Jei bandytumėte paaiškinti savo močiutei, kuo užsiima copywriteris, greit nusiviltumėte. Tikriausiai būtumėte prilygintas žurnalistui, kuris nedirba laikraštyje ar žurnale. Pagrindinis skirtumas tas, kad žurnalisto tikslas – informuoti plačią skaitytojų auditoriją, o copywriteris pirmiausia taikosi į tikslinės produkto auditorijos emocijas, informuoja apie siūlomą prekę ir motyvuoja ją įsigyti. Pirmasis siekia informuoti ir sudominti, antrasis – dar ir paskatinti skaitytojo veiksmą.

Nepaklūstantys standartams

Socialinių tinklų pranešimai – ypatinga komercinių tekstų rūšis. Jie nedidelės apimties, o jų vertę sunku apčiuopti skaičiuojant sugaištą laiką ar apimtį žodžiais. Viskas matuojama reakcijomis, paspaudimais ar kitais vartotojo veiksmais, tačiau kartais sėkmės susilaukia visiškai atsitiktiniai įrašai. Nepaisant to, socialinių tinklų tekstai yra prekės ženklo savitumą pabrėžianti komunikacijos dalis, todėl juos taip pat reikia matyti platesnėje, strateginėje perspektyvoje.

Komunikacija „Facebook“, „Instagram“, „LinkedIn“ ir kitose platformose turi bendrą vardiklį – ji dažnai tiesioginė ir suasmeninta kiekvienam vartotojui. Įrašų tekstas turi šią emociją sustiprinti ir užmegzti dialogą. Tai viena svarbiausių – bet ir sunkiausių – teksto autoriaus užduočių. O pridėjus tai, jog kiekviename socialiniame tinkle gero teksto kriterijai skirias...

Pavyzdžiui, jei jūsų „Facebook“ įrašas anglų kalba bus ne ilgesnis nei 40 spaudos ženklų, sulauksite iki 86 proc. didesnio įsitraukimo. Taip yra dėl to, kad šioje platformoje dažniausiai skelbiami įrašai su nuorodomis į kitus socialinio tinklo ar internetinius puslapius. Savos taisyklės galioja ir kitur.

Visų galų meistras?

Paveikslėlio ar iliustracijos lydimas tekstas sulaukia iki 2,3 karto didesnio vartotojų įsitraukimo. Jei įsivaizduotumėte naujienų srautą kaip judrią gatvę, vaizdas atlieka „Stop“ ženklo funkciją. Jis sudomina ir sustabdo vartotoją, o tekstas turi per 8 sek. pranešti vertę ar naudą. O kartais ir pats tekstas gali tapti kryptį rodančiu ženklu – pavyzdžiui, tapęs instagramo grotažyme ar tagu.

Socialiniams tinklams rašantis specialistas turi išmanyti patrauklaus vizualinio turinio paslaptis. Net jei šalia yra kolega dizaineris, su juo reikės rasti bendrą kalbą. Kitiems kanalams rašantis copywriteris gali sau leisti prabangą koncentruotis tik į tekstą, o socialinių tinklų komunikacijai reikia barbės devyndarbės, išmanančios hashtagų, tagų, reklamos pirkimo ir kitas amato subtilybes.

Trys sėkmės gairės

Daugelis patarimų, kaip rašyti socialiniams tinklams, panašūs: raskite unikalų toną, sudominkite klientą, naudokite aktyvines sakinių konstrukcijas, raginkite, įpinkite šiek tiek paslapties elementų. Tačiau apibendrindamas pateiksiu tris mažiau akcentuojamas, bet ypač svarbias rašymo gaires:

1. Ilgas žinutes palikite knygoms. Dažnai atrodo, kad pagrindinei žinutei skaitytojas turi „subręsti“ ar jai „pasiruošti“, todėl ji atskleidžiama teksto pabaigoje. Turite mažiau nei kelias sekundes, todėl iškart meskite kozirius.

2. Rašykite poeziją, o ne prozą. Koncentruota mintis, taupūs žodžiai ir emocinis paveikumas – šios trys savybės vienija poeziją ir reikalavimus socialinių tinklų įrašams. Tai ne raginimas kalbėti ketureiliais, bet nuoroda, kur mokytis grakštumo.

3. Rašyk, taisyk, kartok. Kai kuriems pavyksta genialų aforizmą pateikti čia ir dabar. Bet jei turite daugiau laiko, į savo kūrybą pažvelgti antrą kartą nepakenks. Galbūt rasite tinkamesnį žodį, o kai kurių formuluočių atsisakysite.