Dirbtinis intelektas. Ši tema dar prieš kelerius metus buvo viena populiariausių konferencijų temų. Pranešėjai, kurie paprastai negalėdavo pasidalinti tikrais pasiekimais, dažnai į savo pranešimo turinį įtraukdavo „dirbtinį intelektą“ arba „big data“ raktinius žodžius ir taip aktualizuodavo savo pranešimus. Tačiau situacija keičiasi – dirbtinis intelektas žingsnis po žingsnio patenka į medijų gigantų sprendimus – „Google“ konversijų ir „Facebook“ konversijų kampanijos mums leidžia gauti tai, ko tikrai norime – ne srautą ir parodymus, bet būtent konversijas arba pardavimus. Kaip sakoma: „ką pirksi, tą ir gausi”. Todėl kiekvienam verslui tampa vis svarbiau teisingai aprašyti svetainėje vykstančias konversijas naudojant „Google Tag Manager“, „Facebook Pixelį“ ir „Google Analytics“. Vienas iš dirbtinio intelekto sprendimų augimo šalutinių veiksnių kiekvienam verslui – augantis „Google Tag Manager“ (toliau – GTM) specialistų arba agentūrų, mokančių dirbti su GTM, poreikis.

„Google Tag Manager“ profesionalų poreikio augimas. Verslai naudoja vis daugiau skirtingų medijų kanalų („Google“, „Facebook“, „LinkedIn“) ir kiekvienas kanalas leidžia verslams gauti prieigą prie jų turimų demografinių duomenų apie svetainės lankytojus. Šių kodų teisingas įdėjimas į svetainę yra tik pirmas žingsnis norint suprasti savo auditoriją ir jos pirkimo kelią. 2019 m. vis didesnė paskata verslams bus teisingai priskirti kiekvieną vartotojo paspaudimą svetainėje tikslinei mikro-konversijai, o tą lengviausia padaryti būtent su „Google Tag Manager“. Ar jūs sekate skambučius, ar formų pildymą, visais atvejais Jums padės „Google Tag Manager“ profesionalai, kurie leis priskirti norimą vartotojo veiksmą svetainėje tikslinei konversijai, o šią pateikti „Google Analytics“, „Facebook“, „LinkedIn“ ar kitam medijų kanalui. Be veiksmų priskyrimo konversijoms su „Google Tag Manager“ Jūs taip pat galite nustatyti „Google Analytics“ taikytus parametrus (Custom Dimensions), kuriuose galite priskirti Jūsų vartotojų lojalumo statusą, amžių ar iš kokio kanalo pirmą kartą šis atėjo į Jūsų svetainę. „Google Tag Manager“ leidžia fiksuoti veiksmą, kai vartotojas peržiūri pusę arba visą Jūsų polapį ir daugiau. Galimybių yra daugybė ir jas visas „APG Media“ 2019 m. pristatys E-komercijos konferencijoje.

Personalizacija. Kaip niekada anksčiau surenkame daugybę informacijos apie kiekvieną klientą. O įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), visa informacija, kuri apie vartotoją yra surenkama su jo sutikimu, gali būti be baimės naudojama rinkodaros tikslams. Šią informaciją galime ir turime panaudoti reklamos personalizavimui – tai gerina kliento ir prekės ženklo santykį, didina kliento pasitenkinimą, aktualizuoja turinį, kurį mato vartotojas. Net elementarus dinaminis remarketingas turi geresnius kokybinius rezultatus už žinutę, kuri tiesiog rodoma vartotojui, jo dar nepažįstant ir nežinant vartotojų preferencijų. Kiekvienas vartotojo veiksmas svetainėje ar interakcija su komunikacijos žinutėmis gali padėti mums susidaryti geresnį vaizdą apie vartotojo prioritetus, o šios žinios leidžia atitinkamai suasmeninti komunikacijos turinį – padėti efektyviau parduoti norimą prekę ar paslaugą.

Video reklama. Apie video reklamą ir jos augimo kryptis esame rašę „APG Media“ tinklaraštyje. Jei vis dar neapsisprendėte, ar Jums kitiems metams reikia planuoti eilutę video komunikacijai, gal Jums padės apsispręsti šie skaičiai: 52 proc. žmonių sako, kad po video peržiūros jie jaučiasi ramiau užsakydami prekę internetu; 72 proc. verslų sako, kad video formatas pagerino konversijų dažnį; 70 proc. vartotojų sako, kad jie yra pasidalinę prekinio ženklo video įrašu. Video yra puikus formatas supažindinant vartotoją su Jūsų prekės ženklu arba bandant iškomunikuoti Jūsų vertybes asmenims, kuriems tai yra aktualu. Bet kuriuo atveju, vien video įkėlimas į „YouTube“ negarantuoja, kad Jūsų vaizdo medžiagą žmonės žiūrės. Išnaudokite reklamos galimybes – rodykite video reklamą asmenims, kurie lankėsi Jūsų svetainėje arba panašiems į tuos, kurie atliko pirkimą. Video reklamą žiūrėję asmenys gali būti išsaugomi pakartotinės rinkodaros auditorijose – šias auditorijas vėliau išnaudojant specialių pasiūlymų komunikacijai. Svarbu neapsiriboti vien „Youtube“ ir išnaudoti skirtingų platformų siūlomas galimybes „Facebook“, „Instagram“, „Linked live“ vaizdo transliacijos, 360 vaizdo įrašais.

