Dar būdamas paauglys jis lyg apsėstas išradinėjo naujus mezgimo raštus – derindamas tai, ką išmoko iš močiutės, su savo vaizduotės vaisiais. Būsimą dizainerį tuomet įkvėpė Tbilisio grožis, I. Nasidze dievintas dizaineris Mariano Fortuny ir grupė „The Cure“.

Pirmąją savo aukštosios mados kolekciją – jau Paryžiuje – dizaineris pristatė 2002-aisiais. Pats to nesuvokdamas I. Nasidze tapo mados istorijos dalimi: jis buvo pirmasis dizaineris gruzinas, dalyvavęs Paryžiaus mados savaitėje.

Dizainerio drabužiai pasižymi sudėtingais raštais ir siūlėmis, architektūrinėmis linijomis, skirtingų tekstūrų audinių maišymu – kašmyro, šilko, moherio.

I. Nasidze drabužius galima lengvai interpretuoti: skara gali virsti švarkeliu ar suknele, šalikas – gobtuvu. Tuos pačius drabužius galite dėvėti ir dieną, ir – tarsi gimusiu iš naujo – naktį.

L.Dailidėnienės kolekcija „Visionaire“

„Mados infekcijoje“ L. Dailidėnienė pristatė kolekciją jūros tema „Visionaire“, skirtą 2012 m. pavasariui-vasarai ir įkvėptą danų rašytojo Hanso Christiano Anderseno pasakų.

Švelnių spalvų paletė kūrė gaivų pavasario orą, gryną ir kiek atšiaurų modernizmą. Kolekcijoje buvo akcentuojamas matinio ir blizgaus, tarsi šlapio paviršiaus sugretinimas, taip pat lengvas drabužio drapiravimas. Dizainerė naudojo perdirbto ekostiklo detalės.

M.Čergelytės (Mimi.C) kolekcija „Drapana Skudure“

Šiuo metu Londone gyvenanti dizainerė Milda Čergelytė festivalyje „Mados infekcija“ dalyvauja trečią kartą. Šiemet dizainerė pristatė kolekciją „Drapana Skudure“.

„Draperija ir drapana. Kas čia dengiama ir kas – tik apipavidalinama papuošiant šviesos šaltinį, suteikiant formą visada jos trūkstančiai šviesai?" - klausia dizainerė.

Drabužis moteriai – ne slaptavietė ar apgaulė, o forma, padedanti kurti tobulą save, suteikiant pavidalą savo kūno ir sielos šviesai. Drapana – tai maksimalią išraiškos laisvę suteikiantis drabužis, tai moters šviesos forma, atviras tos šviesos indas.

Tai, kas šviesai yra draperija, moters šviesai yra drabužis-drapana. Klostės ir visa kita, kas apiformina ne vien statišką, bet ir judančią moterį, suteikia tam tikrą formą tiek praėjusiai, tiek būsimai akimirkai. Praeitis, dabartis ir ateitis tokioje laisvę ir judesį akcentuojančioje drapanoje atranda savo regimas akimirkos jungtis.

II DALIS

E.Žiemytės kolekcija „D.EFECT. Balta varna“

„Mados infekcijoje“ Eglė Žiemytė pristatė kolekciją „D.EFECT. Balta varna“ („D.EFECT. White crow“).

"Galvodama apie kolekcijos pavadinimą, vienintelė mintis buvo - balta varna. <..>Balta varna visuomenėje reiškia nepritapėlę prie tam tikrų visuomenės stereotipų, ji mėgsta puoštis, gyvena tik jai suprantamą gyvenimą. <..>Remiuosi lengva, šiek tiek ironiška simbolika, kurią, manau, puikiai atspindės kolekcijos modeliai", - anksčiau yra sakiusi E. Žiemytė.

„Baltoji Varna mėgo auksą, o Gulbė Nebylė (jos pusseserė) nepriekaištingai kepdavo įvairiaspalvius pyragėlius. Kiekvieną pirmadienį giminaitės susitikdavo puodeliui arbatos. Jos buvo tikros čiauškalės. Apkalbėdavo visus, ypač tuos, kurie puošdavosi mėtų lapeliais ir mažyčiais ledinukais“,- balta pasaka savo kolekciją apipina dizainerė.

