Dovanų marketingo renginio metu net 15 įmonių prisistatė 3 min. trukmės verslo dovanų idėjas, o diskusijoje „Kokias B2B dovanas dovanosime šiemet?“ ekspertai pasidalino patirtimi bei patarimais, kokių klaidų nedaryti ruošiant verslo dovanas.

Pagrindiniai patarimai, kaip išsirinkti tinkamiausią B2B dovaną šiemet

Prieš renkant verslo dovaną pravartu pasvarstyti, ką ja norite pasakyti savo klientui ar partneriui. Pasak Odetos Plakienės, kai dovana neturi jokios žinutės, ji lieka tiesiog viena iš daugelio ir greitai pasimiršta, o taikliai parinkta idėja, didina dovanos vertę bei stiprina įspūdį.

Verta nepamiršti, kad įteikta dovana – atviras pranešimas gavėjui, ką apie jį galvojate, todėl ji turi atspindėti, kaip puikiai pažįstate klientą ar partnerį, jo verslą bei pomėgius.

„Jei gavėjas jaučia, jog dovana yra asmeniška, parinkta galvojant būtent apie jį, šis gražus gestas gali padėti megzti ryšį ir kurti ilgalaikius santykius ateityje. Dovanodami pasistenkite sukurti „specialiai jums“ pojūtį ir venkite „jums, kaip ir visiems“ požiūrio“, – dalinasi įžvalgomis O. Plakienė.

Odeta Plakienė

Dovana, verčianti aiktelti

Gyvename technologijų ir inovacijų pasaulyje, tad kodėl to neišnaudojus kurti teigiamą įspūdį ir nuostabą? Kūrybiškai papasakota Jūsų ir verslo partnerio ar kliento istorija ar sužadinti visi gavėjo pojūčiai – tokios dovanos šiuo metu yra pačios populiariausios.

„Jeigu siekiate dar didesnio įspūdžio, rinkitės naujausiomis technologijomis pagamintus produktus: 3D būdu sukurtus, atspausdintus valgomus produktus ar specialaus dizaino pakuotes, dirbtinio intelekto kurtą apipavidalinimą ar laboratorijose išaugintus produktus, iš kurių lietuvių gamintojai gamina puikius užkandžius, stebinančius savo originalumu“, – siūlo Asta Matulevičienė.

Asta Matulevičienė


Dovana su istorija

Galbūt Jūsų verslas veikia regione, o gal kaip tik – norite reprezentuoti visą etnografinę Lietuvą kolegoms iš užsienio? Tokiais atvejais puikus variantas – autentiški gaminiai, kurių gamyba būdinga tik tam tikram kraštui, pavyzdžiui, lauktuvės iš Žemaitijos, Suvalkijos, Dzūkijos, Aukštaitijos ar Pamario krašto.

„Galite dovanoti dovanas iš visų regionų po truputį, siekiant parodyti Lietuvos įvairiapusiškumą, arba gausų krepšelį iš vieno regiono, kuriame esate įsikūrę. Mūsų praktikoje tai ypač populiaru, nes valgomi rinkiniai visada sulaukia pasisekimo, o jeigu produktai kuria istoriją – dar įdomiau“, – dalinasi savo patirtimi „Skani Tradicija“ įkūrėja ir savininkė bei primena atkreipti dėmesį į tokių dovanų transportavimo galimybes, o jei įmanoma, apie tai pasitarti su specialistais.

Socialiai atsakinga dovana

Pasak Astos Matulevičienės, šiuo metu visame pasaulyje auga socialiai atsakingų dovanų populiarumas, todėl verta rinktis dovanas, kurias sukūrė pažeidžiamos visuomenės grupės arba tie, kuriems ypač reikia palaikymo.

„Kas tai galėtų būti? Pabėgėlių iš Ukrainos gaminta produkcija, negalią turinčių žmonių gaminiai, LGBT bendruomenės, senjorų, tautinių mažumų, šeimų ar moterų įkurtų verslų produktai – galimybių daug. Galbūt Jūsų įmonė yra socialiniai partneriai – tuomet dovaną galite rinktis iš organizacijos, kurią remiate. Svarbu nepamiršti, kad įteikiant dovaną reikėtų paaiškinti idėją, nes tai parodo, jog problema Jums iš tiesų rūpi“, – pasakoja A. Matulevičienė.

Pateikimas ne ką mažiau svarbus

Verslo dovanų specialistai juokauja, kad geros kalėdinės dovanos pakuotė neretai kainuoja brangiau už pačią dovaną. Taip yra ne be priežasties – pakuotė ir dekoracijos daug anksčiau sukuria pirmąjį įspūdį, nei gavėjas pamato, kas slepiasi dėžutėje, o kokybiškai paruošta dovanos pakuotė iškart susilaukia dėmesio.

O. Plakienė pataria prie kalėdinės dovanos pridėti ranka rašytą žinutę – šis, regis, toks paprastas dalykas iš tiesų yra labai galingas įrankis, suasmeninantis verslo dovanas ir didinantis jų vertę. Taip pat verta originaliai pažvelgti į dovanos įteikimą – ją nusiųsti perduodant per kolegą ar iš anksto palikti gavėjo darbo vietoje. Spėliojimas, nuo ko ši dovana, sustiprins malonias emocijas.

„Originali kalėdinė verslo dovana suteikia galimybę inicijuoti bendravimą ir užtikrinti jo tęstinumą, todėl po dovanos įteikimo išnaudokite palankias galimybes tolimesniam ryšio stiprinimui: paskambinkite, parašykite ir pasiteiraukite, kaip patiko dovana, ar ji naudojama, ar buvo skani? Taip turėsite ne tik galimybę gauti grįžtamąjį ryšį, bet ir progą papildomai pabendrauti“, – dalinasi idėjomis O. Plakienė.

Renginio įrašą rasite čia.

Renginio pabaigoje buvo pristatytas šių metų „Verslo dovanų e-katalogas“, kuriame pateikti net 55 prekinių ženklų pasiūlymai, nuolaidos ir patarimai, ką dovanoti verslo partneriams, klientams ir komandai.