Jau keletą savaičių „Vilniaus duonos“ soc. tinklų paskyrose galima matyti ryškias, netikėtas ir kiek abstrakčias ar net siurealistiškas iliustracijas, pasakojančias apie „Toste“ – sumuštinių duoną skrudinimui.

"Toste" įrašai soc. tinkluose
"Toste" įrašai soc. tinkluose

"Toste" įrašai soc. tinkluose

Šias iliustracijas sukūrė ne dizaineris, o dirbtinio intelekto įrankis „Midjourney AI“. Žinoma, jų kūrimo procesas šiek tiek skiriasi nuo įprasto darbo su dizaineriu.

„Nors įrankiu naudotis ir nėra sudėtinga, teko šiek tiek pasimokyti bendrauti su dirbtiniu intelektu, nes kai kurias frazes jis suprasdavo gana tiesiogiai, pavyzdžiui, įvedus žodį „spacesuit“, buvo nupieštas verslo kostiumas su kaklaraiščiu, skrajojantis kosmose“, – apie darbo užkulisius pasakojo agentūros „Enter“ kūrybininkas Petras Tursa.

Patikint dirbtiniam intelektui iliustracijų ruošimą, jam galima nurodyti daugybę parametrų, kuriais reiktų vadovautis: nuo veikėjų, aplinkos, spalvų ir apšvietimo iki atlikimo technikos, išmatavimų ir net kokio kūrėjo turėtų būti „įkvėptos“ šios iliustracijos. Kuriant jas turiniui apie „Toste“ duoną, dirbtinis intelektas turėjo semtis įkvėpimo iš Antoine de Saint-Exupéry, ir dar kelių, to laikotarpio prancūzų iliustratorių. Kiekvieno paveikslėlio generavimas užimdavo nuo kelių minučių iki valandos, priklausomai nuo to, kokie raktažodžiai buvo pateikti.

Tiesa, kol kas dirbtiniam intelektui agentūros „Enter“ kūrėjai dar nepatikėjo tekstų rašymo. Juos kūrybinė komanda rašydavo tik pamačiusi iliustracijas, taip šiek tiek palengvinant darbą dirbtiniam intelektui ir suteikiant jam daugiau kūrybinės laisvės.

„Gamindami kepinius mes nuolat eksperimentuojame. Tad šį kartą nepaisant seniausios kepyklos šalyje vardo, vieni iš pirmųjų išdrįsome eksperimentuoti savo komunikacijoje ir pasitelkėme dirbtinį intelektą“, – teigė „Vilniaus duonos“ vykdomasis direktorius Artūras Kokoškinas. Šiam eksperimentui, pasak jo, neatsitiktinai pasitelkta duona skrudinimui „Toste“, kuri yra ne tik viena populiariausių duonų šalyje, bet ir nuolat vartotojams pasiūlanti išbandyti kažką naujo.

Tiesa, kaip patys kūrėjai pastebi – kūrybininkų ir dizainerių dirbtinis intelektas dar nepakeis, Pirmiausia, vis dar reikia sugalvoti, ką norime matyti iliustracijose, kokiu stiliumi tai pateikti ir galiausiai – ką pasakyti. Tačiau, kad soc. tinkluose vis rečiau matysime vienodus paveikslėlius iš fotografijų bankų – kūrėjai net neabejoja.

Skaitmeninio turinio agentūra „Enter“ taip pat dirba su tokiais klientais kaip Telia, Ežys, Acem Film, AVAD, Wolt, Omniva.