Niekam ne paslaptis, kad nemenka dalis vairuotojų į automobilių žibintus įsistato ne automobilių gamintojų numatyto 60/55 W standarto halogeninius H4 tipo, o gerokai stipresnę šviesą skleidžiančius gaminius, pavyzdžiui, 140/100 W halogenines lemputes.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) laboratorijoje nustatyta, kad šviesų apakintas vairuotojas vidutiniškai 5,2 sekundės nebemato artimos – už 10–15 metrų esančios kliūties. Tad 100 kilometrų per valandą greičiu važiuojančio automobilio vairuotojas pradėtų stabdyti tiktai nuvažiavęs beveik 100 metrų.

Kovo 2 dieną vykusiame saugaus eismo komisijos posėdyje nuspręsta, kad pirmiausia būtina išsiaiškinti tikrąją padėtį. Todėl kelis mėnesius techninę apžiūrą atliekančiuose centruose bus kaupiami duomenys, o po to nustatytos mažiausio ir didžiausio leistino šviesos srauto ribos.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis įsitikinęs, kad ištyrus padėtį dar šiemet bus galima įvesti privalomą žibintų skleidžiamos šviesos srauto patikrinimą.

Tuo tarpu Įmonės „Transporto studijos” ekspertas Ramūnas Vėlavičius teigia, kad keliuose didžiausią pavojų kelia ne pernelyg stiprią šviesą skleidžiantys, o tinkamai nesureguliuoti žibintai.

„Techninės apžiūros apsunkinti nereikia. Pakaktų ir esamų įstatymų korekcijų, kurios leistų pareigūnams atlikti gerą kontrolę keliuose. Pažiūrėti, kokia lemputė įstatyta, specialių žinių ir gebėjimų nereikia. Juolab kad galima būtų suteikti teisę iškviesti ekspertą ar nusiųsti automobilį į papildomą techninę patikrą”, – sakė R.Vėlavičius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją