Įkyri reklama skatina nepirkti

91 proc. pirkėjų internete nepirks iš prekių ženklų, kurių reklama yra per įkyri ir trukdo naršymui. Tokią situaciją atskleidė naujausias „Wunderkind“ tyrimas, kurio metu buvo apklausta 1000 aktyvių pirkėjų internete. Kitame tyrime, kurį atliko „Bulbshare“, teigiama, kad trikdanti reklama verčia 99 proc. Z kartos vartotojų dažnai praleisti skelbimus, o beveik du trečdaliai (63 proc.) pirkėjų internetu naudoja reklamos blokatorius, kad visiškai išvengtų internetinių skelbimų.

„Didelė dalis pirkėjų, net 70 proc., apklausoje teigė, kad per įkyria reklama prekės ženklai negerbia jų naršymo, o 91 proc. sakė jaučiantys, kad tokios reklamos kiekis tik didėja. Tai yra labai aiškus signalas verslams ir rinkodaristams: reklama buvo laikoma erzinančia visada, tačiau dabar, panašu, šis jausmas tik auga. Supratę, kad naudodamiesi interneto reklamos įrankiais verslai gali gerokai pagerinti savo veiklos rezultatus, kai kurie jų nustojo jausti saiką, o tai ima atsisukti prieš juos pačius.

Kokius pokyčius tokie duomenys turėtų įkvėpti reklamos strategams ir kūrėjams? Reklama keičiasi ir paprastos reklaminės įkyrios žinutės gali iššaukti priešingą reakciją, todėl svarbu strateguoti giliau: galbūt galvoti apie bendruomenės kūrimą, galbūt daugiau dėmesio skirti prekės ženklo įvaizdžio auginimui nei pardavimams. Svarbiausia suprasti, kad pirkėjų poreikiai auga ir reklama turi veikti gilesniuose sluoksniuose nei tik tiesmukas pardavinėjimas“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

Rinkodaristai jaučiasi neturintys pakankamai reikiamų įgūdžių

Tai, ką turi mokėti rinkodaros profesionalas, šiandien keičiasi greičiau nei bet kada iki šiol. CIM tyrimas, kuriame buvo analizuojami duomenys, tarp 2018 ir 2023 m. gauti iš daugiau nei 10 000 rinkodaros profesionalų, atskleidė situacijos rimtumą. 79 proc. apklaustųjų teigė, kad per paskutinį dešimtmetį įgūdžiai, kurių reikia šiam darbui, visiškai pasikeitė, penktadalis visų respondentų pripažino, kad jaučiasi turintys tik dalį reikalingų įgūdžių tam, kad sėkmingai atliktų savo darbą.

„Šiandien nebėra prasminga ieškoti rinkodaros specialisto su konkrečiomis technologinėmis žiniomis ir įgūdžiais, nes jos keičiasi kone kas savaitę. Dar visai neseniai neįsivaizdavome, kad rinkodaristui bus būtina suprasti dirbtinio intelekto produktus bei mokėti jais naudotis, kai šiandien tai – itin svarbi kompetencija. Tad kartu su kintančiais poreikiais rinkodaroje, itin sparčiai besikeičiančiomis technologijomis, keičiasi ir tai, kaip bendrovės ieško reklamos profesionalų. Kur kas verčiau ieškoti pagal reikiamas būdo savybes, požiūrio į darbą aspektus, nei tai, kokias technologijas žmogus išmano ar kokiomis moka naudotis. Kintančioje rinkodaros aplinkoje šiandien svarbiausia, kad specialistas mokėtų greitai orientuotis, būtų alkanas naujienoms, norėtų nuolat mokytis ir ieškoti unikalių sprendimų verslo tikslams pasiekti“, – pasakoja Aurimas Paulius Girčys.

DI naujienos iš „LinkedIn“

„LinkedIn“ šoka į dirbtinio intelekto (DI) traukinį ir spalį bei lapkritį pristatė savo DI paremtas naujienas premium klientams ir verslui. Taigi, kas naujo?

„Svarbiausios naujienos yra verslui, mat klientams tinklas pasiūlė gana nuspėjamus DI atnaujinimus: DI analizuos klientų turinį nuo komentarų iki įrašų bei straipsnių ir siūlys jiems tinkamiausią turinį, taip pat „LinkedIn“ pasitelks „Microsoft Bing“ tam, kad pateiktų naujausią ir aktualiausią informaciją. Pavyzdžiui, jei vartotojas turi klausimą, gali rasti į jį atsakančius „LinkedIn“ publikuotus ekspertų straipsnius. Greta to, DI žinoma padės ir darbo ieškantiems: pats „LinkedIn“ skelbia, kad DI padės ne tik rasti geriausius ir tinkamiausius skelbimus, bet pasiūlys ir kaip save pateikti konkrečiam darbdaviui tam, kad pritrauktumėte jo dėmesį“, – dalijasi „APG Media“ vadovas.

Pasak jo, kur kas įdomesnių DI naujienų „LinkedIn“ pateikė verslui. „Pirma, sekdamas „Google“ ir „Facebook“ pavyzdžiu, „LinkedIn“ pristatė DI paremtą „LinkedIn“ kampanijų akseleratorių, kuris turėtų automatiškai suplanuoti reklamos kampanijas ar pateikti optimizacijos rekomendacijas, taip pat pasiūlyti įtraukiančius kūrybinius lengvai koreguojamus ir adaptuojamus sprendimus. Antra, buvo pristatytas dirbtinio intelekto treneris: DI pagrindu veikiantis pokalbių robotas, kuris turėtų realiu laiku teikti patarimus ir individualizuotas turinio rekomendacijas tiems, kas nori tobulėti ir mokytis pasirinktoje srityje. Na ir trečioji naujiena, pardavimų navigatorius, kuris turėtų leisti analizuoti santykius su pirkėjais, pasitelkiant DI mechanizmus“, – pasakoja A. P. Girčys.

Pasak jo, naujienų daug, bet kiek jos bus naudingos, parodys tik laikas ir bandymai: „DI įrankiai užvertė rinkodaristus kaip cunamis, dabar reikia išplaukti ir rasti tai, kas iš tiesų naudinga geriausiems rezultatams siekti“.