Dramblio kambaryje neminėsiu. Visi žinom, kas vyksta, ir visi šiek tiek neramiai žiūrime į ateitį. Pakalbėsiu apie tai, kas buvo aktualu ir prieš pastarųjų dienų įvykius. Kas svarbiausia – tai bus YPAČ aktualu, kai viskas kiek aprims ir pradės normalizuotis.

Strategija. Šį žodį iš klientų, ypač naujų, ieškančių agentūros ir kviečiančių dalyvauti konkursuose girdime ypač dažnai. Tik, deja, dažniausiai su planu, kaip pasiekti ilgalaikį tikslą jis neturi nieko bendro. Dažniausiai žodį „strategija“ girdime kanalų kontekste – „mums reikia Facebook/YouTube/AdWords/TikTok strategijos“.

Klientai ieško daugybės „strategų“ – agentūros feisbuko postams, kitos agentūros media planavimui, trečios agentūros „AdWordsams“, ketvirtos – „Instagram Stories“ turiniui kurti, penktos – „Social Performance“ reklamoms administruoti… Ir taip toliau, toliau, toliau. Tai nebūtų blogai per se, tačiau visi šie veiksmai dažniausiai neturi jokio bendro vardiklio. Visos „strategijos“ neturi bendros… strategijos.

Manau, dabar pats laikas atsibusti ir, šiek tiek atsitraukus, pasižiūrėti blaiviau. Baikime gaudyti kiekvieną naują saulės zuikutį – jums nereikia „būti „TikToke“, jums nereikia „daryti kažko „Instagram“ feed’e vien dėl to, kad tai daro konkurentai. „TikTok“, „Instagram“, „Facebook“, „Snapchat“ ir kiti kanalai, yra būtent tai – ka-na-lai. Ir atskirų strategijų jiems nereikia. Veiksmų plano reikia, taip. Tačiau tik tada, kai turite aiškią verslo, ir tuomet – komunikacijos strategiją.

Kažkada, TV eros pradžioje, prekių ženklai bandė „kurti turinį televizijai“ – iš tų laikų turime multikus su Tony the Tiger nuo „Frosties“ pakelio ir specialias „Flinstone“ serijas, kur jie diskutuoja apie naujų „Winston“ cigarečių skonį. Žmonėms tai tikrai neatrodė kaip geras ir įdomus turinys, todėl prekių ženklai nusprendė apsiriboti product placementu ir reklama, kuri leido televizijoms pirkti gerą turinį iš profesionalų. Apie dainas, kurias apie save kuria prekių ženklai ar jų pasamdyti atlikėjai, jei ir išgirstame, tai tik „ar tu girdėjai tą nesąmonę?“ kontekste. Galbūt reikėtų atsibusti ir kalbant apie visus kitus kanalus?

Taip, gero turinio žmonėms reikia, ir taip, jiems būtų įdomu jūsų kuriamas turinys – bet tik tada, jei jūs iš tiesų TURITE KĄ PASAKYTI. Ne dėl to, kad paskutiniuose marketingo pusryčiuose ar „LinkedIn“ poste matėte, kad yra naujas amazing kanalas, kuriame sėdi visi dvylikamečiai, ir juos dabar trūks plyš reikia pasiekti su savo trendy cool turiniu, nes tada, kai jie užaugs ir turės pinigų, tai visi pirks jūsų batų valiklius.

Nereikia. Ką jums REIKIA padaryti, tai pagalvoti, KAS JŪS ESATE, ir baigti tą šizofrenišką penkiolikos strategijų penkiolikai kanalų betvarkę. Nuspręsti, kokie yra jūsų prekės ženklo unique selling points, kaip juos galima patraukliai paaiškinti skirtingoms auditorijoms, o jau tuomet pradėti galvoti apie kanalus, kuriuose tos auditorijos praleidžia daugiausiai laiko, ir galimybes tuose kanaluose pirkti reklamą. Taip, pirkti. Ne bandyti apsimesti, kad čia tik šiaip užsukot turinuko pakurti, ir norit daug draugų susirasti.

Draugų gal ir susirasite, bet ne dėl jūsų „facebook strategijos“. Draugų susirasite, kai jūsų reklamą pamatę ir patikėję jūsų pažadais vartotojai įsigys jūsų prekę ir ja taip susižavės, kad norės sužinoti daugiau, rekomenduoti draugams ir padėti jums įgyvendinti jūsų socialinės atsakomybės tikslus. Todėl vietoj penkiolikos „stategijų“ nieko nereiškiantiems KPI’sams pasiekti apsiribokit viena – jūsų VERSLO strategija. Tai bus daug sunkiau, bet vaisiai bus žymiai saldesni.

Juk pripažinkim – kai CEO klaus jūsų, kokią vertę marketingo skyrius kuria įmonei, bus daug maloniau papasakoti jam apie lojalius klientus ir augančius pardavimus (ar bent minimizuotą „krizės skausmą“), nei apie „Facebook“ engeidžmentus, „Instagramo“ viewsus ar „TikTok“ „followerius“, tiesa?

M360
Socialus marketingas