E. prekyboje – milijoniniai kiekiai naujų klientų

Konferencijos pranešėjai atviravo, jog pandeminiai metai paskatino dar iki šiol neregėtą elektroninės prekybos sektoriaus augimą. Anot kinų internetinės prekybos gigantės „Aliexpress“ rinkodaros direktoriaus Olego Lebedevo, šie metai buvo kaip niekad pilni inovacijų e-prekyboje ir už tai turėtume būti dėkingi pandemijos metu galiojantiems apribojimams. Tiesioginės prekių parodų transliacijos, galimybė bendrauti su pardavėju per mobiliąją programėlę bei nusipirkti norimą prekę vieno mygtuko paspaudimu – tai tik maža dalis patogumų, atsiradusių šiemet.

Anot O. Lebedevo, pandeminiai apribojimai įliejo virš 10 milijonų naujų pirkėjų į elektroninės prekybos rinką ir paskatino itin nuožmią konkurenciją tarp rinkos dalyvių, įskaitant agresyvų asortimentų didinimą bei kaip niekad skubų pristatymą iki pat namų durų.

„Dabar kai kur mes siūlome ne maisto prekių atvežimą per 15 minučių. Tai nuostabu,“ – žavėjosi O. Lebedevas. Jis taip pat pasidalino įžvalgomis, kaip tinkamai sustruktūrizuoti pardaviminį pasiūlymą, kuris nedelsiant patrauktų vartotojo dėmesį.

„Vartotojams reikia pajausti naudą nedelsiant, ji turi būti apčiuopiama. Jeigu Jūs žadėsite nuolaidas ateityje, tai niekad nesuveiks“, – teigė O. Lebedevas, išreikšdamas susirūpinimą lojalumo taškų veiksmingumu.

Kitos prekybos gigantės IKEA elektroninės prekybos vadovas Baltijos šalims Vaidas Kančauskas prisipažino, jog įmonė pasirinko Baltijos šalis tarp pirmųjų, kur buvo paleista e-prekyba, tačiau tokio klientų antplūdžio negalėjo tikėtis net čia.

„Paleidus e-prekybą Estijoje, sutriko IKEA serveriai, nes keletas tūkstančių vartotojų kaipmat užplūdo svetainę, – pasakojo V. Kančauskas. – Vertingiausia pamoka iš mūsų e-prekybos sėkmės istorijos yra pasiruošti nesėkmei. Nesvarbu, kaip ilgai ruošiatės, mes rengėmės savo e. parduotuvės paleidimui ištisus mėnesius. Nesvarbu, kokią gerą komandą turite, Jūs turite pasiruošti nesėkmei. Turite visuomet būti pasiruošę, kad kažkas pakryps į blogąją pusę.“

E. prekyboje įsitvirtino ne tik didieji žaidėjai

Kol senieji e-prekybos „vilkai“ šlavėsi turtus pardavinėdami įprasto kasdienio vartojimo prekes, rinką papildė galybė naujų žaidėjų su kūrybinėmis idėjomis. Viena iš jų – Estijos startuolio „Woola“ įkūrėja Anna Liisa Palatu. Jaunos merginos įkurta bendrovė pasišovė išspręsti plastikinių pakavimo plėvelių problemą ir pakeisti jas iš vilnos atliekų pagamintomis tvariomis plėvelėmis.

Kasmet net ir tokia nedidelė šalis kaip Estija išmeta 153 tonų netinkamos gamybai vilnos atliekų, kurios yra sudeginamos arba užkasamos. „Prieš įkuriant „Woola“ dirbau elektroninėje parduotuvėje. Mačiau plastikinių pakuočių problemą. Kai teko siųsti klientui prekes, vienintelis įpakavimo sprendimas buvo burbulinės plėvelės, kurios maža to, kad irsta 700 metų, bet dar yra ir paprasčiausiai negražios,“ – sakė Anna. Mergina paatviravo, jog idėja labai pasiteisino ir užsakymų vilnonėms pakuotėms sulaukdavo jau nuo pirmųjų veiklos dienų.

Tokiu sėkmingu verslo startu negalėjo pasigirti bendrovės „Munt“ įkūrėjas Aksel Joonas Reedi. Būdamas 15 metų amžiaus, vaikinas bandė pardavinėti „Apple“ gaminamų ausinių „AirPods“ kopijas per „Amazon“ platformą, tačiau nesėkmingai.

Tokiomis stulbinamų sėkmių ir karčių nesėkmių istorijomis buvo dalinamasi Baltijos e-komercijos forume 2021, vykusiame Taline, Estijoje.