TV per pirmąjį ketvirtį buvo ištransliuota 753 tūkst. reklamos klipų – 18,8 % daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Radijo stotys per šį laiką ištransliavo 2 milijonus 618 tūkstančių sekundžių reklamos ir tai buvo 3 proc. daugiau negu per tą patį 2022-ųjų metų laikotarpį.

Interneto reklamos kiekis analizuojamu laikotarpiu išaugo 7,1 proc. Reklama interneto svetainėse ir socialiniuose tinkluose surinko 3,9 mlrd. reklamos parodymų (impressions).

„TV rinka, kuri užima pusę reklamos rinkos ir yra tarsi jos būklės lakmuso popierėlis, mažėjimo ženklų nerodo ir reklamos kiekiai, matome, auga. Kita vertus, svarbu turėti omenyje, kad reklamos rinka į recesijas sureaguoja kone metais vėliau, nes biudžetai būna suplanuoti metams į priekį“, – sakė Giedrė Juronienė, „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė.

Tarp didžiausių reklamdavių šį ketvirtį visi didieji prekybos centrai – LIDL, „Maxima“ ir IKI, jie užima tris pirmąsias pozicijas, dešimtuke yra ir RIMI. TOP10 taip pat ir trys didieji operatoriai: „Tele2“, „Telia“ ir „Bitė“. Farmacija ir vaistinės – trečias ryškus dešimtuko segmentas, jį reklamdavių tope atstovauja „Eurovaistinė“, „Valentis“ ir „Camelia“.

„Prekybos tinklai, vaistinės ir pirkėjų kortelės – šios produktų grupės dominavo ir praėjusių metų pirmąjį ketvirtį. Trejetukas šių grupių nepakito. Tuo tarpu vitaminų ir maisto papildų kategorija šoktelėjo aukštyn: pernai ji buvo septinta – šiemet jau ketvirtoje pozicijoje, gerokai ūgtelėjo ir prekybos internetu kategorija bei mobilaus ryšio operatorių“, – analizavo reklamos monitoringo ekspertė.

Spaudos reklamos apimtys kiek mažėjo, 3,2 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 1,350 mln. kv. cm reklamos, reklamos plotas mažėjo 3,4 proc. Žurnaluose reklamos plotas nukrito 2,8 proc. ir sudarė 932 tūkst. kv. centimetrų reklamos.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas išaugo 11,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose Lietuvoje buvo 25,5 tūkstančiai m² reklamos.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo uždėta 8,9 tūkstančių reklaminių skydelių (ang. fillboard). Palyginti su 2022 metų trijų mėnesių rezultatais, šios reklamos kiekis nesikeitė.

Kino reklamos kiekis didėjo 11 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 117 tūkstančių reklaminių klipų.

Apie „Kantar“ reklamos monitoringą

Duomenys pateikiami tik iš „Kantar” registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai ekspertiniu vertinimu, apima 98% TV, 90% spaudos, 85% lauko reklamos, 90% reklaminių klipų kine reklamos, 80% interneto reklamos (be reklamos mobiliosiose aplikacijose įvertinimo) ir 100% fillboard reklamos rinkos apimties.

*gross - išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.