Žinomumas socialiniuose tinkluose – šalutinis efektas

„Stengiuosi būti tas, kuris nesistengia primygtinai įrodinėti savo tiesų, – anksčiau duotame interviu atvirauja Linas Kojala, vienas sekamiausių Lietuvos politologų. – Man svarbiau nuolat siekti kuo geriau suprasti mus supantį pasaulį ir Lietuvos vietą jame.“

Nuolatinis įvykių pasaulyje sekimas natūraliai skatina L. Kojalą dalintis naujienomis socialiniuose tinkluose. Pagrįsti jo argumentai, kas gali vykti toliau, ypatingai ramino sekėjus ir išlaikė jų budrumą prasidėjusio karo Ukrainoje kontekste.

„Rezultatai – tai šalutinis efektas, – atsako L. Kojalas, konferencijos metu paklaustas, ar analizuoja savo kuriamo turinio socialiniuose tinkluose vertę. – Neužsiimu marketingu ir neturiu strategijos. Tačiau džiaugiuosi, kai atsiranda ne tik patiktukai, bet ir kelios ar daugiau lempučių (red. past. Insightful jaustukas). Tada suprantu, kad žmogui tikrai buvo įdomus ir naudingas turinys.“

„Yra pasitaikę ir kitaip – sureagavo piktu komentaru po įrašu, kuris parodė, kad žmogus ne taip suprato, ką noriu pasakyti. Tada svarsčiau, ar atsakyti. Kitą dieną komentaras jau buvo dingęs. Galbūt jam paaiškino kitas asmuo, galiu tik spėti. Bet tai pavyzdys, kaip „LinkedIn“ puikiai praverčia. Diskutuodami žmonės moko vieni kitus,“ – savo įsitraukimą „LinkedIn“ apibūdina L. Kojala.

Ką bendro turi katinukai ir jūsų „LinkedIn“ įrašas?

Ne vienam pradedančiam arba norinčiam komunikuoti „LinkedIn“ socialiniame tinkle, pagrindiniu ir didžiausiu iššūkiu tampa klausimas: „ką gi rašyti?“. Panašus klausimas kyla ir ekspertui, jau nuolat komunikuojančiam ir siekiančiam savo paskyrą paversti aktyviai ir sėkmingai pardavimus generuojančiu įrankiu.

Marketingo agentūros „We Are Marketing“ partnerė ir strategė Neringa Petrauskaitė ragino į šį klausimą atsakyti pasitelkus „katinukų“ metaforą.

„Katinukų istorijos padeda išsigryninti ir įsivertinti, kur jūs, kaip ekspertas, galimai nuklystate turinio strategijoje. Pirmoji tokių įrašų kategorija – rašote apie tai, ko nežinote, kas nėra jūsų ekspertinė terpė ir nukrypsta nuo nusimatytų, jus apibūdinančių, raktažodžių. Antroji – kai šokate į traukinį ir kalbate trendinančiomis temomis. Na, ir trečioji – gražių vaizdų, atostogų Balyje nuotraukos, su įkvėpiančia žinute iš jūsų patirties,“ – aiškina N. Petrauskaitė.

Anot ekspertės, tokio turinio nereikėtų visiškai eliminuoti, verčiau, pritaikyti savo komunikacijos tikslams ir jo raidos etapui.

„Ką jūs komunikuojate, tą ir pasiekiate. Tačiau savo komunikaciją reikėtų valdyti palaipsniui: iš pradžių turite tapti žinomais savo auditorijai, vėliau – mėgiamais ir, galiausiai, patikimais.

Pirmajame etape jūs formuojate savo pirmąjį ekspertinį įvaizdį, todėl „katinukų“ turinio turėtų būti mažiau nei 15 %. Antrajame – siekiate, kad jus pamėgtų, todėl svarbu atskleisti savo balsą, sudominti, išsiskirti, tam galite naudoti ir video turinį. O jau trečiajame „pasitikėjimo“ etape, galėsite leisti „katinukams“ užimti ir daugiau savo eterio,“ – pataria ekspertė.

Kasdieniai, kassavaitiniai ir kasmėnesiniai „LinkedIn“ įpročiai

Argi nebūtų patogu, jei gautumėte receptą, kaip savo asmeninę „LinkedIn“ paskyrą paversti tikslinę auditoriją pritraukiančiu, pardavimus generuojančiu profesinių pažinčių tinklu?

„LinkedIn“ tinklo analitikos platformos „Shield App“ atstovas Filippo Piras atskleidė tokį receptą „ConnectIn“ konferencijos dalyviams.

Eksperto teigimu, viskas prasideda nuo tikslų išsikėlimo. Tačiau jau turint tą kelrodę žvaigždę, būtina ir nusitiesti kelią link jos. F. Piro patirtimi, tai gali būti ir nedaug laiko reikalaujantys įpročiai. Svarbiausia – pastovumas.

„Savo „LinkedIn“ įpročius esu susiskirstęs į kasdienius, kassavaitinius ir kasmėnesinius. Tai padeda sistemiškai apimti visus platformos „kampus“ ir išnaudoti visas jos galimybes.

Kasdien: naudoti savo industrijos grotažymes; užsirašyti visas dienos eigoje kilusias idėjas turiniui; 10 minučių paskirti kitų ekspertų įrašų komentavimui; susijungti (angl. connect) su penkiais naujais kontaktais.

Kiekvieną savaitę: publikuoti 3 įrašus; susisiekti ir pabendrauti su turinio kūrėjais iš savo tikslinės auditorijos; susijungti (angl. connect) su žmonėmis, kurie peržiūrėjo mano profilį; peržiūrėti įrašų juodraščius.

Kiekvieną mėnesį: „Shield App“ pagalba išsirinkti geriausių rezultatų ir dėmesio susilaukusius įrašus bei juos pernaudoti, pagilinant mintį, ar atskleidžiant temą kitu kampu,“ – savo „LinkedIn“ sėkmės receptu dalinasi F. Piras.

Nuo ko pradėti „LinkedIn“ įrašą?

Jei „LinkedIn“ socialiniame tinkle esi naujokas ar ieškai būdų, kaip rašyti įtraukiančius tekstus, Karolis Rimkus, socialinių tinklų ekspertas ir agentūros „Caption“ įkūrėjas pataria, pirmiausia, atsakyti į šiuos tris klausimus:

Ką noriu pasakyti tuo įrašu?
Kodėl kitiems turėtų būti įdomu?
Ką tai sako apie mane?
Kaip atsilieptų Andrius Tapinas? (aut. past. K. Rimkaus išrastas „Tapino testas“)

„Paskui įrašus kelkite, kai parašote, ir per daug negalvokite, kada kelti. Jei įkelsite pirmą valandą nakties, žmonės perskaitys ryte ir tiek. „LinkedIn“ algoritmas supranta laiką. Net jeigu jūsų auditorija yra kitoje laiko zonoje,“ – toliau dalinasi K. Rimkus.

„Kiek rašyti?“ – klausimas, kuris taip pat dažnai tampa kliūtimi iki mygtuko „Skelbti“ paspaudimo. Ar užtenka tik pagrindinės minties, ar reikalinga visa priešistorė? Kokio ilgio turi būti įrašas?

K. Rimkus griauna mitą apie ilgus įrašus: „Kuo ilgesnis tekstas, tuo daugiau skaitytojas praleis prie jo laiko. Todėl vengčiau kategoriškos nuomonės, kad žmonės ilgesnius tekstus prascrollina ir tiek.“