Pusė apklaustų agentūrų vadovų prognozuoja, kad didelį augimo potencialą per 3 metus taip pat turi vidinė komunikacija ir socialinių tinklų komunikacija. 20 proc. vadovų mano, kad tarp didžiausią augimo potencialą turinčių sričių yra ir ryšiai su žiniasklaida bei išorinė korporatyvinė komunikacija.
71 proc. komunikacijos paslaugų pardavimų bus skirta verslo sektoriui, 22 proc. – valstybiniam sektoriui ir 7 proc. – asmeninių prekių ženklų savininkams, - prognozuoja agentūrų vadovai.

Augo sparčiau nei planavo

Jeigu prieš metus agentūrų vadovai sakė, kad plėtros mastas priklausys nuo aplinkybių, šiemet plėtros poreikiu neabejoja. Apklausa parodė, kad net 9 iš 10 – daugiau nei planavo – agentūrų 2021 metais vykdė plėtrą, o 8 iš 10 agentūrų plėstis planuoja ir šiemet.

Tiesioginės pajamos už komunikacijos paslaugas pernai augo daugiau nei buvo planuota: 30 proc. apklaustųjų teigė, kad tiesioginės pajamos 2021-aisiais padidėjo 33-50 proc., 4 iš 10 agentūrų pajamos augo 21-33 proc., dar 2 iš 10 agentūrų pajamos augo iki 20 proc., nors, kalbinti prieš metus, visi agentūrų vadovai planavo, kad tiesioginės pajamos augs ne daugiau kaip trečdaliu.

Dvi sritys, kuriose agentūros pernai vykdė didesnę plėtrą, nei tikėjosi, tai – vidinė komunikacija ir strateginės komunikacijos konsultacijos.

„Komunikacijos rinkos dalyviai prasidėjusius metus vertina optimistiškai. Pandemijos laikotarpis parodė komunikacijos svarbą verslui, tad paslaugų poreikis augo pernai ir planuojama, kad augs ir šiais metais. Akivaizdu, kad išaugo strateginių konsultacijų poreikis, taip pat vidinės komunikacijos paslaugų paklausa, išaugusi per karantiną, tęsiasi ir toliau“, – komentuoja KIA Tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.

Artūras Jonkus

Mažiau krizių komunikacijos

Ryškią dalį suteiktų komunikacijos paslaugų paketo pernai sudarė ir integruota komunikacija, darbdavio įvaizdžio komunikacija, ryšiai su žiniasklaida bei socialinių tinklų komunikacija.

„Palyginus su pernai sausį daryta apklausa, per metus mažiau ryškus tapo krizinės komunikacijos poreikis. Tai rodo, kad verslas mažiau susiduria su krizinėmis situacijomis negu pandemijos pradžioje“, – pastebi A. Jonkus.

Paklausti, kaip dėl pandemijos 2021 metais pasikeitė komunikacijos paslaugų pobūdis, agentūrų vadovai vieningai atsakė, kad viskas pabrango.

„Dėl suvaržymų buvo sunku prognozuoti renginių industrijos veiklas, sumažėjo renginių ir interaktyvių veiklų apimtys, atitinkamai toliau augo skaitmeninė komunikacija <...> Darbdavio komunikacijoje nauja tai, kad didžiausias dėmesys buvo ne darbuotojų pritraukimo, bet ir išlaikymo strategijoms kurti <...> Išaugo socialinės atsakomybės klientų poreikis ir vis daugiau verslo klientų nori komunikuoti apie savo tvarumą“, – apklausos metu komentavo komunikacijos agentūrų vadovai.

Keičiasi tipinis klientas

Visi apklausos dalyviai pažymėjo, kad 2021 metais neteko mažinti darbuotojų skaičiaus, kaip buvo atsitikę pandemijos pradžioje, – pernai darbuotojų skaičius tik augo ir kvalifikuotų darbuotojų poreikis išliks ne mažiau aktualus.

Agentūrų vadovai pripažino, kad tipinis komunikacijos paslaugų klientas pastaruoju metu keičiasi – klientai vis geriau supranta komunikacijos naudą ir paskirtį. Kalbėdami apie kliento paslaugų krepšelį, 7 iš 10 vadovų atsakė, kad pernai augo ir jų užsakomų paslaugų kiekis, ir kainos.

„Apklausa patvirtino, kad komunikacijos paslaugų rinka auga sparčiai, bet nuosekliai, su priekyje išsilaikančiu strateginių konsultacijų, integruotos komunikacijos ir vidinės komunikacijos bei skaitmeninės komunikacijos poreikiu“, – apibendrina KIA Tarybos pirmininkas A. Jonkus.

Agentūrų vadovai planuoja, kad augimo tempai nemažės ir šiemet. Pusė apklaustų agentūrų pagal darbų apimtis planuoja, kad tiesioginės pajamos šiemet augs daugiau kaip 21 proc., 2 iš 10 agentūrų planuoja iki 20 proc. augimą.

Komunikacijos industrijos asociacijos apklausa atlikta 2022 metų sausio pabaigoje. Apklausoje dalyvavo 10-ies agentūrų, apimančių daugiau kaip pusę komunikacijos paslaugų rinkos, vadovai ir partneriai. Apklausa paremta agentūrų lyderių prognozėmis ir matomomis tendencijomis, o ne audituotais 2021 metų rezultatais.

Apie asociaciją

Komunikacijos industrijos asociacija įkurta 2009 metais siekiant stiprinti profesinius standartus ir gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje. Asociacija vienija aukščiausius veiklos kokybės standartus propaguojančias agentūras: „Adverum“, „Agency 1323“, „Bosanova“, „co:agency“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „PR Service/Edelman Affiliate“ ir „Publicum FComm“.