Pirmavusios svetainės pagal reklamos pasiekimą

Tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ duomenimis, 2023 m. liepą portale „delfi.lt“ reklamos pasiekimas buvo 49 proc., „facebook.com“ – 37 proc., portale „15min.lt“ – 35 proc., „lrytas.lt“ – 33 proc., „youtube.com“ – 31 proc., „skelbiu.lt“ – 26 proc., „tv3.lt“ – 23 proc., „lrt.lt“ – 21 proc., „lamaistas.lt“ ir „vz.lt“ – po 17 proc. internetu besinaudojančios auditorijos.

„TOP10 net šešios pozicijos pagal reklamų pasiekimą šįkart teko naujienų portalams. Pirmoje vietoje liepos mėnesį matome „Delfi“, su 49 proc. pasiekimu. Tai reiškia, kad beveik pusė interneto auditorijos matė bent vieną reklamą šiame kanale. „15min.“ reklamų pasiekimas šiek tiek lenkė „Youtube“ ir pasiekė daugiau kaip trečdalį auditorijos. Panašiai ir „Lrytas“. Tiesa, LRT portalas, irgi patenkantis į dešimtuką pagal reklamos pasiekimą – komercinės reklamos netransliuoja, jame skelbta daugiausia socialinė, renginių rėmimai ir savireklama“, – sakė Vadim Šablo, „Kantar“ media tyrimų vadovas.

Jis pridūrė, jog mažesnį soc.tinklų reklamos pasiekimą gali lemti ir tai, jog KantarMetrix įrankis į auditorijos rodiklius netraukia srauto, ateinančio per programėles bei nefiksuoja reklamos, matomos naršant per programėlę. Programėlių pasiekimas pateikiamas atskirais duomenimis.

Daugiausia auditorijos pasiekė IKI reklama

Štai kaip išsidėstė reklamos užsakovai pagal reklamos pasiekimą TOP10 svetainėse. Daugiausia auditorijos pasiekė „IKI Lietuva“ reklama (45 proc. reklamos pasiekimas), toliau rikiuojasi „Telia Lietuva“ (34 proc.), „Camelia“ (32 proc.), „Amber Gaming“ (31 proc.), „Top Sport“ (30 proc.), „Tele2“ (30 proc.), „Ermitažas“ (29 proc.), „Volfas Engelman“ (28 proc.), „Mėlyna ir geltona“ (28 proc.), „Kesko Senukai Lithuania“ (27 proc.).

„Reklamos pasiekimas rodo, kad liepos mėnesį 45% auditorijos matė IKI reklamą bent viename iš TOP10 interneto puslapių. O naujienų portalų atveju, šio prekybos tinklo reklamą viename iš TOP5 naujienų portalų matė 38 proc. interneto auditorijos. Tai, kad šalia nėra kitų prekybos tinklų, gali rodyti, jog jie renkasi kitas reklamos strategijas, pavyzdžiui, daugiau reklamuojasi televizijoje arba tiesiog šį mėnesį jų reklamos pasiekimas buvo mažesnis“, – skaičius komentavo V. Šablo.

Naujienų portalų reklamos auditorija ir reklamdaviai

Analizuojant atskirai TOP5 Lietuvos naujienų portalus, 2023 m. portale „delfi.lt“ reklamos pasiekimas buvo 49 proc., portale „15min.lt“– 35 proc., „lrytas.lt“ – 33 proc., „tv3.lt“ – 23 proc., „lrt.lt“ – 21 proc. internetu besinaudojančios auditorijos.

Naujienų portaluose didžiausią auditorijos dalį pasiekė „IKI Lietuva“ reklamos (38 proc. reklamos pasiekimas). Po jos rikiuojasi „Top Sport“ (28 proc.), „Camelia“ (28 proc.), „Volfas Engelman“ (28 proc.), „Telia Lietuva“ (27 proc.), „Ermitažas“ (26 proc.), „Amber Gaming“ (25 proc.). Dešimtuką užbaigia „Kesko Senukai Lithuania“ (23 proc.), „Norfos mažmena“ (23 proc.), „Mėlyna ir geltona“ (22 proc.).


„KANTARMetrix“ interneto ir reklamos internete auditorijų tyrimas, grįstas reprezentatyvios žmonių panelės naršymo duomenimis.

Į svetainių auditorijas netraukiami programėlių naršymo duomenys. Reklamos terminas šiame tyrime apima reklamjuostes ir klipus, turinio reklama į analizę netraukiama.