Nuomonės formuotojai. Tai yra itin kontraversiška tema, apie kurią 2018 m. buvo itin daug kalbėta ir rašyta. Vieni teigia, kad nuomonės formuotojai yra per brangūs, kiti – kad šie nepateisina lūkesčių. Bet kuriuo atveju, žmonės daug labiau pasitiki kitų vartotojų nuomonėmis nei didelių korporacijų ar verslų teiginiais savo svetainėse. Todėl rekomendacijų portalų ir nuomonės formuotojų įtaka tik augs. Šaldyto maisto tiekėjo „Iceland“ pasitenkinimo rodikliai išaugo nuo 10 proc. iki 80 proc. po kampanijos su mikro influenceriais. Jokiu būdu viso savo pardavimus generuojančių kampanijų biudžeto nepermeskite į influencerių eilutę, tačiau jei norite išbandyti alternatyvius sprendimus, kuriais padedate vartotojams apsispręsti dėl savo prekių ar paslaugų, nuomonės formuotojus išbandyti tikrai verta.

Postūmis nuo raktažodžių link auditorijų. Vis didėjant surenkamų duomenų skaičiui apie vartotojus, kai kurie žinovai tvirtina, kad 2019 metai bus metai, kai daugiausiai naudos sulauksime rodydami reklamas pasirinktoms auditorijoms, o ne rodydami reklamą pagal žmonių paieškas. Jau šiandien „Google“ paieška leidžia mums papildomai naudoti auditorijų nustatymus, kurių anksčiau tiesiog nėra buvę. „Bing“ reklama turi galimybę atgimti – bent rinkodarininkų akyse, nes „Microsoft“ pažadėjo, kad sulauksime „LinkedIn“ auditorijų taikymo reklamos rodymui „Bing“ paieškoje. Tai reiškia, kad jei norite savo konferencijų centrą reklamuoti tik direktoriams, tą galėsite padaryti su „Bing“. Žinoma, paties paieškos variklio pasiekiamumas Lietuvoje ir pasaulyje yra mažas, tačiau šis papildomas funkcionalumas yra pakankamas, kad reklamą „Bing“ rekomenduotume išbandyti bent keliems savo partneriams, kuriuos domina B2B klientai.

Alternatyvių reklamos šaltinių naudojimas. „Google“ nebėra vienintelis internetinės reklamos šaltinis. „Facebook“, „LinkedIn“, „Bing“, ir dabar „Amazon“ kuria ir tobulina savo reklamos platformas, o verslai negali sau leisti nebūti matomais visur. 2019 m. matysime „Facebook“ pristatytą paieškos reklamą, kuri jau dabar yra testuojama ir netrukus visu pajėgumu startuos „Facebook“. Paieškos rezultatuose galėsite atsirasti už papildomą mokestį, taigi 2019 metais pakartotinę rinkodarą paieškoje galėsite taikyti ne vien „Google“, bet ir „Facebook“ platformoje.

Stories formatas. Pasaulyje, kur žmonės ieško privatumo ir turi vis mažiau laiko, greitas ir laikinas stories formatas yra tobulas išsigelbėjimas. Vis daugiau platformų: „Instagram“, „Facebook“, „LinkedIn“, „Youtube“ adaptuoja stories formatą ir ieško būdų kaip padaryti jį dar labiau interaktyvų, nes tyrimų duomenimis stories sulaukia vis daugiau susidomėjimo ir yra ateities naujienų srauto atitikmuo.

2019 metais verslai masiškai taikys stories formatą norėdami tiek pasiekti vartotojus organiškai, tiek ir per reklamą.

Vaizdinė paieška. „Pinterest“ ir „Google“ pristatė savo vaizdinės paieškos versijas, kurios leidžia rasti prekę ar tam tikrą objektą pagal jo nuotrauką. Mums vis daugiau paieškų atliekant per mobiliuosius telefonus ir gyvenant mikro akimirkose, ieškoti žodžių junginių apibūdinančių prie gretimo staliuko sėdinčios moters batelius, tampa kur kas per sunki ir per daug laiko reikalaujanti užduotis. Vietoje to galėsite nufotografuoti objektą, kuris jus domina, ir rasti visą reikalingą informaciją. Tai paaiškina ir „Google SEO“ postūmį link vaizdinės medžiagos optimizacijos. Norint, kad jūsų produktai būtų pateikiami vaizdinėje paieškoje svarbu, kad jų paveikslėliai būtų tinkamai indeksuojami, o pirmieji susitvarkę šiuos parametrus gali smarkiai išlošti ir pasikelti savo SEO vertę.

