Apie tvarumą, socialinę atsakomybę, atrodo, kalba visi, įmonės ir darbuotojai mielai priima ir įgyvendina įvairias programas, kurios tausoja ir gerina aplinką, kuria gerbūvį bendruomenėms, ar sprendžia kitas problemas. Bet jei manote, kad ši tema „išsisėmusi“ – klystate. Nedaug prekės ženklų Lietuvoje išnaudoja šį pranašumą ir kuria nuoseklią komunikacijos liniją dedikuotą tvarumui.

Mane be galo nustebino mažai iškomunikuotas mūsų „Utenos trikotažo“ pasiekimas ir unikalus bendradarbiavimas su „Greenpeace“. Trikotažo produkcijos gamintojai šių metų pradžioje tapo pirmąja ir kol kas visame pasaulyje vienintele bendrove, atitinkančia „Greenpeace“ tekstilės gamybos standartą. Ji taip pat tapo organizacijos gamybos partnere – pradėta naujos „Greenpeace“ kolekcijos gamyba, tačiau viešai bendrovė tvarumo temos nuosekliai neplėtoja ir, tikėtina, praranda galimybę prisitraukti daugiau pirkėjų. Juk jei verslas vertinamas „Greenpeace“ tikriausiai niekas nedrįs ginčytis, kad jis eina teisingu keliu ir reiktų tai išnaudoti komunikacijoje.

„Sustainable Brand Index“ reitinge prekybos tinklas „Lidl“ 2020 m. balandžio mėn. išrinktas tvariausiu prekės ženklu Lietuvoje, antra vieta atiteko telekomunikacijų bendrovei „Tele2”, trečia – prekybos tinklui „Iki”. Tikriausiai daugelis iš karto prisimena „Lidl“ plastiko mažinimo strategijos sprendimus, pavyzdžiui, „Banginio dydžio dėkui“ kampaniją. O ar prisimenate daugiau panašių ir garsiau nuskambėjusių bendrovių pavyzdžių? Vargiai.

Taigi, jei jūsų verslui tvarumas vertybė – puiku – nuosekliai išnaudokite tai komunikacijoje. Deja, „Facebook“ about skiltyje, ar kitose interneto platybėse neužtenka paminėti „tvarumas – mūsų verslo strategijos dalis“, „palaikome tvarius sprendimus“, ar kt. Tokia komunikacija netenkins ir neįtikins nei vienos iš suinteresuotų šalių. Turite realiais veiksmais parodyti ir papasakoti, kad ši tema jums iš tiesų svarbi.

Kalbėkite ne tik apie savo verslo tvarius sprendimus, dalinkitės kita naudinga informacija, edukuokite, būkite atviri, skaidrūs, nuoseklūs ir įdomūs, tiksliai žinokite, ką norite pasakyti ir kokius tikslus pasiekti. Savo darbuotojų, jų šeimos narių, ar prekės ženklo ambasadorių nepalikite nuošalyje – jiems taip pat svarbu suteikti aktualios informacijos. Be to, galbūt juos įtrauksite pasakojant savo tvarumo istoriją. Keli būdai, kaip tai padaryti:

– Pasirūpinkite savo interneto svetainėje esančia informacija – neabejotinai sulauksite lankytojų, kurie norės „patikrinti“ jūsų veiklą. Pavyzdžiui, susikurkite atskirą polapį, kuriame atsispindėtų jūsų požiūris į tvarumą, skelbiami tvarumo tikslai, metodai, įgyvendinti projektai, talpinamos ataskaitos, susijusios naujienos ar publikacijos. Viskas aiškiai aprašyta ir pavaizduota, lengvai ir greitai randama vienoje vietoje.

– Išnaudokite „Facebook“, „Instagram“ įrankius – ne tik kurkite lengvai skaitomus, tinkamos apimties įrašus ir akį traukiančius vizualus, bet ir pasiekite auditoriją per populiariuosius stories, live, IGTV formatus ar kt. įrankius. Socialiniai tinklai – puiki vieta įtraukti prekės ženklo ambasadorius, kurti bendruomenę, o jei reikia – pasitelkti atitinkamus influencerius.

„LinkedIn“ – čia naujienos tikslios ir su aiškia žinute. Svarbu išlaikyti nuoseklumą (tai nereiškia daug įrašų), vientisą komunikacijos toną, išmėginti naujus įrankius, pavyzdžiui, „poll“ ar kt. „LinkedIn“ padės kurti organizacijos įvaizdį ir sėkmingai įgyvendinti tvarumo strategiją.

– Galbūt turite daug idėjų, kurių užtektų naujienlaiškio, blogo, video, ar audio turinio, pavyzdžiui, tinklalaidės, kūrimu.

– Dalyvaukite tvarumo, atsakingo verslo apdovanojimuose – parodykite, ką gali jūsų produktas.

– Patys organizuokite, ar dalyvaukite įvairiose iniciatyvose, projektuose, konkursuose, iššūkiuose, renginiuose, paskaitose – parodykite, kad tvarumas jums rūpi ir kvieskite prisijungti kitus, edukuokite šia tema. Galbūt surengsite tvarumo festivalį, ar paskaitų, pranešimų ciklą?

Dalinkitės patirtimi – kvieskite pas save į svečius, parodykite kaip jūs įgyvendinote tvarumo projektą. Arba važiuokite į svečius kaip konsultantai.

– Parodykite, kad tvarumo tema svarbi bendradarbiaujant ir renkantis partnerius. Neabejotinai kartu su jais taip pat galite nuveikti daug ką naudinga.

– Jūsų klientams rūpi tvarumo tema – skatinkite ir apdovanokite juos, pavyzdžiui, papildomomis nuolaidomis, ar kitomis naudomis.

– Išnaudokite pakuotę – klientui trumpai priminkite, kad tvarumas jūsų vertybė. Jei esamą jau pakeitėte į aplinkai draugiškesnę, galbūt, dar galite vos keliais sakiniais papasakoti istoriją, kuri visam laikui užkariautų pirkėjo širdį.

Įtraukite darbuotojus ir jų šeimos narius – vienas iš jų – atsisakė automobilio, kitas gali pamokyti zero waste principų? Laikas apie tai sužinoti ir kitiems. Be to, galbūt, pats metas bendrovės viduje sukurti unikalią tvarumo ambasadorių bendruomenę?