) laikotarpiu vaikams kelia pernelyg ilgas laikas, praleidžiamas prie ekrano, suteikia tėvams žinių apie tai, kokių grėsmių būtina saugotis kiekviename vaiko raidos etape, supažindina su priemonėmis, kurių paskirtis – kad laikas, leidžiamas prie ekrano, netaptų problema, o vaikai užaugtų sveiki ir harmoningi, padeda į savo rankas perimti vaikų elgesio internetinėje erdvėje kontrolę ir sukurti saugią šeimos aplinką namuose, kurioje ekranai naudojami tinkamai.