Mikro-akimirkos. Gyvenimo tempui vis greitėjant žmonės ieško informacijos čia ir dabar. Todėl prekės ženklams svarbu būti tose platformose, kuriose žmonės ieško informacijos: „Facebook“, „Google“, „Youtube“, „Pinterest“, ir pristatyti atsakymus sekundės greičiu, nes vartotojai ieško „on the go“ ir dėl jų dėmesio konkuruoja daugybė faktorių. Todėl kitais metais itin didelę įtaką svetainės SEO ir tam, kaip žmonės kontaktuoja su jūsų reklama ir puslapiu turės tai, kaip greitai užsikrauna jūsų svetainė ir ar ji pritaikyta mobiliesiems telefonams. Tiesiog sumažinto paprasto svetainės formato nebepakaks ir reikės rimtai svarstyti apie būtent mobiliesiems pritaikytus puslapius. Į šią tendenciją verta atkreipti dėmesį ne tik optimizuojant internetinį puslapį, bet ir leidžiant reklamas. Kurkite atskiras reklamas tiek mobiliesiems, tiek kompiuteriams, juk labiausiai tinkami reklamų formatai taip pat skiriasi, o vertikali kompiuteriui pritaikyta reklama iššokusi žiūrint stories atrodo taip pat juokingai kaip ir „Comic Sans“ šriftas.

Garsinė paieška, smart-speakers. Vis populiarėjantys išmanieji grotuvai ir su jais populiarėjanti garsinė paieška verčia pergalvoti marketingo strategijas. Tiesa, Lietuvoje ir Europoje išmaniosios audio pagalbininkės kaip „Amazon Alexa“ dar nenugulė į kas antro vartotojo kalėdinių dovanų sąrašą, tačiau šiai bangai jau reikėtų pradėti ruoštis. O jei norite būti matomi ir išgirsti Amerikoje, vertėtų apsvarstyti kitais metais kurti ne tik video reklamas, bet ir audio turinį. Taip pat reikėtų nepamiršti visame pasaulyje populiarėjančio podcasto žanro ir atrasti partnerių tarp šių audio laidų kūrėjų. Gal Jūsų produktas ar tema yra tokia įdomi, kad yra verti savo atskiros laidos? Taip lengvai pasieksite nuobodžiaujančius kamščiuose arba darbe įstrigusius savo klientus.

Analizė ir priskyrimas. Kadangi metams bėgant kanalų, kuriais naudojamės reklamai, skaičius vis didėja, kaip ir prietaisų, kuriais tą reklamą galime išvysti, kitais metais turėtų būti atkreiptas didesnis dėmesys į tai, kaip įvertinti, kurie reklamos kanalai ir prietaisai yra efektyviausi ir kur visus šiuos duomenis gauti vienoje vietoje. Žingsnį į priekį šioje srityje žengė „Facebook“, sukurdamas savo „Attribution Tool“ ir įdiegdamas dar daugiau funkcijų į savo analitikos platformą. Deja, kaip minėjome savo straipsnyje apie šias naujoves, „Google“ ir „Facebook“ matavimo principai skiriasi ir kitais metais tikrai galėsime stebėti šių dviejų milžinų lenktynes ir analitikos srityje.

SEO. Dalį SEO tendencijų 2019 metams jau paminėjome kalbėdami apie kitas mūsų laukiančias madas. Natūralu, kad „Google“ norėdamas būti geriausia paieškos svetaine stengiasi vartotojams pateikti aktualiausią turinį ir, jei kiti metai suksis aplink mobiliuosius, vaizdo ir garso paiešką, ta kryptimi žiūri ir „Google“. Kitais metais pirminis indeksavimo šaltinis bus mobiliosios puslapių versijos, todėl itin svarbu dar šiemet išspręsti visas su tuo susijusias problemas. Kaip ir puslapio saugumas bei greitis, svarbūs parametrai tiek mobiliosioms, tiek kompiuterinėms puslapių versijoms. Virš 50 proc. vartotojų nesulaukia puslapio, jei jis užsikrauna lėčiau nei per 5 sekundes. Tačiau svarbiausia susitvarkyti su SEO pagrindais ir nepamiršti, kad „Google“ nėra vienintelė paieškos platforma. Gal jūsų prekei yra aktualu būti matomai „Amazon“ ar „Bing“ svetainėje?

Tai yra „APG Media“ skaitmeninės rinkodaros prognozės 2019 m. Daugiau „APG Media“ įžvalgų čia.