UAB „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi visuomenės apklausa parodė, kad absoliuti dauguma – 99 proc. apklaustųjų – girdėjo apie Vilniuje liepos 11-12 dienomis vykusį NATO vadovų susitikimą, 84 proc. atsakė manantys, kad tokie renginiai Lietuvai yra naudingi. Kaip pagrindines renginio naudas Lietuvai respondentai išskyrė prisidėjimą prie šalies žinomumo ir įvaizdžio formavimo (36 proc.), 18 proc. paminėjo jo dėka į Lietuvą atkreipiamą dėmesį, dar 11 proc. renginio naudą grindė indėliu į Lietuvos saugumą.

Paklausti, ar didžiuojasi tuo, kad yra Lietuvos piliečiais, teigiamai atsakė 91 proc. gyventojų, 89 proc. apklaustųjų nurodė, kad didžiuojasi tuo, kad Lietuva yra NATO narė.

„NATO vadovų susitikimo Vilniuje informacinė kampanija suvienijo daug skirtingų institucijų, o tai leido efektyviai išnaudoti įvairius komunikacinius kanalus, užtikrinti vientisą komunikaciją informuojant šalies visuomenę apie vieną reikšmingiausių renginių Lietuvos istorijoje, parodant Lietuvos indėlį stiprinant Aljansą ir atskleidžiant NATO svarbą šalies ir regiono saugumui“, – pastebi Vyriausybės kanceliarijos Komunikacijos departamento vadovas Marius Gurskas.

Marius Gurskas

Apklausa taip pat parodė, jog Vyriausybės kanceliarijos organizuota NATO lyderių susitikimo Vilniuje informacinė kampanija pasiekė daugumą Lietuvos gyventojų: 8 iš 10 apklaustųjų girdėjo susitikimui skirtą šūkį „Galingi, nes vieningi!“, panaši dalis (83 proc.) respondentų atpažino renginio logotipą. Bendrą teigiamą renginio vertinimą taip pat rodo, jog 82 proc. gyventojų sutiktų, jeigu ateityje būtų organizuojamas panašaus masto renginys Lietuvoje.

„NATO vadovų susitikimas Vilniuje buvo išties neeilinis įvykis – absoliuti dauguma gyventojų pastebėjo ir domėjosi renginiu ir linkę jį vertinti palankiai visų pirma kaip puikią reklamą Lietuvai. Be to, lietuviams imponuoja, kad Lietuva nėra antraeilė, mažareikšmė NATO šalis, o kaip lygiateisė narė-šeimininkė priima pasaulio galinguosius savo namuose. Dauguma gyventojų norėtų sulaukti tokių renginių ir ateityje“, – vertindamas apklausos duomenis pažymi sociologas, „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas.

 Ignas Zokas

Plačią su NATO vadovų susitikimu susijusios informacijos sklaidą šalyje rodo ir žiniasklaidos – televizijos, radijo bei interneto portalų – vartotojų pasiekiamumo duomenys, kuriais pasiektos tikslinės gyventojų auditorijos.

„Facebook“ ir „YouTube“ platformose informacinė kampanija pasiekė daugiau kaip 1 mln. unikalių vartotojų, 1,5 mln. unikalių vartotojų žinia apie renginį pasiekė per reklamines juostas interneto portaluose. Apie didžiausią Lietuvos istorijoje renginį taip pat skelbė ir lauko bei viešojo transporto reklamos dešimtyje Lietuvos miestų, nacionalinės ir regioninės spaudos bei interneto žiniasklaidos kanalai.

Vieninga renginio komunikacija atsispindėjo ir vietose, kuriose lankėsi ir dirbo keli tūkstančiai užsienio žurnalistų – Vilniaus oro uoste, Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.

Ne tik sužinoti apie NATO vadovų susitikimą, bet ir susipažinti su Lietuvos ir sąjungininkų kariais, iš arti apžiūrėti karinę techniką ir ginkluotę bei daugiau sužinoti apie Lietuvos ir aljanso saugumo užtikrinimą, įsitraukti į pažintines ir pramogines veiklas gyventojai turėjo galimybę ir Krašto apsaugos ministerijos organizuoto ciklo „Galingi, nes vieningi!“ renginiuose. Prieš NATO viršūnių susitikimą šie vyko Vilniuje, Klaipėdoje, Kelmėje, Prienuose ir kituose Lietuvos miestuose.