L.Gudanavičiūtės kolekcija „Pižamos“

„Kolekcijos idėja labai paprasta – tai pižamos, skirtos vasarai. Tai, kas tinka nakčiai, gali tikti ir dieną. Kolekcijos pagrindas – konstrukciniai ieškojimai“, - teigė pirmą kartą „Mados infekcijoje“ dalyvavusi dizainerė Lina Gudanavičiūtė.

Cunnington&Sanderson (Didžioji Britanija)

Britų duetas Matthew Cunnington ir John Sanderson kurti kartu pradėjo dar studijuodami. Dizaineriai kuria emocingų konstrukcijų drabužius, kurie, nors šiek tiek ir provokuoja, tačiau yra jausmingi ir skulptūriški, su aiškiai išreikštu ketinimu užmegzti asmeninį ryšį su juos dėvėsiančiais žmonėmis.

Festivalyje dizainerių duetas iš Didžiosios Britanijos pristatė kelių savo kolekcijų – „Hail Mary“, „Mourning Weeds“ ir „Omitted“ – rinkinį.

„Hail Mary“ kolekcijos drabužiai yra subtilūs ir intymūs, jie kviečia pasinerti į praeitį ir moters emocijas. Šią kolekciją reikėtų priimti kaip simbolinės mados išraišką. Emocija čia slepiasi suknelėje, o rūgštimi išdeginti audiniai simbolizuoja trapumą. Nereikšmingos detalės šioje kolekcijoje įgyja neproporcingą svarbą.

„Mourning Weeds“ kolekcijoje vyrauja su plazdančiomis draperijomis suderinti skulptūriniai siluetai. Juose galima įžvelgti užuominų į Bauhaus judėjimą ar menininkų Duchamp bei Man Ray kūrybos bruožus.

Kolekcijos „Omitted“ drabužiai buvo kuriami taip tarsi pats drabužis kurtų savo struktūrą ir siluetą. Geometrinės audinių figūros yra suskaidytos ir tarsi iš naujo – abstrakčiai – sumontuotos: pavyko pasiekti, kad žiūrint į drabužius iš skirtingų kampų jie atrodo vis kitaip.

III DALIS

J.Januškevičiūtės kolekcija „Sparnuotės“

„Ši „Mados infekcija“ ne tik staigmena žiūrovams, tačiau ir patiems dizaineriams yra labai įdomi, nes privertė pasukti galvas ir sukurti neplanuotas kolekcijas, – teigė dizainerė Jurgita Januškevičiūtė-Žiugždienė. - Tai inspiravo ir tam tikrų kūrybinių aspektų".

Dizainerė kolekciją pristatė kartu su stilistais Kęstu Rimdžiumi ir Agne Gylyte (KUKLA Beauty Box).

"Ar būna taip gyvenime, kai jaučiatės, jog jus neša ant sparnų? Galite neatsakyti. Žinau, kad kiekvienas patyrėte tokį jausmą. Kitas klausimas: ar žinote, kas jus neša ant sparnų? Čia jau sudėtingesnis klausimas. Ir pabandykite patys atsakyti, kas tai yra, kas jus neša ant sparnų. Kolekcija "Sparnuotės", - taip kolekciją dar „Mados infekcijos“ spaudos konferencijos metu apibūdino J.Januškevičiūtė-Žiugždienė.

Dizainerės kurti drabužiai emocionalūs ir lyriški, labai moteriški, nuosaikūs, bet kartu ir prašmatnūs. Žvilgsnį traukė spalvų sąskambiai, elegantiški siluetai. Šiais drabužiais apsirengusi moteris gali drąsiai eiti į gatvę – ji bus pastebėta, tačiau išliks subtili ir neiššaukianti.

Barbara í Gongini (Danija)

Barbara í Gongini itin drąsiai eksperimentuoja su formomis – tai jos kuriamiems drabužiams suteikia stiprų vizualinį motyvą. Jos paletėje visada yra juoda ir balta spalvos, taip pat – kelių atspalvių pilka.

„Mados infekcijoje“ pristatyta kolekcija atspindi abi linijas, tačiau turėtų būti vertinama kaip darni visuma.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt