Prisiminkite epizodą filmo „Da Vinci Code“ („Da Vinčio kodas“) pabaigoje, kai Tomas Hanksas visur ieško taurės, apverstos piramidės, ar bet ko, kas atvestų jį prie Šventojo Gralio. Šifruodamas kriptogramas ir bažnyčiose kovodamas su žmonėmis, galiausiai jis supranta, kad tai, ko ieško, turi slypėti ten, kur jis pradėjo savo paieškas.
Svarbiausia yra forma. Šalia didžiulės stiklo piramidės Luvre jis išvysta mažesnę, apverstą stiklo piramidę, pro kurią į požemines suvenyrų parduotuves sklinda dangaus šviesa. Taigi atsakymas visuomet buvo jam prieš akis.
Naujojo sezono madoje taip pat bus šiek tiek Da Vinčio. Kaip ir Tomas Hanksas, mėginome išsiaiškinti, ką visa tai reiškia: ar norint rasti raktą į naujo sezono drabužių spintos sėkmę, reikės atgaivinti savyje 8-ojo dešimtmečio muzikos fanatikę („Yves Saint Laurent“), ieškoti siurrealistinių, šlepetes primenančių batų („Celine“), ar nuo viršaus iki kojų rengtis fuksijų spalvos drabužiais („Gucci“)?
Ir visą laiką atsakymas buvo tiesiai priešais mus. Atsakymas buvo „Kvadratas“.
Nuo šiol kvadratas bus mados šventasis gralis. Kvadratas yra ta vizualinė sąsaja, kuri susieja svarbiausius šio sezono madų šou su reklamos kampanijomis, prasidedančiomis blizgančiuose žurnaluose, ir populiariausiomis dizainerių rankinėmis, šiuo metu šluote šluojamomis iš „Selfridge“ parduotuvių.
Kadangi kvadratas yra forma, o ne spalva, dešimtmetis ar klasikinis filmas, jis gali praslysti pro akis. Tačiau kartą pastebėjus, matyti, kad jis figūruoja visur.
Paryžiaus mados savaitė buvo sudaryta iš podiumų šou, sukurtų pagal kvadrato motyvą. Jie prasidėjo nuo Rafo Simonso gatavų drabužių kolekcijos mados namams „Dior“, kuri buvo pristatyta milžiniškame baltame kube, specialiai šiai progai pastatytame šalia Karo muziejaus rūmų auksiniu kupolu.
Viduje erdvė buvo padalyta į virtinę susijungiančių baltų kambarių, sujungtų kvadratiniais langais su permatomomis glazūruotų migdolų spalvos užuolaidomis.
Po savaitės madų šou užbaigė „Louis Vuitton“ ir jų scena, sukurta prancūzų instaliacijų menininko Danielio Bureno. „Louis Vuitton“ podiumas priminė milžinišką šachmatų lentą su baltais ir geltonais langeliais, ant kurios modeliai tvarkingomis poromis nešėsi rankines su languotu „Vuitton Damier“ raštu.
Tiek „Dior“, tiek „Louis Vuitton“ kvadratus perkėlė ir į daugiamilijonines reklamos kampanijas, galutinai išsklaidydami bet kokias spėliones, jog geometrija tebuvo vienkartinė madų pristatymų užgaida.
„Louis Vuitton“ reklamose languotais drabužiais vilkintys modeliai nufotografuoti kvadratų fone; „Dior“ reklamoje kvadratiniai langai iš podiumo palapinės tampa elegantiška dekoracija modernios „Dior“ moters pozai.
Londone kuklus kvadratas savo stiliaus įgaliojimus pradėjo demonstruoti dar prieš Kalėdas, kai megztiniai su kvadratais netikėtai metė iššūkį tradiciniam megztinių su šventiškais motyvais populiarumui.
Gruodžio pradžioje, kai mezginiai su snaigėmis ir šiaurės elniais pasiekė savo apogėjų, mados sekėjai tyliai užsakinėjo naujausius Richardo Nicollo vyriškus megztinius su paprastais mėlynos ar baltos spalvos kvadratais pilkame fone. (Naujoje „Whistles“ kolekcijoje galima išvysti panašius moteriškus megztukus.)
Atgyja ir languotos medžiagos. Jomis buvo žavimasi ant „Sportmax“ podiumo Milane, jos figūruoja ir naujausioje „Topshop Unique“ kolekcijoje. (Itin gražus tamsiai mėlynos ir baltos spalvų languotas sijono bei tunikos komplektas, kuris netrukus turėtų pasiekti parduotuves). Prie jo galima priderinti populiariausią šio sezono rankinę – Marko Crosso „Grace Box“ – žavų, kampuotą lagaminėlį, šiuo metu parduodamą parduotuvėse „Selfridge“ ir tiesiogiai menantį Marko Crosso rankinę, su kuria Grace Kelly filmavosi filme „Rear Window“ („Langas į kiemą“). (Deja, už naująją rankinę reikia pakloti labai šiuolaikišką sumą – 1 1280 svarų).
Madą, kaip ir orą, galima prognozuoti tik dviem savaitėms į priekį. Tačiau pamėginkite užuosti vėjus ir pamatysite, kad visi ženklai veda kvadratų, tiesių linijų ir geometrinių formų link, kurios dominuos ne tik šį, bet ir kitą sezoną.
Sarah Burton triumfuojanti kolekcija SS13, skirta „Alexander McQueen“ madų namams, buvo dedikuota moteriškumui ir moteriškai galiai, bet vingiuojančias linijas pakeitė bičių korio šešiakampiai.
Įtakinguose „Balenciaga“ madų namuose netrukus pradės dirbti dizaineris Alexanderis Wangas, kurio estetiką sudaro įžūliai tvarkingos linijos ir grafiškumas. Taigi šiuo metu vingiuojančios kreivės virsta tiesiomis linijomis.