„Nieko nuostabaus, kad tiek lietuviams, tiek ir visiems likusiems europiečiams socialiniuose tinkluose randama informacija yra itin svarbi. Žmonės tampa vis kritiškesni, aklai nepasitiki reklama ir prieš įsigydami prekę patys internete atlieka nedidelę analizę apie produktą ar jo pardavėją. Tam ypatingai pasitarnauja atsiliepimai socialiniuose tinkluose. Daugelis žmonių linkę pirkti remdamiesi draugų, pažįstamų rekomendacijomis, o didelę įtaką apsisprendimui pirkti turi ir neigiami atsiliepimai apie prekę ar internetinę parduotuvę“, – pranešime žiniasklaidai sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Šios apklausos metu buvo siekiama išsiaiškinti 3 pagrindinius faktorius, kurie labiausiai stabdo nuo apsipirkimo internete. Antru svarbiausiu rodikliu, sulaikančiu nuo apsipirkimo internetinėje erdvėje, lietuviai įvardijo nežinojimą, kada tiksliai atkeliaus nusipirkta prekė (28 proc. apklaustųjų). Trečias tautiečius labiausiai atbaidantis faktorius – per ilgas prekės pristatymo laikas (20 proc.).

Pirkėjai nesiskųs, jei nebus kuo

„Norint išvengti neigiamų atsiliepimų socialiniuose tinkluose, elektroniniam verslui svarbiausia suprasti, kad viskas prasideda nuo įmonės procesų. Jei susitvarkysite su tuo, kuo žmonės yra nepatenkinti, nereikės ieškoti būdų spręsti krizes socialiniuose tinkluose ir bijoti klientų atkritimo dėl neigiamų atsiliepimų internete.

Apklausos duomenys atskleidė, kad žmonėms yra itin svarbu prekės siuntimas – baimina nežinojimas, kada atkeliaus nupirkta prekė ir kad tai bus labai negreitai. Pastebime, kad ir nusiskundimų socialiniuose tinkluose dažnai būna būtent apie tai. Tad čia elektroniniam verslui itin svarbu pasirinkti tinkamus, gerą vardą turinčius ir kokybiškas paslaugas teikiančius logistikos partnerius“, – sako G. Bilevičius.

Pirkėjams: ieškokite informacijos prieš užsisakydami

Tuo tarpu internetu perkantiems patariama prieš užsakant prekes elektroninėje parduotuvėje pasidomėti, kas pristato jų prekes, koks yra jų pristatymo laikas, išsiaiškinti, ar įmanoma sekti siuntos kelią internetu.

„Elektroninės parduotuvės dažniausiai tokią informaciją pateikia, tad dar prieš užsakydami galite gauti visus atsakymus. Jei jos internetinėje parduotuvėje nėra – reikia drąsiai kreiptis nurodytais kontaktais. Na, o jei nesulaukiama atsakymo arba svetainėje išvis nėra jokių kontaktų, vertėtų susimąstyti, ar pasirinkta elektroninė parduotuvė yra patikima ir verta joje pirkti“, – pataria G. Bilevičius.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2017 m. birželio-liepos mėnesiais apklausta 24,871 žmonių 22 Europos valstybėse, Lietuvoje apklausti 821 asmenys.