Mėgstamiausias mūsų šalyje prekės ženklas „Facebook“ jau pernai aplenkė „Google“ ir per metus sugebėjo praplėsti jam simpatizuojančių būrį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Nors kartais manoma, kad palankumą „Facebook“ rodo vyresnioji karta, matome, kad jis mėgstamas ir 15–24 m. jaunimo. Beje, ši grupė labiau už „Facebook“ mėgsta tik „YouTube“, – sakė „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė Renata Sadunišvili. Tiesa, kitose šalyse „Facebook“ populiarumas mažesnis – Latvijoje jam pavyko užkopti į 8 vietą (pernai jo nebuvo tope), o Estijoje jis antrus metus užima 10-ąją.

Baltijos topuose – 7 pozicijos teko prekybos tinklams

„Maxima“ nuo pernai Lietuvoje palypėjo dviem pozicijomis aukštyn, iš ketvirtos į antrą vietą, aplenkdama trečioje vietoje įsitvirtinusį „Lidl“.

„Akivaizdu, kad mažmeninės prekybos įmonių ženklai Lietuvoje ne tik yra tapę svaria vartotojų kasdienybės dalimi, bet yra sukūrę tvirtą emocinį santykį su vartotoju. „Lidl“ išlaikė stabilią jį mėgstančių gerbėjų dalį, jų neprarado, tiesiog „Maxima“ per pastaruosius metus sugebėjo jų pritraukti žymiai daugiau“, – reitingo rezultatus komentavo R. Sadunišvili.

Prekybos tinklai į TOP10 mėgstamiausių prekės ženklų patenka ir Estijoje bei Latvijoje: „Maxima“ Latvijos reitinge užima trečiąją vietą, o Estijos – ketvirtąją. Latvijoje į topą pateko ir „Rimi“ prekybos tinklas, užimantis 7 vietą; pernai šio prekės ženklo dešimtuke nebuvo. Estijoje be lietuviško kapitalo prekybos centro, į dešimtuką įsiveržė kooperatyvų tinklas „Coop“ – 8 vieta (pernai jo nebuvo tope), dešimtuke liko „Selver“ prekybos tinklas, per metus smuktelėjęs iš 4 vietos į 9.

Mėgstamiausias prekės ženklas

Socialiniai tinklai mėgstami tautiečių

Kaip mėgstamą prekės ženklą tautiečiai įvardijo ir „Google“, pakilęs per vieną poziciją, šiemet jis užėmė ketvirtą vietą Lietuvoje. Latvijoje ir Estijoje šiam prekės ženklui teko 5 vieta, Latvijoje jo populiarumas kiek smuktelėjo (per dvi pozicijas).

Socialinis tinklas „YouTube“ LT rikiuojasi penktoje vietoje – nusileisdamas populiarumui Latvijoje (4 vieta, pakilo 3 pozicijomis) bei Estijoje (2 vieta, kaip ir pernai).

6 vietoje Lietuvos tope rikiuojasi el.pašto sistema „Gmail“, šoktelėjusi trimis laipteliais viršun. Panaši situacija ir Estijoje, kur šis prekės ženklas užima 7 vietą, o Latvijoje į topą jis nepatenka.

Bankinis prekės ženklas – trijų šalių topuose

Finansų sektoriaus atstovas „Swedbank“ pateko į mėgstamiausių prekės ženklų topą visose Baltijos šalyse: Lietuvoje užimdamas 7 vietą ir per metus padidinęs populiarumą vienu laipteliu; Latvijoje jis užėmė 2 vietą (pernai jis Latvijoje buvo mėgstamiausias), o Estijoje – užkopė per tris pozicijas aukštyn iki 3 vietos.

Nacionaliniai transliuotojai sulaukė pripažinimo

Nacionaliniam transliuotojui LRT šiemet pavyko įveikti trūkstamus laiptelius iki topo – ir ne tik patekti, bet ir užimti 8 vietą. Estijos TOP10 taip pat patenka visuomeninis transliuotojas ERR – tačiau kitaip nei Lietuvoje, jis kristelėjo trimis laiptukais žemyn į 6 vietą.

„Lietuvos dešimtuke dominuoja technologijų srities ženklai bei pasauliniai prekės ženklai. „Maxima“ ir LRT yra vieninteliai lietuviški prekės ženklai, patekę į mėgstamiausiųjų dešimtuką ir sugebėję sėkmingai konkuruoti dėl simpatijų su tarptautiniais grandais. LRT yra ir pirmas media kanalas per pastaruosius trejus metus, patekęs į mėgstamiausių prekės ženklų dešimtuką Lietuvoje“, – sakė „Kantar“ ekspertė.

Technologijų prekės ženklai mėgstami Lietuvoje ir Latvijoje

Latvijoje mėgstamiausiu prekės ženklu šiemet tapo „Samsung“ – susikeisdamas su pernai pirmavusiu „Swedbank“. Lietuvoje „Samsung“ prekės ženklas taip pat liko tope, nors ir smuktelėjęs per metus iš 6 vietos į 9 vietą.

„Telia“ liko savo 10 pozicijoje Lietuvoje, tačiau skirtingai nei pernai į Estijos TOP10 nepateko. Latvijoje 10 vietą užėmė kitas mobilusis operatorius LMT, atėmęs šią poziciją iš „Tele2“. Latvijoje vienintelėje iš trijų šalių į TOP10 pateko ir „Apple“ – nors ir smuktelėjęs iš 6 pozicijos į 9. Į Lietuvoje TOP10 pernai pas mus 7 vietoje buvęs „Apple“ šiemet nepateko.

Estijoje mėgstamiausiu lieka vietinis prekės ženklas

Mėgstamiausiu Estijoje kaip ir pernai lieka įsitvirtinęs vietinis saldumynų prekės ženklas „Kalev“. Latvijoje įvyko bene daugiausia rokiruočių tarp mėgstamų prekės ženklų: iš sąrašo iškrito atitinkamai 7,8 ir 9 pozicijoje buvę „Neste“, „Audi“ bei „Tele2“. Estijoje į topą nebepateko pernai čia buvę „Farmi“ (7 vieta) ir „Telia“ (8 vieta).

Apie Baltijos prekės ženklų tyrimą

Tai tyrimas, analizuojantis mėgstamiausius prekės ženklus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, atliekamas „Kantar“ bendrovės padalinių šiose šalyse. Gyventojai atsirinko mėgstamus prekės ženklus iš 176 vardų ir logotipų iš įvairių sektorių: maisto, greito apyvartumo prekių, kosmetikos, mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, technologijų, automobilių, žiniasklaidos bei kitų. Kiekvienoje šalyje apklausta per 1000 gyventojų, reprezentatyvi internetinė gyventojų apklausa vyko šių metų balandžio mėnesį.