Iki šampano, kuris tradiciškai daužiamas į naujo laivo bortą, dar toli. Tokios iškilmės bus maždaug po metų. Dabar tik duotas ženklas, kad laivo statybos darbai daugiau nei įpusėti. Svarbiausi technologiniai įrenginiai, tarp jų ir keturi po 100 tonų sveriantys blokai, kurie suslėgtas suskystintas dujas vėl pavers dujomis, jau sumontuoti. Dujų talpyklos, mažoji mechanika, navigacijos sistemos, elektros kabeliai bus baigiami montuoti jau laivui supantis ant vandens.
Iškilmingai atvėrus šliuzus vanduo doką pripildys maždaug per parą ir laivas išplauks į jūrą.
Laivų statytojai sako, kad laivo nuleidimas į vandenį prilygsta pirmiesiems kūdikio žingsniams. Šio momento nekantraudami laukia beveik 300 metrų ilgio milžiną statantys korėjiečiai, jo užsakovai iš Norvegijos ir su šiuo laivu gamtinių dujų tiekimo alternatyvas siejantys lietuviai.
Šias viltis atspindi ir būsimojo laivo vardas „Independence“ („Nepriklausomybė“). Laivą-saugyklą, kurioje telpa 170 tūkst. kubinių metrų dujų, Klaipėdoje statomam suskystintųjų gamtinių dujų terminalui Korėjoje užsakė Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“. Korėjiečiai tokio tipo laivą stato pirmą kartą. Ir tik atvykus delegacijai iš Lietuvos suprato jo vardo reikšmę.
„Žinau, kad visi Lietuvos žmonės labai nori būti nepriklausomi nuo vienos didelės šalies. Vasarą laukiama atvykstant jūsų prezidentės, ji irgi aplankys laivą“, – sakė „Hunday Heavy Industry“ viceprezidentas J. C. Bae.
Pagal sutartį, kurios bendra vertė daugiau kaip 1,3 mlrd. Lt, norvegai 10 metų laivą Lietuvai nuomos – jį eksploatuos, prižiūrės, rūpinsis įgula. Po to laivą galės perimti lietuviai. Jie pirmieji išbandė ir laivo sireną.
„Tokie laivai yra labai sudėtingi. Bet dabar statome keturis laivus su dujinimo įranga. Todėl mums labai svarbu gerai pastatyti pirmąjį, kad viską išmoktume. Viskas vyksta greitai ir laiku“, – tvirtina „Hoegh LNG“ viceprezidentas Nilsas Jakobas Hasle`as.
Pietų Korėjoje Lietuvai statoma suskystintųjų dujų talpykla su dujinimo įrenginiu bus tikras laivas-fabrikas. Jis galės gabenti suskystintas gamtines dujas, galės ir jas tik priimti iš kitų laivų stovėdamas prie specialios krantinės ties Kiaulės nugara.
Būsimasis suskystintųjų dujų terminalo laivas klaipėdiečių pageidavimu bus mėlynos – jūros – spalvos. Statyklą Ulsane jis paliks vasarį, o į Klaipėdą jis atplauks kitų metų gruodį.