Viešojoje erdvėje pastaruoju metu netrūksta nedidelio biudžeto audiovizualinių reklamų, komunikuojančių apie trumpalaikes akcijas, pažymima pranešime spaudai.

Dalis prekių ženklų atsisako jas viešinti tradicinėje televizijoje ir lieka reklamuotis tik socialinių tinklų kanaluose.

„Kaip produktui, taip ir reklamai, esame reiklūs aukščiausių standartų. Esame įsitikinę, kad reklaminiai klipai turi būti kuriami tarsi maži meno kūriniai, kurie ne tik pasakoja istoriją, bet ir kelia auditorijos pasigėrėjimą“, – pažymi „Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas Andrius Bagdzevičius.

Pusmetį trukusį „Švyturio Nealkoholinio“ reklaminių klipų gamybos procesą koordinavo 12 metų su didžiausiu šalies aludariu dirbanti kūrybinė agentūra „Not Perfect“.

Įmonės projektų direktorė Ieva Volbekienė pripažįsta, kad nors dabar prekių ženklai drąsiau ieško įvairių reklamos formų, nei pandemijai prasidėjus, vis dar nemažai jų renkasi komunikuoti išliekamosios vertės neturintį turinį.

„Tiesiog tai greitesnis kelias parduoti, pasiekti rezultatų. Auditorijai perduoti aktualias prekių ženklo vertybes – sunkus kelias ir jį pasirenka nedaugelis. Šiandienos kontekste komunikacija su prasminga žinute, aukšta atlikimo kokybe ar net pretenzija į menišką turinį – išsiskiria, atkreipia vartotojų dėmesį. Į jas įsiklausai ir pamatai daugiau, nei esi įpratęs“, – atkreipia dėmesį I. Volbekienė.

Meniškiems klipams pasitelkė meistriškumo temą

„Švyturio Nealkoholinis“ reklamai kūrybos agentūra su klipų kūrybos vadovu Roku Eltermanu ir meno vadove Viktorija Rumiancevaite priešakyje pasirinko meistrystės tematiką. Juose klipų herojai: pianistas P. Geniušas, operos solistė I. Prudnikovaitė ir buriuotojas R. Šiugždinis, filmuojami savo stichijose, o fone skamba pasakojimas apie meistriškumo subtilybes.

„Meistrystė šiandienos kontekste, kai yra daug greičio ir vidutinybės, – itin svarbi tema. O „Švyturys-Utenos alus“, kaip rinkos lyderis, gali šią temą parodyti platesniu kontekstu. Dėl požiūrio į tai, ką jie daro ir išskirtinio aludarių atsidavimo, pats suponuoja apie meistrystę. Tik nenorėjome apie ją kalbėti pernelyg tradiciniu būdu – tiesiogiai rodant aludarių pastangas. Taip atsirado sugretinimai su kitų sričių meistrais, kurių vertybinis pamatas sutampa su „Švyturio-Utenos alaus“ komandos, o sugretinimas su herojais sukūrė gražias metaforas. Vizualiniam sprendimui pasirinkta „double exposure“ technika, kuri leido, atrodytų, itin skirtingus dalykus sujungti ir padaryti vientisus. Su „Švyturio-Utenos alaus“ komanda dirbame ilgą laiką ir iš pusės žodžio suprantame, ko mūsų partneriai nori, tai vienareikšmiškai veda į konstruktyvų ir kokybišką darbą. Bendradarbiavimas yra labai nuoseklus: prekių ženklas „Švyturys Nealkoholinis“ turi aiškiai apibrėžtus, tik jam būdingus elementus, spalvas, kas yra ilgo darbo rezultatas ir, tikiu, visų prekių ženklų siekiamybė“, – pastebi I. Volbekienė.

Klipams kurti pasitelkta ne tik kūrybinė agentūra „Not Perfect“, bet ir audiovizualinio turinio prodiusavimo kompanija „Full Screen“. Reklamas, įamžinusias I. Prudnikovaitės, P. Geniušo ir R. Šiugždinio meistrystę, režisavo Vytautas Chlebinskas.

„Džiaugiuosi, kad reklamose dalyvauti sutiko savo srities autoritetai, meistrai, kuriais Lietuva gali didžiuotis. Esu tikras, kad mūsų prekių ženklas, jei būtų žmogus, savo esybe ir charakteriu puikiai tiktų jų kompanijoje. Kaip produktui, taip ir reklamai, esame reiklūs aukščiausiam standartui. Mums pasisekė, kad ir prie daryklos katilų, ir kuriant reklamą pavyksta sutelkti profesionalų komandą“, – sako A. Bagdzevičius.

Fortepijoną ant kopos gabeno rankomis

Visų trijų reklaminių klipų filmavimai praėjusių metų rudenį vyko pajūryje: Nidoje ant Parnidžio kopos ir švyturyje, Kuršių mariose bei Klaipėdos dramos teatre. Filmavimams prireikė didelės, apie 50 žmonių komandos. Norint įgyvendinti kūrybinius sumanymus, teko ir nemenkų iššūkių.

Fortepijoną ant Parnidžio kopos iš pradžių sumanyta gabenti malūnsparniu, kad smėlyje neliktų pėdų, tačiau galiausiai fortepijonas į vietą atneštas aštuonių vyrų rankomis. Negana to, brangus instrumentas ant kopos paliktas visai nakčiai ir vienintelė, pasikėsinusi į muzikinę įrangą, buvo lapė, kuri filmavimo metu įsikandusi minkštąją fortepijono kėdės dalį bandė ją „nusinešti“. Fiksuojant sceną švyturyje, pianistui P. Geniušui teko nugalėti didžiulę aukščio baimę.

Tuo metu Kuršių mariose įamžinant buriuotojo R. Šiugždinio meistrystę, filmavimo komanda dirbo 6-iese susitalpinusi mažame kateryje, kuriame komandos nariams nebuvo vietos nė apsisukti, todėl darbas turėjo vykti itin greitai ir tiksliai.

„Poetinis pasakojimas – visuomet didžiulis iššūkis. Jis kaipmat apnuogina, parodo, iš ko esi nulipdytas. Drauge darbavosi nuostabi kūrybinė komanda, su kuria galima ir kalnus nuversti. Žinoma, visuomet didžiausias iššūkis yra laikas. Jo visuomet neužtenka, kiekvieną kartą jį reikia mokytis branginti“, – sako vaizdo klipų režisierius V. Chlebinskas.

Jis „Švyturio Nealkoholinio“ reklamų filmavimą įvardija kaip išskirtinį procesą. Ypač dirbant su trimis reklamų herojais.

„Tokie autoritetai priverčia pasitempti. Pažintį su meistrais priimu kaip likimo dovaną. Kai Petras Geniušas palietė klavišus ir pradėjo fortepijonu skambinti kopose, buvo taip nuostabu, kad net prisiminus šiurpai perbėga kūnu. Pamenu, kaip visi buvę už kadro tiesiog nuščiuvo – Petras tiesiog mus „išjungė“. Kaip ir dieną prieš tai, kai filmuojant paprašėme Ievos Prudnikovaitės kadre labai tyliai ir švelniai prasidainuoti gamą – kažkas nerealaus, kad eilinė gama, suskambusi meistro lūpose, gali tave nublokšti. Nuostabūs žmonės iš didžiosios raidės“, – kūrybinio darbo įspūdžiais dalijasi režisierius V. Chlebinskas.