Iš analizuojamų sektorių, daugiausia peržiūrų spalio mėn. sulaukė „Swedbank“ svetainė. Praėjusį mėnesį lankytojai ją peržiūrėjo daugiau kaip 35 mln. kartų ir pagal šį rodiklį ji lenkė tokias populiarias svetaines kaip „Aliexpress“, VMI, Sodra ar Pigu.lt. Bankų sektoriuje antroje vietoje rikiuojasi „Luminor“, su 14 mln. puslapių peržiūrų, SEB bankas trečias, 10 mln. puslapio peržiūrų. VMI svetainė – 26 mln., Pigu.lt, Sodra – po daugiau nei 20 mln. peržiūrų.

„Tai įspūdingi skaičiai, kuriuos pasiekia labai skirtingi sektoriai – nuo valstybinių portalų iki e-prekybos svetainių, tad verta deramai išnaudoti nuosavų kanalų potencialą“, – sakė Austėja Daugirdaitė, „Kantar“ media projektų vadovė, kuruojanti KANTARMetrix auditorijos matavimo sistemą.

Pasak jos, bendrovių svetainių efektyvumą rodo ir efektyviausių klientų pasiekimo kanalų (ang. touchpoint) tyrimai.


„Europos rinkoje, bendrovių svetainės patenka į efektyviausių rinkodaros kanalų top dešimtuką, o nemokamų media kanalų kontekste – tai vienas trijų efektyviausių kanalų. Jis rikiuojasi greta rekomendacijų iš artimųjų ir asmeninės produkto ar paslaugos patirties“, – sakė A. Daugirdaitė.

Austėja Daugirdaitė

Svetainių bei kitų nuosavų kanalų įtaką komunikacijos rezultatams akcentuoja ir komunikacijos ekspertė Gitana Baliutavičienė.

„Populiarios paslaugos, tokios kaip kasdienė bankininkystė, mokesčiai, e.paslaugos, mokyklų dienynų svetainės ir pan. sutraukia didžiulį srautą auditorijos. Tai paverčia tokias svetaines komunikacijos platformomis. Be to, kadangi tai nuosavas kanalas – čia kitaip nei žiniasklaidoje gali visiškai kontroliuoti savo turinį, žinutes ir publikavimo laiką“, – akcentavo ekspertė.

Gitana Baliutavičienė

Ji priduria, jog tyrimų duomenimis, žmogus sudoroja apie 10 turinio vienetų, prieš priimdamas sprendimą pirkti. Tad nuomonės lyderystė padeda verslui augti ir nuosavi kanalai yra jos pamatas bei vartai į platesnius vandenis.

Bankai buvo bene vieni pirmųjų išnaudoję savo svetaines turiniui skleisti. SEB turi „Infobanką“ su straipsniais, interviu, patarimais, „Swedbank“ – blogą, platformą smulkiam verslui „Kiekvienas gali“ ir asmeninių finansų institutą su patarimu gausa, „Luminor“ aktyviai dalijasi įžvalgomis naujienų skiltyje. Internetinės prekybos kanalai aktyviai išnaudoja pirkimų gidus: kaip išsirinkti šaldytuvą, telefoną, kompiuterį ar bet kurį kitą pirkinį. Mažmeninė prekyba dalijasi įžvalgomis apie mitybą, receptus, vaistinė – sveikatos ir kūno priežiūros tematikomis, sveikos gyvensenos temomis.

Pasak G. Baliutavičienės, kartais komunikacijos taktika pernelyg susitelkia vien į komunikaciją žiniasklaidoje. Svarbu nepražiūrėti ir nuosavų kanalų, nusistatyti tikslus ir juos sekti – mat jie yra tarp pagrindinių sąlyčio taškų, kuriančių pasitikėjimą prekės ženklu.

Kaip rodo „Kantar Dimentions“ studija, svetainės ir straipsniai – labiausiai patikimi kanalai ieškant informacijos apie prekės ženklus ar paslaugas. Įmonių svetainių patikimumo indeksas ieškant šios informacijos – 70. Palyginimui, indeksas ieškant šios informacijos žinių portaluose – 76. Prekės ženklų kontekste, svetainių informacija pasitikima ir labiau nei socialinių tinklų informacija.

„Svetainės jau turinčios besilankančią auditoriją – tai kaip po ranka kabantys sunokę vaisiai, nuodėmė būtų jų nenuraškyti. Būtina suplanuoti turinį, aktualų ateinančiai ten auditorijai ir aktyviai įdarbinti šį kanalą“, – sako G. Baliutavičienė.