Antrasis lietuvių šturmas
T. Vitkevičiui tai nebus debiutinės lenktynės garsiajame ralyje. Alpių serpantinais jis su šturmanu Vėjūnu Toleikiu, vairuodami 1968 m. gamybos ZAZ 965, kelią finišo link skynėsi prieš porą metų ir laimėjo šį ralį.
Klasikinius automobilius vairavusių sportininkų grupės rezultatų ralio organizatoriai nevertino, todėl laimėtojais buvo laikomi visi, pasiekę finišą.
T. Vitkevičius su F. Krivickij klasikinių automobilių ralį atrado, palyginti, vėlai – 2019 m., debiutavę VšĮ „Saugus ratas“ rengiamuose tradiciniuose istorinių automobilių raliuose. Tąsyk lenktynių maršrutas iš Vilkaviškio per Lenkiją driekėsi iki Veisiejų.
„Mums labai patiko renginio formatas, puiki jo organizacija ir vyravusi itin draugiška atmosfera, todėl po šių lenktynių gailėjomės tik vieno – per vėlai jį atradę“, - prisiminė T. Vitkevičius.
Nuo to laiko egzotiškojo „kupriuko“ ekipažas tapo nuolatiniais ne tik istorinių automobilių, bet ir mėgėjų, „Kauno rudens“, „Aplink Lietuvą“ ir kitų ralių dalyviais. Daugelyje varžybų juos lydėjo sėkmė ir jie tapdavo savo įskaitos nugalėtojais ar prizininkais.
Tadas su Feliksu visur važiavo su gerokai metų naštos išvargintu, tačiau „Vilduja Racing“ komandos mechanikų antram gyvenimui prikeltu ir atrodžiusiu kur kas geriau, nei ką tik pagamintu, ZAZ 965.
Tad netenka stebėtis, jog pilkojo jų „kupriuko“ nė vienose lenktynėse nestabdė gedimai.
O kiek džiaugsmo patirta, kai prieš dvejus metus Monte Karlo ralio dalyvių iškilmingame parade Vyčiu ir trispalve paženklintas lietuvių mažylis sulaukė kur kas didesnio dėmesio, nei šalia išrikiuoti prabangūs jaguarai ar porsche, aston martin ar kilmingi ševrolet...
Realybe tapo dar studentiškų laikų Tado svajonė – automobiliu pralėkti garsiąja F-1 Monte Karlo trasa ir dalyvauti prestižiniame to paties pavadinimo ralyje.
Ekipažas iš Lietuvos nepadarė gėdos. Dar daugiau, jau pirmąją lenktynių dieną, per pūgą Alpėse, jie finišavo drauge su lyderiais, toli palikę kitus, važiuojančius su panašiais automobiliais.
Startas Milane
Sėkmės įkvėptas lietuvių ekipažas vėl pakėlė sparnus į prestižinį, daugiau kaip šimtą metų vykstantį Monte Karlo ralį, kuris startuos vasario 1-ąją Milane, o išvakarėse čia dirbs lenktynių administracinė ir mandatinė komisijos.
T. Vitkevičius su F. Krivickij šiemet startuoja su neseniai įsigytu 1978 m. gamybos „SAAB 96 V4“, automobiliu, kurį nagingi Lietuvos meistrai 3000 km maratonui parengė iš pagrindų.
Pasak lenktynininkų, ypatingas dėmesys skirtas ne tik varikliui ar važiuoklei, bet ir saugumo sistemai – patobulintos sėdynės, saugos diržai ir kitos detalės, o svarbiausia – po detalaus remonto automobiliui suteiktas sportinis pasas.
„Mūsų pagrindinis tikslas – garsinti Vytį ir Lietuvą“, - sako istorinių ralių iniciatorius ir įkvėpėjas T. Vitkevičius.
Be „Vilduja Racing“ atstovų „Rally Monte Carlo Historique“ šiemet dalyvaus dar du Lietuvos ekipažai.
Su istoriniais automobiliais ne vieną tūkstantį kilometrų skirtingų valstybių keliais ir Alpių serpantinais pasiryžę įveikti ir Karolis Raišys su Ovidijumi Meilūnu, važiuosiantys su 1961-ųjų gamybos „Jaguar MKII“ bei Andrius Vaitekūnas su Pauliumi Beniušiu, pasirinkę vokišką „Volkswagen Karmann Ghia“.
Jau žinomi ir lietuvių ekipažų startiniai numeriai. T. Vitkevičiaus ir F. Krivickij „SAAB 96 V4“ ženklins 181, A. Vaitekūno ir P. Beniušio „Volkswagen Karmann Ghia“ - 182, o K. Raišio ir O. Meilūno „Jaguar MKII“ – 208 startiniai numeriai.