Šis modelis sukurtas pagal „General Motors“ naudojamą „Delta II“ platformą, kurios pagrindu gaminami ir tokie automobiliai kaip „Chevrolet Cruze“ ir „Daewoo Lacetti“, o ateityje bus pritaikyta „Chevrolet Volt“, „Opel Ampera“ ir kitiems amerikiečių koncerno gaminiams.
Tačiau daugiausiai naujosios „Astros“ panašumų galima rasti lyginant ją su „vyresniąja seserimi“ „Opel Insignia“, kuri debiutuodama tapo „Europos metų automobiliu 2009“. Iš pastarojo modelio buvo „paveldėta“ ne tik dizaino koncepcija.
„Daugeliu atveju tai yra mažesnė „Insignia“ versija. Tačiau keletas techninių sprendimų buvo perimta ir iš „Corsa“ modelio“, – Frankfurto automobilių parodoje sakė tuometinis „General Motors Europe“ vadovas Carlas Forsteris, iš užimamų pareigų pasitraukęs lapkričio pradžioje.
Visų pirmą, „mažoji Insignia“ akį traukia išvaizdžiu dizainu, automobilis atrodo išties veržliai. Įsėdus į vidų, vaizdu taip pat netenka nusivilti, nes šių dviejų modelių giminės ryšiai akivaizdžiai matomi salone: toks pat vairaratis, panašus prietaisų skydelis ir įvairūs jungikliai.
Vis dėlto svarbiausiu salono akcentu reikėtų vadinti centrinę konsolę, kuri dėl metalo imitacijos apvadų atrodo išties stilingai ir solidžiai. Visi mygtukai (kaip ir vidinės durelių rankenos) spindi raudonai. Be to, malonus salono elementas – durų slenksčiai su „Opel“ logotipu.
Erdvės trūkumas automobilio gale
Lyginant su pirmtaku, naujoji „Astra“ yra ilgesnė (4,42 m), platesnė (1,86 m) ir turi 71 mm ilgesnę ratų bazę (2,69 m). Dėl to salonas erdvesnis, kuriame vietos tiek, kiek ir galėtum tikėtis kompkatinės klasės automobilyje. Tačiau ant galinės sėdynės įsitaisiusus keleivius belieka užjausti – čia vietos akivaizdžiai nepakanka, suaugusių keleivių keliai neišvengiamai remiasi į priekines sėdynes, tad ilgesnėje kelionėje sėdintys gale ilgai netvertų ir greičiausiai tektų reguliariai stoviniuoti.
Tiesa, nors oficialiai bagažinės talpa dabartiniame modelyje siekia 370 l (t.y. 20 l daugiau nei ankstesnės kartos „Astroje“), tačiau vizualiai dėl dvigubo dugno bagažinė atrodo mažesnė, o joje telpa ne daugiau nei dviejų žmonių manta.
Pirkėjams siūlomi aštuoni „Euro 5“ standartus atitinkantys varikliai nuo 95 AG iki 180 AG. Visi, išskyrus mažesnio galingumo modelius, derinami su šešių laipsnių pavarų dėžėmis.
„Opel“ atstovai Lietuvoje bazinę „Astros“ versiją siūlo už 49 tūkst. Lt. Į šią kainą įskaičiuota 1.4 l benzininis variklis (100 AG), oro kondicionierius, elektra valdomi langai ir veidrodžiai, informacinis kompiuteris, garso aparatūra su 4 garsiakalbiais, centrinis užraktas, ESP ir ABS sistemos, 4 saugos oro pagalvės, plieniniai ratlankiai ir kt. Toks sąrašas turėtų patenkinti pradinius pirkėjo lūkesčius. Be to, atsižvelgiant į konkurenciją su „Golf“, pastarojo bazinė versija su 1.4 l, 80 AG varikliu, Lietuvoje kainuoja nuo 51 tūkst. Lt.
Sunkesnis už pirmtaką
Mūsų išbandyta versija išsiskyrė išties puikia „Cosmo” komplektacija – 1.7 l, 125 AG dyzelinis variklis, navigacinė sistema, dviejų zonų klimato kontrolė, sportinės sėdynės, oda aptrauktas vairas, 18 colių lieti ratlankiai, chromuoti slenksčiai, elektrinis rankinis stabdys, trumpai tariant, tai buvo beveik geriausia, ką „Astra“ gali pasiūlyti. Galima paminėti, kad už papildomą beveik 2,2 tūkst. Lt mokestį galima užsisakyti „FlexFix“ sistema vadinamą į galinį buferį montuojamą „stalčiuką“, kuris skirtas 2 dviračiams vežti. Taigi viso šio mūsų išbandyto malonumo kaina – 71 tūkst. Lt.
1.7 l, 125 AG variklis yra pakankamo galingumo tokiai mašinai, tačiau jis skamba itin griausmingai, tad pradėjus važiuoti norisi tik vieno – pagarsinti radijo imtuvą. Praleidus keletą dienų prie „Astros“ vairo ir nuvažiavus apie 600 km, vidutinės degalų sąnaudos – 6l/100 km – nenuvylė, nors ir neatitiko gamintojo nurodytų (4,7 l/100 km).
Pirmą kartą spustelėjus greičio pedalą, susidarė įspūdis, kad automobilis pajudėjo kiek vangokai. Tokį pirmą įspūdį patvirtino „Astros“ charakteristikos – pasirodo naujokas už pirmtaką sunkesnis pora šimtų kg. Šiais laikais, kai gamintojai siekia dinamikos ir įprastai bet kokia kaina siekia mažinti automobilių svorį, „Opel“ konstruktoriams už šį „pasiekimą“ būtų galima rašyti nepatenkinamą pažymį.
Azartiškas „Sport“ režimas
Iš „Insignios“ perimta ir pakaba su elektronine valdymo sistema „FlexRide“, kuri prisiderina prie vairuotojo važiavimo stiliaus ir leidžia rinktis vieną iš trijų režimų („Standart“, „Sport“ ir „Tour“).
Laikant koją ant greičio pedalo ir pasirinkus „FlexRide“ sistemos „Sport” režimą, automobilis tarsi trukteli į priekį, be to, amortizatorių darbas „sukietėja“, vairaratis tampa dar paklusnesnis vairuotojo komandoms. O užmetus akį į prietaisų skydelį, apima dar didesnis sportinis azartas, mat už vairo esantis apšvietimas pakeičia spalvą į raudoną (važiuojant „Standart“ režimu jis būna žydros spalvos).
Didesnis nusivylimas apima perjungus „FlexRide“ sistemą į „Tour“ režimą. Gamintojas rekomenduoja jį naudoti kelionėje, kai važiuojama ilgas distancijas, šis režimas esą turėtų suteikti didesnį komfortiškumą. Tačiau tenka pripažinti, kad akivaizdžių pokyčių „Tour“ funkcija nesuteikia.
Verta paminėti, kad „General Motors“ inžinieriai nusprendė galinėje „Astros“ ašyje vietoj geresne, brangesne ir sudėtingesne laikomos daugiasvirtės pakabos naudoti torsioninę. Teigiama, kad toks sprendimas priimtas siekiant užtikrinti tvirtą važiavimą bei mašinos judrumą. Reikia pripažinti, kad tai pasiteisino – automobilis vikrus ir puikiai valdomas.
Greitkelyje automobilis demonstruoja geriausias savo savybes, važiavimas yra dinamiškas. ESP sistema veikia gana jautriai, o tai užtikrina saugumo jausmą – automobilis kelyje jaučiasi patikimai ir nesiruošia iškrėsti kažko netikėto.
Be to, ramina ir tai, kad automobilių saugumo bandymus atliekanti „Euro NCAP“ organizacija jo saugumą įvertino penkiomis žvaigždutėmis. „Euro NCAP“ taip pat aukščiausiu balu įvertino aktyvias modelio „Astra“ galvos atramas, padedančias apsaugoti kaklą.
Ar pagaliau nurungs „Golfą“?
Naujosios „Opel Astros“ pristatymas pradėjo ir naujo šios kompanijos įvaizdžio formavimą. Iki šiol naudotą gamintojo reklaminį šūkį „Atrask „Opel“ (Discover Opel) pakeitė naujas devizas – „Mes gyvename automobiliais“ (Wir Leben Autos), kuris visose rinkose bus naudojamas būtent vokiečių kalba taip siekiant pabrėžti šio gamintojo kilmę. Teigiama, kad naująjį devizą įkvėpė Vokietijos darbininkai, pradėję vilkėti marškinėlius su užrašu „Mes esame „Opel“.
Naujoji „Astra“ gaminama Lenkijoje ir Anglijoje. Dar prieš šio modelio debiutą „Opel“ išplatino žinią, kad dabar „Astros“ bus surenkamos 6 valandomis greičiau. Anksčiau šis procesas užtrukdavo 21 valandą, o įdiegus naujas technologijas, surinkimo laikas sutrumpės iki 15 valandų.
„Gamyklose pritaikėme naujus įrenginius. Galime užtikrinti, kad nors darbą atliksime greičiau, dėl to produkcijos kokybė tikrai nenukentės ir automobiliai bus tokie pat geri kaip iki šiol“, – sakė gamintojo atstovė Didžiojoje Britanijoje Lindsey Wickens.
Šeštosios kartos „Astra“ yra labai svarbi „Opel“ rezultatams, nes šis modelis sudaro daugiau nei trečdalį (apie pusę milijono automobilių) „Opel/Vauxhall“ pardavimų.
Ir nors ankstesni „Astros“ modeliai buvo itin gerai perkami, tačiau jie niekada nesugebėjo aplenkti kompaktinės klasės čempiono „Volkswagen Golf“. Galbūt naujajai „Astrai“ pavyks užkopti į iki šiol neregėtas aukštumas?
„Opel Astra“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1686 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 92 kW/125 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 280 Nm/2300 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4419 mm
Plotis: 1814 mm
Aukštis: 1510 mm
Važiuoklės bazė: 2685 mm
Svoris: 1393 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,7 l/100 km
Bagažinės tūris: 370 l
Kaina: 71 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 49 tūkst. Lt)