„Norėčiau paviešinti, kaip vienoje iš didelių batų parduotuvių yra apgaudinėjami klientai. Pirkome batus, po kelių dienų atsiklijavo padas. Akivaizdus brokas.

Grąžinome į parduotuvę su prašymu nutraukti sutartį arba pakeisti į kokybišką prekę. Po kelių dienų gavome atsakymą, kad tai nėra reikšmingas defektas ir gali mums padą suklijuoti. Jei batai būtų nešioti, tai taip, sutiktume, bet kai batai yra nešioti du kartus, kažkaip nesmagu. Mokėta su nuolaida 74.99 eurų“, – rašė skaitytoja.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) paaiškino, kad vartotojas turi teisę per garantinį terminą (teisės aktai numato 2 metų garantiją) kreiptis į pardavėją dėl prekės kokybės.

Pirmiausia vartotojas turi teisę reikalauti prekę sutaisyti arba ją pakeisti.

Reikalauti proporcingai sumažinti prekės kainą arba nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus, vartotojas turi teisę, jeigu:

1) pardavėjas prekės nepataisė ar nepakeitė;
2) prekės trūkumai atsirado pakartotinai;
3) prekės trūkumas yra esminis;
4) pardavėjas pareiškė ar iš aplinkybių aišku, kad per protingą terminą nesuremontuos ar nepakeis prekės ir tai sukels vartotojui didelių nepatogumų.

VVTAT sako, kad jeigu kyla ginčas dėl nustatyto prekės kokybės trūkumo mažareikšmiškumo, prekės kokybės trūkumas vertinamas kiekvienu atveju individualiai, atsižvelgiant į tai:

  • ar trūkumas gali būti pašalintas, jei taip, tai kokiomis darbo ir laiko sąnaudomis,
  • kokią įtaką trūkumo šalinimas turi būsimai daikto būklei ir
  • kokią įtaką trūkumo šalinimas daro vartotojo teisei naudotis daiktu.

Taip pat pagal VVTAT priimtų sprendimų praktiką paminėtinos aplinkybės, pavyzdžiui:

  • ar trūkumas pasireiškė pakartotinai,
  • kiek laiko trunka trūkumo šalinimas,
  • ar trūkumo šalinimas sudaro žymią dalį prekės kainos.

„Jeigu vartotojui nepavyksta susitarti su pardavėju, jis dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka gali kreiptis į VVTAT. Būtina pridėti visus dokumentus (pirkimą įrodantį dokumentą, kreipimąsi į pardavėją ir jo atsakymą (jei gautas), kitus reikšmingus įrodymus. Paprastai, ginčų dėl avalynės VVTAT nagrinėjimo praktikoje atsiklijavęs padas ar jo lūžimas yra laikomas esminiu trūkumu, tačiau kiekvieną situaciją VVTAT turėtų įvertinti individualiai“, – atsakė VVTAT.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją