Rezultatai neįmanomi be komandos

„Svarbiausia – gebėjimas atrasti talentus, maksimaliai įgalinti jų kompetencijas ir auginti lyderystę. Mūsų rinkodaros skyrius jau veikia kaip skaitmeninės rinkodaros ir komunikacijos agentūra, kurianti ir efektyviai įgyvendinanti savireklamos, išorinių partnerių ir verslo klientų kampanijas: tai buvo didžiausia mano siekiamybė ir mums pavyko. Drąsiai sakau – šiuo metu dirbu su stipriausia komanda savo karjeroje“, – sako „15min“ rinkodaros vadovė Rima Olberkytė – Stankus.

Rima Olberkytė Stankus

„Voltas IT“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Vilma Launikonienė taip pat pabrėžia, kad rinkodaros vadovas ne tik turi pasižymėti ekspertinėmis žiniomis, bet ir būti varomoji jėga savo komandai: „Tai puikiai patvirtino 2020-ieji metai, kad emocinė komandos būsena tiesiogiai daro įtaką atvirumo kultūrai ir kūrybiškumui marketingo projektuose, analitikoje, finansinių sprendimų priėmime ir kokybinių/kiekybinių rodiklių vertinime.“

Vilma Launikonienė

„Rinkodaros pasiekimus taip pat priskirčiau komandiniam darbui, tačiau reiktų kalbėti ne tik apie savo skyriaus komandą, bet ir vadovų komandą, marketingo kaip funkcijos rolės svarbos supratimą. Vienas kitą papildome tiek žiniomis, tiek asmeninėmis savybėmis. Palaikome ypatingai glaudų ryšį su kolegomis iš prekybos departamento, įsiklausome į jų pastabas projektų eigoje, o tai palengvina galutinio produkto „pardavimą“ patiems prekybos kolegoms“, – pasakoja „Volfas Engelman“ marketingo vadovas Mantas Matukaitis.

Mantas Matukaitis

„Omnisend“ marketingo vadovė Veta Armonaitė pažymi, kad praėjusių metų neapibrėžtumas bei nuotolinis darbas parodė, kaip darbe ir komandoje svarbu paprastas žmogiškumas. Ji pastebi, kad visi patyrėme, ką reiškia, kai nebeatskiri, kada yra darbo, o kada asmeninio gyvenimo valandos, kai atrodo nekaltas el. laiškas po darbo valandų tampa viso vakaro darbine sesija.

Veta Armonaitė

Puikus metas atsinaujinti

„Delfi“ rinkodaros vadovas Irmantas Matilionis teigia, kad 2020 m. privertė susiveržti diržus, mąstyti partizaniškai – net ir turint mažesnius rinkodaros biudžetus pavyko įgyvendinti daugiau projektų, kampanijų. Svarbiausiu metų uždaviniu jis įvardija vidines pertvarkas, komandos augimą ir „Delfi“ prekės ženklo vizualinio identiteto atnaujinimą: „Pernai pristatėme naują „Delfi“ logotipą. Per 20 gyvavimo metų įmonė smarkiai pasikeitė, išaugome internetinio portalo drabužius – vystome konferencijas, atkeliavome į televizijos pasaulį, esame multiplatformiški ir pasiekiami visur. Atnaujinimo tikslas buvo noras sustiprinti ir pabrėžti, kad „Delfi“ yra tarp mūsų. Tai – bešališkas, draugiškas, atviras ir artimas kiekvienam naujienų ir žiniasklaidos prekės ženklas.“

Įmonių grupės „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas pabrėžia, kad sėkmės rodiklis yra pritraukti nauji pardavėjai, verslai, šiuo metu prekiaujantys per „Pigu.lt“ grupės valdomą e. prekybos platformą trijose Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje: „2020-aisiais m. buvo ne tik sėkminga naujos paslaugos įvedimo kampanija ir strategija, bet ir kartu įgyvendintas naujas vaidmuo – socialiai atsakingo partnerio pozicija.“

Ernestas Kačerauskas

Paklaustas apie įsimintiniausius praėjusių metų projektus, E. Kačerauskas sako, kad 2020 m. „Pigu.lt“ fokusavosi į e. prekybos platformos vystymą, jos žinomumo didinimą, naujų pardavėjų pritraukimą, jų pardavimų didinimą, ypatingai atkreipiant dėmesį į mados prekių kategoriją: „Asortimento plėtra, naujų kategorijų įvedimas, e. prekybos platformos įvaizdžio formavimas, komunikacija ne įprastiniuose kanaluose, bet ir rinkos edukacija įvairiuose renginiuose davė puikių rezultatų ir ne tik prisidėjo prie įmonės augimo, bet ir padėjo vietos verslu išgyventi, įveikti ir net augti pandemijos metu.“

„Nord Security“ rinkodaros vadovė Toma Sabaliauskienė, svarbiausiais praėjusių metų pasiekimais laiko skaitinius rezultatus, dar stipresnį planavimą, OKR (Objectives and Key Results) strategijos įvedimą visoje įmonėje, ne tik marketinge. „Taip mums atsirado galimybė turėti rodiklius, kurie tinkami net keliems skyriams, o nuo to priklauso efektyvesnis planavimas ir geresnis galutinis rezultatas“, – teigia ji.

Toma Sabaliauskienė

Karantinas – nebūtinai pardavimų priešas

Nepaisant pasaulinės pandemijos iššūkių, daugelis sėkmingai dirbusių rinkodaros vadovų džiaugiasi verslo augimu. „AUGA Group“ rinkodaros ir tvarumo vadovas Gediminas Judzentas pardavimų didėjimą įvardijo kaip vieną iš pagrindinių praėjusių metų rezultatų: „Įmonės verslo segmentas, kuris turi tiesioginį sąlytį su vartotoju, kuriam didžiausią tiesioginį poveikį turi rinkodaros veiksmai, yra FMCG – galutiniam vartojimui skirti pakuoti produktai. 2020 m. šio segmento pardavimai išaugo net 76%. Tai lėmė nuoseklūs naujų produktų vystymo ir rinkodaros veiksmai, pristatant naujus ekologiškus mūsų produktus.“

Gediminas Judzentas

„Svarbiausias praėjusių metų rezultatas, visų pirma, yra proveržis banko skaitmeniniuose pardavimuose ir rinkodaros skaitmenizavime. Metinis tikslas buvo 58 proc. (dalis nuo visų pardavimų), o pasiektas faktas – 68 proc. Paminėsiu ir socialinę kampaniją, skirtą kibernetinio sukčiavimo prevencijai ir švietimui „Sukčių pinklės“, kuri buvo nominuota „Password“ konkurse, įvaizdžio kategorijos finale. Šią kampaniją eksportavome į visas Baltijos šalis, laimėjo apdovanojimų“, – sako SEB banko Baltijos šalių rinkodaros ir komunikacijos vadovas Liudas Rimkus.

Liudas Rimkus

Sėkmės rodikliais įvestas aiškias atsakomybes bei vertinimo kriterijus įvardija ir „Voltas IT“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Vilma Launikonienė. Tai padarė įtaką vykdomų komunikacijos ir skaitmeninės rinkodaros projektų kokybei, užtikrino „Voltas IT“ apyvartos augimą: 2020 m. įmonės apyvarta augo net 54 proc.

Pandemijos pasėkmės – neišvengiamos

Paklausta apie savo sėkmingiausius praėjusių metų rezultatus, „Omnisend“ marketingo vadovė Veta Armonaitė atsakė: „Proveržį padarė produkto marketingas, padėjęs žymiai geriau pažinti mūsų klientus ir sukurti jiems rezonuojantį ir aktualų produkto verčių pristatymą.“

„Šiaulių banko“ rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius Paulius Pocius mano, kad sėkmė yra mėgiamos veiklos rezultatas ir požiūris, jog nėra neįveikiamų problemų ar kliūčių, – yra tik situacijos, kurias reikia išspręsti, o sprendimo būdų ir pasirinkimų – daugybė.

Paulius Pocius

P. Pocius džiaugiasi, jog 2020 m. buvo išties kitokie, atvėrė unikalių galimybių. „Pandemija privertė kitaip reaguoti į situacijas ir priimti sprendimus, kurie šiandien yra vieni sėkmingiausių mano karjeroje ir kūrė vertę tiek organizacijai, tiek ir darbuotojams, klientams bei verslo aplinkai. Vienas tokių – rinkodara, kaip „Šiaulių banko“ naujos strategijos formavimo proceso šeimininkas.“

LiMA organizuojamuose rinkimuose stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką šiemet komisija rinko iš 33 kandidatų paraiškų. Jos vertinamos atsižvelgiant į įmonės dydį, sektorių ir veiklos rezultatus. Pagrindinis kriterijus, kuriuo komisija vadovaujasi rinkdama Metų CMO, yra marketingo vadovo indėlis į įmonės ar prekės ženklo vertės augimą savo sektoriuje.

Konkurso nugalėtojas bus paskelbtas birželio 4 d. vyksiančioje marketingo vadovų konferencijoje „LiMA CMO SUMMIT’21“.