Tokie žmonės patenka į atmetimo rodiklį (bounce rate). Kartais jie vadinami bounceriais, arba lietuviškai būtų atšokėliais. Ir turėti daug tokių atšokėlių (aukštą atmetimo rodiklį) nėra gerai jokiai svetainei.

Bet kas yra atmetimo rodiklis ir kaip jis skaičiuojamas?

Atmetimo rodiklis iš esmės yra jūsų svetainės pirmo įspūdžio indikatorius. Į atmetimo rodiklį įskaičiuojami lankytojai, kurie, atėję į jūsų puslapį, neperžiūrėjo antro puslapio. Arba kitaip tariant neatliko antro veiksmo, kurį „mato” „Google Analytics“. Čia turėtų būti atkreiptas dėmesys į žodį „veiksmo”, nes į atmetimo rodiklį neįskaičiuojamas laikas, kurį vartotojas praleido puslapyje. Tai reiškia, kad jei vartotojas atėjo į jūsų titulinį puslapį ir išbuvo jame 10 minučių, tačiau niekur daugiau nepaspaudė – jis bus priskirtas atšokėliams.

„Analytics“ atmetimo rodiklį matuoja tik pagal vartotojo veiksmus. Ir tai nebūtinai yra antro puslapio peržiūra. Vartotojas gali paspausti kokį nors mygtuką ar nuorodą į išorinę svetainę. Ir nors pagal nutylėjimą šie veiksmai nėra sekami „Google Analytics“, yra būdų juos susekti naudojant įvykius. Tad tokio įvykio fiksavimas duoda ženklą „Analytics“ fiksuoti šį veiksmą kaip antrą vartotojo veiksmą ir eliminuoti jį iš atšokėlių.

Suprantu, kad ne visi gali būti pažįstami su įvykiais, bet tai paminėjau tam, kad žinotumėte, jog atmetimo rodiklis susijęs su vartotojo veiksmu, kurį mato „Google Analytics“.

Koks atmetimo rodiklis yra geras?

Vienas dažniausiai man užduodamų klausimų – kuo mažesnis, tuo geriau. Bet net ir čia yra išimčių.

Visų pirma atmetimo rodiklis niekada nebus 0. Net ir atmetimo rodiklis žemesnis nei 10% gali indikuoti apie blogybes jūsų svetainėje. Jei matote labai žemą rodiklį, gali būti, kad „Google Analytics“ fiksuoja dvigubas puslapių peržiūras ar yra kitų kodo diegimo klaidų.

Neblogas atmetimo vidurkis gali būti apie 30%. Bet tai tikrai nėra tikslas, į kurį turite orientuotis. Be to, bendras svetainės atmetimo rodiklis atskleidžia ne visą paveikslą.

Jei turite labai aukštą atmetimo rodiklį, tai gali būti ne tik dėl prastos svetainės ar turinio. Gal jūs ką tik pradėjote plačią internetinę kampaniją. Tokiais atvejais atmetimo rodiklis pakyla, nes svetainę pradeda lankyti didelis kiekis žmonių, o tarp jų gali būti ir tokių, kuriems svetainė ar jos turinys tiesiog nėra aktualūs visai arba einamuoju momentu.

Ir priešingai, jei staiga sustabdėte daug savo kampanijų, atmetimo rodiklis gali kristi, nes svetainę pasiekia mažiau naujų lankytojų, lieka tik grįžtantys, o jų atmetimo rodiklis dažnai žemas.

Kaip sumažinti atmetimo rodiklį?

Manau, suprantate, kad aukštas atmetimo rodiklis nėra gerai. Tai rodo, kad visos jūsų pastangos pritraukti lankytojus į svetainę nueina veltui. O kur dar mokamų kanalų biudžetas? Juk jeigu tokio kanalo atmetimo rodiklis yra 50%, tai pusė išleistų pinigų gali būti išmetami į balą.

Štai keli labai paprasti būdai suprasti, kuriose vietose jums reikėtų tobulinti svetainę.

Naršyklių ataskaita

Labai dažnai būna, kad skirtingos naršyklių versijos veikia skirtingai, dėl to vienos gali pasižymėti aukštu atmetimo rodikliu. Tai daugiau technologinis niuansas. Užėję į savo naršyklių ataskaitą, jūs matysite ar yra naršyklės, kurių atmetimo rodiklis išsiskiria iš kitų.

Matome, kad šioje vietoje „Safari“ naršyklės atmetimo rodiklis aukštesnis už kitus, bet generuojama vertė gan didelė. Kas būtų, jei jums pavyktų sumažinti atmetimo rodiklį iki kitų naršyklių lygio?

Visų pirma patestuokite visą savo svetainę su minėta naršykle, ypač apmokėjimo žingsnius. Peržiūrėkite, ar visas turinys gerai atvaizduojamas. Jei paspausite ant konkrečios naršyklės, pamatysite, kokios naršyklės versijos gali kelti problemų.

Atminkite, kad „Safari“ naudojama ir „iPhone“ telefone. Pritaikykite įrenginių segmentą ir pasižiūrėkite, kokie skirtumai. Gali būti, kad mobilaus srauto atmetimo rodiklis didesnis.

Įrenginiai

Labai panaši į ką tik aptartą yra įrenginių ataskaita, kuri parodo pasiskirstymą tarp kompiuterių, mobilių telefonų ir planšečių.

Jūsų tikslas išsiaiškinti, ar čia yra atmetimo rodiklių skirtumų.

Šioje ataskaitoje matosi, kad mobilių ir planšetinių įrenginių atmetimo rodiklis 10% didesnis nei kompiuterių. Tai gal ir nėra labai didelis skirtumas, ir gali būti taip, jog jums nepavyks jo sumažinti iki norimo lygio. Bet pabandyti tikrai verta. Be to, jūsų statistika gal būti kitokia nei mano.

Jei suprasite, kad mobilaus srauto atmetimo rodiklis didelis, tai, kaip ir su naršyklėmis, turite iš karto patestuoti savo puslapį su bent keliais populiariais mobiliais telefonais. Jei norite detalesnių įžvalgų apie įrenginius, pasirinkite „Įrenginiai“ ataskaitą kairiame meniu. Ten matysite konkrečius įrenginius, kurių atmetimo rodiklis aukštas.

Pereikite visas svarbiausias vietas. Užsirašykite vietas, kur jums atrodo nepatogus naršymas mobiliuoju telefonu. Gali būti, kad kažkas neveikia, ar veikia ne taip kaip turėtų.

Taip pat įsitikinkite, kad nukreipimo puslapiai, kurie naudojami reklamose, yra adaptuoti mobiliems įrenginiams.

Jūs nebūtinai rasite vieną tobulintiną vietą, jų gali būti daug ir jos gali būti smulkios.

Srauto šaltiniai

Tai viena iš pagrindinių ataskaitų, nes čia jūs matote, iš kokių kanalų patenka srautas. O svarbiausia, kas atsitinka po to, kai lankytojai patenka į svetainę.

Atmetimo rodiklis čia parodo du dalykus:

- Arba puslapis (-iai), į kuriuos patenka vartotojai, jiems nepatinka (netinkamai veikia ir t.t.)
- Arba srauto šaltinis nėra tinkamas jūsų svetainei. Tai reiškia, kad netinkama auditorija patenka į jūsų svetainę.

Tikslas - rasti šaltinius su aukštu atmetimo rodikliu ir suprasti, kodėl jis toks yra.

Visų pirma, nueikite į atitinkamą šaltinį ir patikrinkite, ar tikrai jūsų reklama taikoma tinkamai auditorijai. Manau, akivaizdu, jog jei auditorijai nereikia jūsų produkto ar paslaugos, jie iš karto pabėgs. Tai gali būti ne tik mokama reklama, tai gali būti, kaip šiuo atveju, srautas iš socialinių kanalų.

Galbūt tai, kuo dalinatės „Facebook“, nėra įdomu jūsų vartotojams.

Antra, pasižiūrėkite, ar reklamose nėra per daug žadama. Šiuo atveju gali susiformuoti per aukštas vartotojų lūkestis ir jiems apsilankius svetainėje, jie gali nusivilti.

Galiausiai, pasižiūrėkite, ar nukreipiate vartotojus ten, kur reikia. Dažna klaida yra skelbti apie kokią nors akciją, o vartotoją nukreipti į titulinį puslapį. To nedarykite.

Svetainės greitis puslapiuose

Manau, niekam nepatinka laukti, kol užsikraus svetainė. Tai gali būti ne tik aukšto atmetimo rodiklio priežastis, bet ir prastų pardavimų.

Yra viena puiki ataskaita prie „Elgsenos“, kuri vadinasi „Svetainės sparta“. Ten labai gražiai parodoma, kurie puslapiai pasižymi mažesniu nei vidurkis svetainės greičiu. Tokie puslapiai gali būti aukšto atmetimo rodiklio priežastimi.

Jūsų tikslas - rasti tokius puslapius ir juos sutvarkyti.

Pradėkite nuo TOP 10 ar TOP 20 savo puslapių. Peržiūrėkite juos visus, gal pamatysite dalykus, siejančius juos kartu.

Atkreipkite dėmesį į:

- nuotraukas ar video, kurie nėra tinkamai paruošti dėjimui į svetainę
- turinys talpinamas iš trečiųjų šalių, kartais jis ilgiau kraunamas nei pats puslapis
- įvairūs kodai, talpinami į puslapį („Facebook“, „Analytics“, GTM, ir kt.) Jų gausa ar neteisinga implementacija gali stabdyti puslapį.
- Programavimo klaidos (HTML kodas, CSS ir pan). Pastaruosius padės pastebėti „Spartos pasiūlymų“ ataskaita. Įžvalgas galite aptarti su programuotoju.

Kuo daugiau tokių puslapių sutvarkysite, tuo labiau patiksite vartotojams ir jie liks svetainėje.

Nukreipimo puslapiai

Ne visi vartotojai į jūsų svetainę patenka per jūsų pagrindinį puslapį. Dažniausiai tik nedidelė dalis surenka jūsų svetainės pavadinimą naršyklėje. Kiti patenka per įvairius svetainės puslapius. O „Google Analytics” turi specialią ataskaitą, parodančią į kokius puslapius tie vartotojai pateko – nukreipimo puslapių ataskaita.

Keliaukime į Elgsena > Svetainės turinys > Nukreipimo puslapiai.

Pirmas puslapis labai dažnai bus jūsų titulinis, todėl matote tik „/”. Toliau išsirikiavę likusieji.

Geriausia žiūrėti tuos, kurie turi daugiausiai sesijų. O jei yra ir konversijos arba jų vertė, tuo pačiu patikrinti, ar puslapis atneša jūsų verslui naudos.

Bet kokiu atveju, puslapius pasižyminčius aukštu atmetimo rodikliu, reikia tvarkyti.

Pabandykite pirma patys užeiti į tokį puslapį ir įsitikinti, ar jis veikia tinkamai. Jei jis veikia, pabandykite susirašyti, kas gali nepatikti vartotojams.

Tada pasižiūrėkite, iš kokio šaltinio užeina vartotojai, patenkantys į konkretų puslapį. Paspauskite ant puslapio ir tada viršuje pasirinkite „Antrinis aspektas” ir ten susiraskite „Šaltinį”. Dabar jūs matote pasiskirstymą pagal srautą.

Svarbiausia surasti puslapius, kurių aukštas atmetimo rodiklis, kai vartotojai ateina iš mokamų šaltinių. Nes jūs akivaizdžiai prarandate pinigus. Tad arba parinkote auditoriją blogai, arba puslapis netinkamas šiai auditorijai.

AdWords raktiniai žodžiai

Kadangi jūs matote visus duomenis iš „AdWords“, jūs galite tuo pasinaudoti ir neleisti pinigų tiems raktiniams žodžiams, kurie pasižymi aukštu atmetimo rodikliu.

Keliaujame į Įgyjimas > AdWords > Raktiniai žodžiai

Nors čia atmetimo rodiklis nedaug skiriasi nuo kitų žodžių, bet kadangi čia mokama reklama, man labai svarbu jį kiek įmanoma labiau sumažinti. Net ir kelių procentų sumažėjimas man padės sutaupyti pinigų. O jei pavyktų sumažinti atmetimo rodiklį keliomis dešimtimis žodžių ar net keliems šimtams, tai suprantate, kad santaupos bus ženklios.

Aišku, visada pradėkite nuo aukščiausio atmetimo rodiklio. Kadangi matote konkretų raktinį žodį, jums bus gana paprasta suprasti, ar į jūsų svetainę atėjęs vartotojas rado, ko ieškojo. Gal jūs jį nukreipiate ne ten, kur reikia? O gal tiesiog pats raktinis žodis nėra tinkamas? Pasistenkite įsijausti į vartotoją ir suprasti, kokią informaciją jis nori matyti.