- Kiek laiko kūrėte „AUGA“?

- Simboliška – devynis mėnesius... Naujo prekės ženklo kūrimas prasidėjo 2016 metų pradžioje, kai pradėjau dirbti „Agrowill Group“. „AUGA“ buvo visų šių metų rinkodaros skyriaus prioritetinis projektas. Jį įgyvendinti pavyko per devynis mėnesius. Išties nudirbome didžiulį darbą.

- Nuo ko viskas prasidėjo, kaip atsirado žodis „AUGA“?

- Pirmiausia, organizavome prekės ženklo pavadinimo ir koncepcijos kūrimo konkursą. Jame pakvietėme dalyvauti didžiausias ir geriausias Lietuvos kūrybines agentūras. Užduotis buvo nelengva – surasti prasmingą žodį, kuris atitiktų mūsų idėją ir filosofiją, gerai skambėtų, būtų lengvai ištariamas ne tik lietuvių, bet ir užsienio kalbose, būtų patentuojamas Europos bendrijos šalyse.

Prisimenu, kad pirmojo konkurso etapo rezultatus gavau prieš metus, vasario mėnesį, prieš pat man išvykstant į didžiausią Europoje ekologiškų produktų parodą Vokietijoje „Biofach“. Tai buvo labai geras sutapimas, nes kelionėje galėjau ne tik apmąstyti pasiūlymus, bet ir pasitikrinti juos kitų Europos ir pasaulio ekologiškų produktų prekių ženklų kontekste. Į parodą taip pat vyko mūsų įmonių grupės valdybos pirmininkas K. Juščius ir tai buvo dar vienas geras sutapimas, nes galėjau savo pasiūlymą ne tik pristatyti valdybos pirmininkui bet ir turėjau pakankamai laiko padiskutuoti su juo apie visus už ir prieš.

Žodis „AUGA“ nuo pat pradžių buvo favoritas ir, galima sakyti, kad iš parodos grįžome beveik apsisprendę dėl jo. Beliko tik pasitikrinti patentavimo ir panaudojimo teisinius klausimus. Šį žodį pasiūlė kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, su ja sėkmingai tęsiame bendradarbiavimą.

- Ar „McCann“ agentūra pasiūlė ir vizualinį prekių ženklo sprendimą?

- Vizualiniam sprendimui sukurti skelbėme kitą konkursą. Tai buvo antrasis logotipo kūrimo etapas. Jame sudalyvavo keletas stiprių, žinomų grafikos dizainerių ir dizaino agentūrų. Edvardo Kavarsko pasiūlytas sprendimas nugalėjo ne tik dėl patrauklaus vaizdo, bet ir logotipo panaudojimo universalumo, prasmingumo.

Visada laikausi principo, kad stipraus prekės ženklo pavadinimas ir logotipas turi turėti savo prasmę ir istoriją. Sąmoningi žmonės, o tikime, kad mūsų vartotojai tokie ir yra, visada susidomės ir įvertins, tai, kad turime ką jiems papasakoti.

- Tačiau tai toli gražu ne viskas, ką Jums teko įgyvendinti, kuriant „AUGA"...

- Tikrai ne. Pavadinimo ir logotipo sukūrimas – labai svarbi, bet nedidelė darbo dalis. Mes visą vasarą analizavome ir vertinome rinką, sprendėme produktų gamybinius klausimus, ieškojome tinkamų produkcijos receptūrų. Galiausiai sukūrėme konkrečius produktus, tuomet ėmėmės jų pakuočių kūrimo.

- Pakuotė – bene svarbiausia produkto įvaizdžio dalis. Kaip ją pasirinkote?

- Siekėme sukurti atpažįstamas pakuotes, kurios apimtų įvairias produktų kategorijas: šviežias daržoves, šviežius grybus, konservuotas daržoves ir grybus, eksperimentinę sriubų liniją, pieno ir grūdinius produktus. Pasirinkome taip vadinamą „skėtinio“ prekės ženklo strategiją, t.y. vienu vardu „AUGA“ žymėsime visus savo gaminamus produktus. Pakuotes sukurti padėjo jau minėta agentūra „McCann“.

Paprašėme ir kūrybiniame procese dalyvavusių profesionalų pasidalinti savo komentarais apie savo indėlį kuriant šį prekės ženklą.

„McCann Vilnius“ kūrybos vadovas Mantas Velykis. „AUGA“ atsirado, kai supratome, kad ekologiškas maistas ne tik tiesiogiai auga kaip augalas, bet padeda augti bendruomenei: jis augina mūsų savimonę ir padeda natūraliai augti mūsų vaikams.

Edvardas Kavarskas. Prekių ženklo pavadinimas „AUGA" – veiksmažodis, įprasminantis procesą, o kartu ir visą prekių ženklo filosofiją. Pasiūliau logotipą, kuris vizualiai dar labiau sustiprina šį prasminį ryšį.

Kurdamas logotipą galvojau, kaip mes įsivaizduojame augimą? Žinoma, tai stiebimasis aukštyn. Todėl pasirinkau inovatyvesnį vertikalaus logotipo sprendimą, kuriame prekių ženklo pavadinimas dalinamas į du skiemenis. Vakarų pasaulio pirkėjams skaitymo tradicija – iš kairės į dešinę, po to peršokant į kitą eilutę – yra įgimta, todėl nekelia skaitomumo problemų.

Logotipui naudojamas vieno storio linijų šriftas, kurio formos grynos ir minkštos, o rašymas mažosiomis raidėmis turi bent tris priežastis: išraiškingesnių formų mažosios raidės yra patrauklesnės, mažosios raidės suponuoja atvirumą, be to, remiantis tyrimais, žmonės geriau įsimena užrašus mažosiomis raidėmis.

„McCann“ kūrybos vadovas Aurimas Kadzevičius. Minimalus, paprastas, aiškus ir švarus „AUGA" pakuočių dizainas perteikia produkto natūralumą. Pakuotės dizainas padalintas tarsi į dvi dalis – žemę ir dangų. Viena dalis (balta) atsakinga už prekės ženklo įvaizdį atpažįstamumą, kita (apatinė) – už produktą ir jo sudėtį. Spalvos parinktos subtiliai apeliuojant į produkto maistines savybes. Pakuotėse ryškiai akcentuojamas pats produktas, galima įžvelgti, kad jis tarsi auga iš žemės.